שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

להאיץ את החלקיק...

רשמים אודות קורותיי מאוויי ומשמעות חיי
לפני 12 שנים. 25 בפברואר 2012 בשעה 23:13



על המסע



גם מסע של אלפי מילים מתחיל בצעד קטן (מסתתרת כאן בדיחת תרתי משמע).

< בזהירות כאן >




תזוזה: שינוי מיקום במרחב על ציר הזמן.

זוהי התזוזה הזאת. ההתקדמות הנחושה קדימה, כנגד אותו התווך המעכב של החומר ממנו קרוצים החיים, אשר הינה מענייני. וכי מהו אותו עיכוב בלתי אם ההתנגדות שבונה את כוח הרצון ואת המכשיר לנשיאתו? שהרי בהבנתי אותה אלמד את עצמי והרי התודעה וכלי קיבולה שזורים זה בזה, דבוקים. כאילו נתפרו במהלך היווצרותנו ברחם. נמזגו האחד בשני עד שתהליך אלכימי צרבם לכדי תרכובת. מתבקש כי כל העתקת מיקום ולו הזעירה ביותר, תהדהד על פני מישורים רבים.

אז אני מחליט לנסות לפרק את זה לגורמים. לנתח את זה על סמך חלקיו. כי נדמה לי שהרי ככל שלא תהיה המכונה הזאת מורכבת ומשוכללת, ניתן תמיד למקד את הבחינה על הרכיבים הפשוטים. וזה תמיד מסתכם בפרטים הקטנים. רק שזאת לא מכונה בכלל. הבעיה עם זה היא שאין כאן תלישות. אין מצב לבצע את זה בתנאי מעבדה. אי אפשר לקחת ראצ'ט ובוקסות ולשחרר את המוטרות. קורים דקיקים מחברים בין האלמנטים לכדי מיקשה מקרקשת של שאון החיים השוצף. נימים עדינים שמסבכים את המחקר הזה שלי כערימת שחת המכילה את המחט. לך תמצא את זה בפינצטה. את השורש המדויק ההוא שמחפש להינעץ במקום שיקרא בפיו בית. וזה שורש פולשני. כמו תולעת. הוא נוגס את דרכו פנימה. משתוקק לרבוץ מעדנות בפינה החמימה והנעימה. על מצע פורה של אמברוזיה. ליזון בלי מאמץ. התולעת הקטנה הזאת שהנה עוגן. גשושה שנשלחת מתוך מעמקי העצלות. ככה זה כשקיימת השאיפה לאיזון בין הפוטנציאלים.לבקש מנוחה. ספינת החלל הריקה הזאת שמרחפת בין הספירות, נושאת אותי עמה. על שיגרה אוטומטית. למצוא את המקום. לאתר את המקום. להגיע אל המקום.

ראו איזה קטע. תכליתו של מסע הנה מקום. אז אני מסיק מזה שתכליתו של מסע רוחני הנה מקום רוחני. אבל היות ואין כזה דבר מקום רוחני אזי אמשילו למצב תודעה. אז המסע הרוחני יהפוך אם כך להתקדמות ברצף התודעה.

קיימת איזו דואליות מטרידה בבריאה. זוגות זוגות. יום ולילה. אפלה ואור.בפנים ובחוץ.
הייתי רוצה להכניס לקטגוריה גם טוב ורע. למרות שאני יודע שאפלה הנה היעדר אור. האם זה אומר שרוע הנו היעדר טוב? דווקא נדמה לי שהן שתי ישויות העומדות בפני עצמן.
כן. ישויות. הן אפילו מצליחות לעטות בשר כאן בעולם הזה. דרכנו. לובשות אותנו כמו בגד. אולי הייתי צריך לכתוב סמרטוט. וזה אינו לנו כטבע שני. זה כל רגע מאבק. אנחנו תמיד הדוקים מדי ולוחצים מדי ולחוצים מדי בכדי ליהנות מהאופנה הזאת. מאבדים את עצמנו תוך כדי הקרב-רב משתתפים הזה על מי ילבש אותנו כעת. בכל רגע נתון אנו נקלעים למאבק על נשמותינו. התנגשות הטיטאנים. ושליחיהם: הרגשות וביניהן האהבה, החדווה, העליצות, הפחד, השנאה,התיעוב, האימה, התאווה, התשוקה, השעמום. היצרים. מלחמה מתוזמנת ומתוזמרת ומנוצחת היטב ע"י מר גורל בכבודו ובעצמו. הוא מתזמן את התפאורה והסיטואציה לבימה עליה מוטל עלינו לככב. וזה זימון בצו אלוהי!

