בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

בין פראצ'ט, גיימן, ואדמס

לפני 4 חודשים. 12 בינואר 2024 בשעה 11:59

כדי להבין את התקיפה על תימן, וכדי להבין את התקיפה של דרום אפריקה על ישראל בהאג, צריך להבין שישראל לא חשובה לאף אחד.

באמת, איראן לא באמת מאיימת על ישראל, לדרום אפריקה לא אכפת לא מישראל ולא מהעזתים, ולחות'ים לא באמת אכפת מישראל. מבחינתם שנחיה חיים ארוכים ובריאים ונהרוג את על העזתים. מה זה מעניין אותם?

 

לא, כדי להבין מה שבאמת קורה היום, צריכים להסתכל על משהו הרבה יותר חשוב: הים האדום.

 

12% מכלל המסחר העולמי, ו כ 30% מהמסחר הימי, עוברים בים האדום.

 

מדובר על סכומי כסף מפלצתיים. בלי הים האדום, כל מסחר של אירופה עם המזרח התיכון, סין, יפן, אוסטרליה, הודו, ומדינות אחרות רבות אחרות, הופך ליקר יותר, איטי יותר, ומורכב יותר, בקני מידה אחר לגמרי, שכן הם נאלצים לעשות סיבוב שלם סביב אפריקה ולעקוף אותה.

 

מה שמביא אותנו לברית המוזרה בין דרום אפריקה לתימן. 

 

מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, רוסיה מבינה שאם היא רוצה לנצח במלחמה, היא חייבת לפגוע באירופה איפה שכואב לה. ואיפה זה? כמובן, בראש ובראשונה בשוק האנרגיה. אז בהתחלה הרעיון היה לאיים על הגז הרוסי שמועבר לאירופה, אבל כשאירופה קלטו את הבלוף, ולא רק שהבינו שרוסיה לא באמת תסגור את הצנרת, אלא שהם בעצמם יכולים לעבור לאנרגיות אחרות, רוסיה נאלצה לחפש אופציה אחרת.

 

מפה לשם, אחרי מספר נסיונות אחרים, התשובה שרוסיה הצליחה למצוא היא מצור לא רשמי על הים האדום. בוודאי שבמניעת העברת סחורות דרך הים האדום, ובעיקר סחורות שמקושרות לעולם האנרגיה (כלומר, בעיקר נפט סעודי), רוסיה תוכל לערער על היכולת של המערב לתמוך באוקראינה. הרעיון כאן מאד פשוט, לא הפגיעה עצמה בספינות היא מה שחשוב, אלא ההגדרה של הים האדום אגרסיבי שמתרחש בו ירי. רק ההגדרה הזו, גורמת לזה שחברות הביטוח מעלות את הפרמיות שלהן לספינות שעוברות בים האדום בצורה מטורפת. עד כדי כך, למעשה, שחלק מחברות ההובולות פשוט מוצאות את זה שעדיף להן פשוט לא לעבור בים האדום, אלא לעקוף את אפריקה....

 

וכאן מגיעה ההתקפה מהצד השני. כל עוד ספינות יכולות לעקוף את אפריקה, המצב רע, כן, אבל עוד איכשהו ניתן לניהול. אבל מה אם דרום אפריקה, שבינכה וכה לא נהנית מהים האדום, תחליט לתקוף ספינות שעוברות בשטח שלה?

ההבדל, הוא כמובן, שלהבדיל מתימן, דרום אפריקה היא מדינה ריבונית. היא לא יכולה להגיד "זה לא אנחנו, זה ארגון טרור שעושה את זה". אם דרום אפריקה תתקוף פתאום ספינות שעוברות בשטח שלה, היא תצטרך לשלם על זה ביוקר. אז מה עושים? ממציאים תירוץ!

כל מטרת התביעה בהאג היא לא באמת בשביל להגן על העזתים (תחשבו על זה לרגע, ממתי פאקינג אכפת לדרום אפריקאים ממה שישראל עושה בעזה?), אלא בשביל שיהיה תירוץ ליצור סכסוך חוקי, רשמי, וצבאי בין ישראל לדרום אפריקה. ברגע שהסכסוך הזה יהיה רשמי, יהיה קשה הרבה יותר למדינות אירופה "להעניש" את דרום אפריקה על זה שהיא תוקפת ספינות ישראלות שעוברות בים שלה. ואם בטעות, אופס, תקפנו בכלל ספינה יפנית ולא ישראלית? לא נורא. היפנים היו צריכים לדעת טוב יותר לא לעבור באיזור שנמצא במלחמה.

רוסיה, שמפעילה בצורה ישירה את איראן, דרום אפריקה, והשלוחות שלהן, היא זו שמנסה לפגוע בעולם המערבי באמצעות האירועים האלו.

ואתמול, ארצות הברית, אנגליה, וצרפת, התחילו סוף סוף להגיד באופן רשמי "עלינו עליכם". הם לא יתנו לים האדום להיות חסום. הם לא יתנו לרוסיה לשתק את המסחר הבינלאומי באמצעות השלוחות שלה. לא החות'ים בתימני, ולא דרום אפריקה בהאג.

SupperNova​(שולט) - ניתוח יפה
לפני 4 חודשים
underqueen - החכמתי.
לפני 4 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י