הכפילות הזאת הופכת להיות בשיעור מאריכי. בטור הנדסי. באיזשהו שלב הקרב רב הופך להיות כל כך מורכב, עד כי ניתן להמשיל את רעש הרקע שמלווה אותנו לרחשי כוורת הומייה. רצונות מנוגדים ורצונות בניצב, יוצרים וקטורים משונים המבטלים חלקית את האחרים עד שנוצר איזה כיוון.

תמיד הייתי מדמיין את כיוון ההתקדמות שלי כמעגלי. עסקתי בחיפוש אחר דרך הישר אשר תפרוץ למעני את מעגלי הקסמים. לאחרונה הבנתי על עצמי שזה יותר כמו סבסוב של ספיראלה. חלזוני. ההרגשה עדיין צנטריפוגלית של להיזרק החוצה תוך חזרה אינסופית לכאורה על עקבותיי, אבל המיקוד שלי הוא צנטריפטלי. מרכוז. מבלעדי העוגן אסחף לי נידף ברוח גחמות היצר. רק שאכן, הרדיוס שלי גדל בהתמדה. גיליתי את זה כשהסתבר לי שאני מכיר בערך מקומות מסוימים אבל מפרספקטיבה אחרת. כמו תחושה משונה של דה ז'ה וו. רק לא בדיוק. לא בדיוק להיות שם. יותר כמו לחזור לזירת הפשע, אבל מנקודת תצפית שונה. וההשלכות לפתע נצבעות לי באור אחר.


אז זה זרם התודעה ומצב התודעה. ממש מזכיר את מכניקת הקוונטים. את בעיית הצמדים בעיקרון אי הוודאות על פי הייזנברג ואת החוק השני של התרמודינאמיקה בו עם הזמן גדלה האנטרופיה, נידמה לי.
אתה יכול לדעת את מקומו של חלקיק או את מהירותו. אך אינך יכול לדעת את שניהם בו זמנית שכן ככל שגדולה יותר ידיעתך על אחד מבין השניים כך ביחס הפוך קטנה ידיעתך על האחר.
מה גם שבעצם היותך צופה במחקר אתה משפיע על תוצאותיו על פי הנחת היסוד של אפקט הצופה .
כבר ניכר לעין שהקשיים נערמים לפתחי.


אז זרם התודעה הוא כמו רצף. נהר. אני אקרא לו נהר המחשבות. אבל בעצם שתדעו שאני מתכוון לעל מודע. הוא שוטף ושוצף וקוצף. וגורף וסוחף. והמחשבות האלה לא משויכות. הן אבסטרקטיות. ויש להן אנקולים בקצה. קרסי גריפה. והן רק מחפשות כיצד להינעץ בפיצולי התודעה המרחפים. כלומר בנו. ונהר המחשבות הזה הוא כמו דרך. רק שבמקום לצעוד שם אנחנו מפעפעים שם. והמחשבות האלה מנצנצות מבעדנו. כמו שברק חודר דרך גוף העומד בדרכו. מפעיל עליו מפל פוטנציאלים. והגוף הזה או שמתפחם ונהיה לקצר או שפורק את זה הלאה. כמו מוליך ומצליח לשמור את עצמו מההתמרה של הכיליון.
יש שם בנהר המחשבות המשתלח גם מחשבות אימתניות כאלה. כמו לוויתן כחול. הן כמו טיל שיוט. יכולות להרוס אותך אם תעמוד בדרכן ותביע התנגדות. אך ניתן גם לשרוד אותן.
הידעתם שקיים איזה שיא גינס של איש שהכה בו הברק?הוא שרד את זה רק שההתנגדות שלו פחתה בתהליך עד כי הוא הפך למעין כליא ברק אנושי. שבעה ברקים הוא חטף. כאילו הוא ממגנט אותם אליו. קראו לו רוי סאליבן (חפשו בויקיפדיה זה אמיתי לגמרי) כבר סיפרתי כאן באיזה פוסט כמדומני על איזה חבר שבעודו צולח את השמיים בקורס הטסת דאונים עם המדריך חתך דרכם ברק. הוא אמר לי שזה היה כמו לעשות סקס עם אלוהים. אני עצמי נזכר כשהייתי בן ארבע . ונעצתי מברג בשקע. לא יודע אם בכלל היה תקן של מערכת פחת אז. מה שכן אני מצליח לשלוף מהאחסנה הרעועה שלי לטווח רחוק זה את המהלומה שהטיחה אותי לקיר שמאחור. זה היה מהמם. אפילו לא בכיתי מההלם. מזל שלא התכווצתי על המברג הזה. זה חלקיק השנייה הנכון של זרם החילופין שחבר לאופי המתפשט שלי, ניראה לי. ביחד עם קורט גורל וקורטוב מזל.

< לכידה >

אז המחשבות המרחפות האלה בשטף העל מודע מתערבלות שם. עכשיו בואו תשמעו עוד משהו. ידעתם שלאור ניתן להתייחס בשני אופנים? כחלקיק, או כגל. תלוי מה מבקשים לדעת. אם כך האופי של האור משתנה בהתאם לפרספקטיבה של המתבונן. אז אתה רק יכול לתהות ולהשתאות שוב לדואליות המטרידה הזאת. לפתע העוצמה נתונה בידך. רצונך מקרין על הבריאה. מפעיל את המנגנון הזה. מעצב אותה ולו בזעיר אנפין. יש כאלה שמאמינים כי זהו "הסוד". קולטים את ההקשר הסמוי אל רצף התודעה?!

עכשיו כשאני חושב על זה, אז יש גם דוגמאות לריבוי פנים. אבל זה מסתדר דווקא היטב עם היין והיאנג. אתם יודעים, אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב, שזאת הרי הכפילות האולטימטיבית. עכשיו הקטע היותר מגניב בכל הסיפור הזה הוא שקיים מונח נוסף. מונח שמכיל בתוכו את היין והיאנג גם יחד." מאו ". מאו הנו השלם אשר מכיל בתוכו את ההתפצלות הדואלית הזאת. פתאום ניפתח מקום לריבוי הפנים. כל שיש לעשות כדי לגרום להם לדור בכפיפה אחת הוא להחיל את ההבנה כי השלם גדול מסך חלקיו.

האם זה חותם את הגולל על ענייני?!
שהרי בכוונתי היה לפרק את זה לגורמים והנה פתאום מסתבר שהשלם גדול מסך חלקיו. מה יעזור לי אם כן לנתח את האלמנטים ביודעי כי בפועל כאשר הם נסוכים במעשה הבריאה כייעודם, הם ממלאים תפקיד שונה. מוגבר. מועצם. הרי גם ככה אינסוף להם.
אולי צריך לתקוף את הבעיה מכיוון אחר. הנה, זה כבר לרוחי! המסע המסתחרר!
שמתם לב שאת כל התוכניות שעורכים לפני טיול בסוף משאירים בבית?!

< לכידה >

אז דיברתי כאן על מסע רוחני ועל מצב תודעה קצת, אבל זה רק חלק אחד. אומנם הוא מפוצל יפה לשניים ואני עוד אחזור אליו, אבל הזנחתי את החלק השני. הרי הרוחניות שתולה בגשמיות. קיים תמיד המסע הגשמי. המקום הספציפי עליי אדמות.
האמת שיכולים להתקיים גם עוד מסעות במקביל. כמו מסע חוץ גופי. הקרנה אסטראלית. למישורים שמחוץ למישורי הקיום הרגילים. עיינו ערך הפוסט שלי על הסדק לדוגמא < פרסומת לא כל כך סמויה (תתחילו לנבור בערמות המילים,ניראה אתכם מאותגרים!)>.
ועוד סוג של מסע זה להפליג בדמיונות. מצב שבו הגוף והנפש נמצאים קומפלט במיקום אחד במרחב, אולם התודעה משייטת למחוזות רחוקים שבעיניי הרוח. זה כמו לשלוח גשוש של מודעות.
אני לא יודע אם חשבתם על זה פעם, אבל ניראה לי שאנחנו בעצמנו גשוש של מודעות! מעין נציגות מופחתת של מי שאנחנו באמת. נדמה לי שאנחנו רק מופע מצומצם של מה שאנחנו, כאן עלי אדמות. זה כדי שניאלץ לציית לחוקי הבשר. הוגבלנו. רוסנו. גם את העניין של להיות מופחת בכוונתי לבדוק בקטנה בהמשך.

אך ללא ספק המסעות האלה אל מחוזות הדמיון ואל מחוץ לגוף קשורים אל החלק שדן במסע הרוחני.
מסע הבשר עומד בפני עצמו. או שמא עדיף לקרוא לו משא הבשר.
כל המטען הזה שאנחנו סוחבים ביצר, שורשו בתאוות הבשרים.
כל התשוקות האלה שמחוללות בבשר את ריקוד החזירות.
כל הרצונות הללו אשר נובעים מפתרון משוואת ההוויה המיידית של הקיום העכשווי.
סיבה ומסובב. עוד בטרם הגיחה מהרחם. עוד בטרם ההדחה מהגן. מוכתמים. נירפים. הצמיתים האמיתיים של החשק.

וכך החיים בעבדות חולפים להם. מדורבנים במקל הרחמים העצמיים (שכן זאת ההלקאה העצמית העילאית ) ובגזר העצלנות (שכן זאת התקווה לריפוד הנינוחות ולרוגע שבשלווה ) מתבוססים חיינו במדמנת האין תקווה אליה שוגרנו במסע לאיסוף וליקוט תכליות.

ובאחד ממסעותיי אלה, שוגרתי על בול אל הבלבול.
הייתה זאת ארץ שמימית. ארצה של ההבטחה הכוזבת. ארץ החלום בהקיץ.
האם שמתם לב שיקיצה באה מלשון קץ?! מה מסתיים שם לדעתכם?!

קורות מסע זה נחרטו בזיכרוני כדלקמן:
חייגתי אליו. הוא היה אחד מני כמה. תמיד צריך לשמור כיוונים פתוחים בחוסר הוודאות הזה. שלום אחי, יש חדש?! יש. הסתדר?! כן, בוא תיקח. מתי?! עוד שעה. סבבה, אני בא.

בדיוק היה בכססונית מספיק לאיזה שלושה ראשים. ככה זה טיפוס קלאסי כמוני, במובן של הנחת תשתיות לעתיד, דואג לעניינים. מובן שמההתרגשות ישר צנחתי על ראש. הבערתי אותו.
הבעיה העיקרית עם הראשים האלה זה צחנת הריאות שאתה מדיף אחרי זה. זה השד הזה שמעיד את עצמו עליך. זה והעיניים המזוגגות. מעולם לא הייתי מחסידי הסטילה וגם לא איש של משקפי שמש.
פעם עבדתי בעבודת גובה על צלחת לווין מפלצתית. היינו משתזפים מהקרינה התחתית כמו אלה שחיים בארצות המושלגות, מלמטה. יום אחד מנהל הצוות האנגלי קלט אותי מסונוור כאילו אין מחר בעיניים המעורטלות. הוא הופיע אצלי בחדר בקיבוץ שהבעל בית ארגן לי אחה"צ עם מזוודה מלאה במשקפי יוקרה של ריי באן. נתן לי מדידות. בסוף איזה זוג ישב עליי טוב. הוא קיפל את המזוודה ואמר לי תתחדש בחיוך רחב. הפתיע אותי האמת האנגלוסקסי. משקף של 80 ליש"ט. מיותר לציין שכעבור שבוע שכחתי אותם בכיס המכנס שהלך לכביסה. חזרו לי שרוטות גמורות. שלא לדבר על כל משקפי השמש שמעכתי בישיבה נון שלנטית. אני בהחלט לא איש של משקפיים. לפחות לא עדיין. היי, אומנם אני סוטה כאן בקטנה אבל בתור אנקדוטה מסתבר שיש לי ראייה שש ארבע, שזה יותר טוב משש שש. אבל זה כבר ממש מסיפור אחר.

אל העיניים עוד אשוב בהמשך.

בכל אופן נתתי מקלחת זריזה, התלבשתי, הפלתי עוד ראש רק בשביל לאזן את ההוא של מקודם והלכתי לצחצח שיניים.
דחפתי גם מסטיק מנטה.
אני יודע שכלום לא באמת עוזר בקטע של צחנת השד מהבקבוק.

יצאתי אליו. הוא התגורר בפלורנטין. איזה מכר תיווך בינינו. מושבניק מהדרום שהיה איש מכירות של אופנועים והשלים הכנסה עם הקו הקטן הזה של ייבוא לעיר הגדולה.

דירת שני חדרים מטונפת. הוא הזמין אותי פנימה. אהבתי את הפן האישי של לשבת איתו על קפה ולבדוק את החומר. גם הפטפוט היה תמיד נינוח איתו.
אבל הפעם זאת הייתה הזמנה מיוחדת. לא הסטנדרט הירוק שהיית מנער ממנו שק של חול שהבדואיים היו טובלים אותו בשביל לנפח משקל. הפעם זה היה כימי. בפעם הראשונה. וגם אין טעימות.

הוא שלף שקיק צלופן שצפן בתוכו חללית. פרדי השמן. איך זה?! לא יודע, אומרים שחזק, אבל לא ניסיתי, אנ'לא נוגע בחרא הזה. שלפתי שטר של חמישים. תודה אחי. בבקשה, אמור עוד מעט להגיע ירוק טוב, לקחת אותך בחשבון? כן, תודה. דחפתי את הצלופן לכיס. זהו. החללית עליי. עוד קצת פטפוטי סרק, על הא ועל דע ועל המדע. זה ייבוא של בקבוקון היה, מאמסטרדם, עם טבילת אש. ספוג כולו. הפלנו איזה שניים שלושה ראשים ועפתי לדרכי.

הלילה יש מסיבה!

שקלתי את זה היטב קודם לכן. יש את השמועה על ההוא שנהיה דולפין. זה לא מתאים. כי אין כאן הבטחות. כל אחד והמסע שלו. כל אחד והמשא שלו. וההוא עוד היה בר מזל, תארו לעצמכם להפוך למשהו מבחיל כמו שרץ או רמש.
היה לי ניסיון קודם בגלגלים. אבל אף פעם לא על חללית. קראתי על זה. ד"ר הופמן וכל הרפתקת התגלית שלו. על אלה שעושים צעד קטן מהגג וזה צעד ברוורס לאנושות. זה נישמע מפחיד. הפחד הוא קוטל הבינה. הפחד הוא המוות הקטן.
הרגשתי אמיץ. מרומם. מחוזק. והיו לי כבר התנסויות ספורות עם קול הדממה הדקה. כלום זה יכול לערער אותי לאחר כל ההקשחה המנטאלית שחוויתי??! הסקרנות שהרגה את החתול פיתתה אותי. הפוטנציאל. הסיכוי. למצוא את המקום.
הייתי נחוש. חזק. רק ככה. בכל מצב אחר זה לבטח ייגמר רע. שיננתי לי מנטרה כאוטוסוגסטיה: קטן עליי, קטן עליי, קטן עליי...

הלילה מסיבה איפה שהיה הפינגווין פעם.

זיכרונות של דם יזע ודמעות מהפוגו של בחרותי. לא העלתי בדעתי ולא שיערתי שהלילה יהיה בסימן של דם ואש ותמרות עשן.
גזרתי את החללית מבעד לצלופן. חצי. הטמנתי חצי במגירה. אני לא גרגרן. אסתפק במועט. אתן לו את הכבוד הראוי. לתגבר תמיד אפשר. לצמצם, לא. ובכן, זה תמיד מזכיר לי כדור שלג שמתגלגל במורד המדרון. הוא הולך וצובר תנופה עד לנקודת האל חזור. אגב זאת נקודה מעניינת בפני עצמה. נמצאת בכל תהליך באשר הוא, וכולה משחק מחבואים של נסיבות ותזמון ועקשנות.
בגלל זה אני לא חזק באלכוהול. הנקודה החמקמקה הזאת. מזל גדול שלמדתי למצוא את נקודת הG. מה אומר ומה אסגיר לכן עליי?! אני אלוף בניווטים וסיירות! וזה כבר הוכח בצבא... יש לי את הטאצ' 😉

הפלתי שני ראשים בשאיפה אחת. היינו קוראים לזה דאבל אקשן. פעם בתחרות הצלחתי לתת טריפל. בסוף הרביעי כשלתי בשיעול מטורף. אבל בגלל שהראש ניסתם. זה היה אימתני!

כאשר מחצית החללית בכיסי שמתי פעמיי למועדון. הולך במעלה נווה צדק ברחוב שבזי. חצות הלילה של יום שישי. בתרגיל פרט. אני לבדי לבדי לבדי! בלי חמולה. בלי גיבוי. אסור להתרסק ככה כי לא יהיה מי שיהיה לו איכפת. והרי ככה זה בחיים. למי איכפת?! למרות שלפעמים אתה מופתע לטובה. כמו האנגלוסקסי הזה עם משקף הריי באן. ודווקא את אלה אני מחפש לי לחברים. ולא בגלל החומריות. פשוט עקב מזיגת תכונות ומאפיינים מסוימת אשר חוברת לכדי גוון מאוד מסוים של תדר שמתאים לי. אבל יש הבדל עצום בין לבצע משהו כי אתה סומך על רשת ביטחון, לבין לבצע משהו בלעדיה. כשזה אמיתי, כשזה עליך בלבד, זה מוביל אותך לקצה גבול היכולת. ולפעמים גם מעבר לזה. לעיתים מופלאות הן תעצומות הנפש שמתגלות לנוכח סכנה. אין לשערן.

כבר לפי הצפיפות של האנשים שצבאו על המבואה, הבנתי שהולך להיות דחוס שם. סוללת אנשי אבטחה עם מבטים אטומים יישרה קו מעבר לסורגי ניתוב הקהל. סלקטורית סקסית רמזה על ברי המזל. אף פעם לא היה לי משהו עם סלקטורים. אבל לא אהבתי את הפיצול הפוטנציאלי בו התהדר כוחם בפירוק חבורות. את הקטע שאותך מכניסים אבל את החמולה שלך לא. או להיפך.
כשאתה לבד, אז כל החוקים משתנים. אין מחויבות. נכנסת, זכית. נבלמת, דילגת. אחרי הכול, אלף מקומות אחרים יודעים לקחת מזומן, והכסף שלי לא מקולקל.

הסלקטורית העיפה בי מבט. בוא, רמזה לי. מאבטח מגודל קיבל את האשרור שלה והסיר למעני את השלשלת.
נגשתי לקופה ושילמתי כניסה. מבט אחרון לאחור להציץ במתגודדות. אולי לקלוט פרצוף מוכר. כלום. פנימה. במורד המדרגות.

מוסיקת טראנס קצבית פועמת. חומה של רמקולים הולמת בקרביי עם באסים מסונטזים. המקצב הזה לרוחי. 145 BPM. תאורת מועדונים מרצדת לעיניי. לייזרים משרטטים בירוק זוהר קוים במרחב. אני נמזג בהוויה. בפנים פחות צפוף ממה שהיה נדמה לי שיהיה. זאת טקטיקה של גירוי. התור המלאכותי שבחוץ מתנפח הודות לאפקט העדר. ועוד ועוד בליינים נמשכים אל האבן השואבת הזאת.

סופג את האווירה. יותר נקבות מזכרים. הסטטיסטיקה לטובתי. שולף את הצלופן מהכיס. שתי אצבעות נשלחות פנימה. חצי חללית מודבקת לחיך. מצמיד אותה עם הלשון. נושם עמוקות. זהו. זה נעשה.

דחפתי את המפתח למנעול. חצי סיבוב. קליק. האם זאת תיבת הפנדורה שלי??!

הגוף שלי רוטט למקצב המדעי שמסונכרן על תדר גלי האלפא. המקצב שסוחט ממני תנועה בעל כורחי. נתתי למוסיקה לסחוף אותי. מעושן. הלכתי לבר לחזק באלכוהול. הייתה שם איזו בלונדינית מדהימה שרכנה על הבר ובקרבתה זאבים. חזה השופע נמרח על המהגוני. החלפנו מבטים.

עוברת כמעט שעה. זה לא נדלק. אני מחליט לתת גיחה לדירה כדי לתת בתגבור. אם כבר אז כבר. זאת הליכה של 10 דקות כיוון. הקפדתי לקבל חתימה על הזרוע בדרכי החוצה כדי שלא יתעוררו בעיות עם שובי. ציינתי כבר שקלאסי?! אבל זה לא שחסר בי מהרומנטי. נהפוך הוא.

שעטתי במורד שבזי. חולף על פני אנשים. הירידה דרבנה לי את הקצב. הגעתי לדירה. שלפתי את החצי השני של החללית מהמגירה ודחפתי אותו לפה. מה שלא ידעתי באותו שלב, זה שזה בדיוק באותם רגעים נידלק. שלפתי ווקמן עם קסטה של טראסט אין טראנס בצד אחד ואינדור בצד השני.
פול ווליום באוזניות. משהו סוער בי. אני עם חתיכת חללית בחיך, דוהר חזרה במעלה. יש איזו התנגדות של אויר מהבריזה של הלילה שמלטפת את שיערי ומכה בו גלים. מאדה את הזיעה שניגרת מנקבוביותיי. מדלג כמו טיגרס על אבן השפה ומסתחרר בין עמודי תאורה לבין אנשים שמתהלכים ברחוב.

אני שם לבולא לראשונה, לתופעה משונה. כבר התוודעתי לה בעבר אולם הזנחתי את חקירתה. פטרתי אותה כבר שנים קודם לכן מבלי להקדיש לה את מיקוד בינתי עקב חוסר עניין לציבור. אולם זה לפתע הופך שוב לענייני וביתר שאת.

דקירות המבט החטופות האלה.

שמתם לב לזה שכשאתם הולכים ברחוב ומישהו נע למולכם בכיוון ההפוך והמנוגד לכיוון צעידתכם נשלח מבט חטוף?!
אני לא מתכוון למשפילי העין אשר כובשים במבטי פחד את הקרקע כי אם לרוב האוכלוסייה ככללה.
בהתחלה נטיתי לחשוב כי זה תחת אילוץ יצר ההישרדות. השימור העצמי. סוג של פחד אם תרצו. מבט בגניבה. מי הוא זה הצועד למולי. האם הוא אויב?! האם מתגלעת כאן הסכנה??! מבט חטוף ובוחן. להניח את הדעת. אז חשבתי שפתרתי את העניין ביני לבין עצמי. שוב פעם פחד. מוטיב מנחה בקיום הדחוק והקטלני שלנו עלי אדמות.
אולם בצועדי בחזרה למועדון במעלה שבזי באותו שישי בחצות, כשהחללית מדליקה בי מבערים ועיניי נתקלות בדקירות מבטי החטף הללו, צפה במוחי אמרה נושנה: "העיניים הן ראי הנשמה".
בהתחלה לא הבנתי את ההקשר. זה היה אסוציאטיבי לגמרי. אולם בלכתי זה חזר וניקר במוחי. העיניים הן ראי הנשמה.
וככל שחלפתי על פני עוד ויותר אנשים, התחלתי להבחין יותר ויותר במבטי החטף.

עכשיו, אני, יש לי מבט יציב. אז אני מישיר מבט. רואה שם משהו מבליח מבעד לעיניים שלהם. קורן. לכל אחד הייחודיות של השתקפותו הוא. זה כמו גשוש. זה לא קשור לראייה בדיוק. זה יותר כמו העין השלישית. משהו שמרתק את הראייה למיקודו. כמו קרניים שנפלטות ממעמקיי גלגלי העיניים. שני צינורות חלולים מסתחררים כמו מתוך רצון קמאי ובלתי נשלט. כמו פריסקופ מעוות של ישות שצוללת בנבכי נשמתם ומשקיפה על פני המים הסוערים מבלי להסתכן ולהגיח בעצמה. נשמע קצת מוכר?! זאת ממש מקבילה מעשית להנחת היסוד של המסע הרוחני שהזכרתי לעיל וגשוש המודעות שאנו. החוויה שהקצה השני אשר מרכיב אותנו ולא הצליח להידחס אל מיכל הקיבול הזה של הגוף מנסה להיחשף אליה.

כך אני צועד ברחובות, מתלטף במבטים משולחי רסן שכמו תוהים על קנקני ומוסבים באחת. יש כללים ברורים בנעיצת מבטים. זה יכול להצית מישהו לכדי השתלהבות מוטרפת. זה מתפרש לפעמים כאיום. ומי מאיתנו בכלל לא חווה מלחמת מבטים מול מישהו בזמן מן הזמנים. לא לחינם המימרה הידועה: " מי ימצמץ קודם ". זה הרי דו קרב מנטאלי ללא חוקים כתובים. אולם היות וסחבק הוא אוטודידקט בתושב"ע של שפת הרחוב, אני מקפיד שלא להשפיל מבט אל מולם בביטחון עצמי שמבעבע בי כמו פחמן דו חמצני בבקבוק קולה צונן אשר רק לפני רגע בותקו בתוליו. אף אחד לא מתעסק.

שועט ברחוב.

הזרים שנקרים בדרכי ממצמצים קודם.
פעם, בנערותי, הייתי הולך ברחוב ומטיל מורא. אנשים היו מפנים לי דרך. היה לי הילוך מפחיד אשר גובה בביטחון עצמי של לוחם קרב מגע שמתפצפץ בו עודף טסטוסטרון. זה מזכיר לי איזה פקק תנועה אנושי במיין באזר בדלהי אשר לו הייתי עד. שעת צהריים. דחוק שם באלפי בני אדם ותוקתוקים ווספות ופרות ועגלות וריקשות ומוניות ופרות וקופים וחזירים ועורבים ונשרים. מרוב שלחוץ שם לפרקים אין אפילו סנטימטר פנוי להידחס אליו. אני יושב במסעדה ומשקיף על ההמולה הרוחשת ברחוב כאשר לפתע אני קולט פיל שעליו רכוב איזה הודי צנום שועט בדהרה לאורך הרחוב וכל הנוכחים שם בפקק איכשהו מצליחים להתפתל לצדדים כדי שהפיל יפלס את דרכו בג'ונגל המקקים האנושי מבלי לדרוס אותם לעפר. בתקופה ההיא יצא לי להרגיש קצת כמו ההודי הזה שעל גב הפיל ניראה לי.

אחוז תזזית.

רק ברטרוספקטיבה אני מבין את זה שטסתי שם. זאת לא הייתה הליכה. זאת הייתה דהרה. אבל לא רצתי. התחלתי לקלוט שאני דלוק כמו זיקוק.

מגיע.

כבר מרחוק אני קולט את הסצנה. אנשים מתגודדים על הברזלים שם. מנסים להערים על הסכר ולחדור למועדון. אני מפלס את דרכי פנימה עם זרוע מונפת וחתימה מופגנת.

בפנים. שוב. אבל הפעם זה אחרת. הספיראלה הרחיבה עליי את הרדיוס שלה. אני בזוית על הדברים. מפוחי מיזוג האוויר מערבלים את העשן שניפלט ממכונת העשן וניצבע בלייזרים והרובוסקנים על רקע ריצוד הפליקרים. הצלילים נמזגים בצללים. זה מעקצץ בי. גורם לי לפצוח במחול משוגע. אני כמו לוחם קדמוני. מתיז ניצוצות ברחבה. כולי תנועות משתלחות וזורמות כנחל שלגים מופשרים. די לה לנקודת הקיפאון. נקודת האל חזור מאחורי!

זרמי המוסיקה האלקטרונית גורמים בי לקצר. אין מערכת פחת. זה מקפיץ אבל לא מנתק אותי. אז אני קופץ לפי צו התדר, הלום רעם. רושף ברקים. אני הוא הסער! חייב לפרוק את זה. זה גודש אותי ועולה על גדותיי. גולש. לצלילים יש צורות. לחפצים יש קולות. אני עוצם עיניים ומשתררת דממה. פוקח אותן ומתרגשת עליי מתקפת חושים. מנקז את זה בתנועה. וזה כמעיין המתגבר. לא חושב על לסנוק את זה. לא מעיז לנסות לקבור את זה. לא איכפת לי מה אנשים שם חושבים עליי כשהם קולטים אותי כמו גלדיאטור בזירת הקראחנה. אין לי מספיק משאבים להתעסק גם בזה. חייב לפרוק את זה.

באיזשהו שלב זה מתאזן בי. אני קולט שזה כמו לרכב על חיית פרא משולהבת. מהדק על זה את השליטה. כל תנועה אני משפר על זה עמדה. מזהה את הכוונה של חיית הפרא שבי. היא רוצה לטרוף את החיים. את הכול. בבת אחת. להתפוצץ לכל הכיוונים בעת ובעונה אחת. אז אני אוחז במושכות ומכוון אותה. מתקן אותה. וממריץ אותה קדימה. לאן שאני רוצה. אני בעל הבית כאן על עצמי. אני הוא זה שמכתיב את הכללים. אני הוא זה שמוציא לפועל את הרצונות שלי. מכופף את חיית הפרא לרצוני. אוחז בשור בקרניו!

המסיבה מסתבסבת. הספיראלה סובבת סביב צירה. אני פורק את המבוע. מפלים של אנרגיה שמציפים אותי ומאיימים להטביעני. כולי גודש. כולי עומס. כולי מטען. חורג. נפיץ.
ניראה כאילו החללית פערה בי פתח למשהו זר להיכנס בי. ואני במאבק שליטה מולו, על נשמתי.

בעודי עסוק בפריקת המטענים, לפתע אני שם לב שהמוסיקה הפסיקה. הדי.ג'יי מחבר את המיק ופונה לקהל הבליינים: "חבר'ה, אנחנו מבקשים את סליחתכם אבל פרצה שריפה במועדון, נגמרה המסיבה, נא להתפנות בצורה מסודרת..."
אני קולט שמסך העשן מתעבה ומתלווה אליו לפתע ריח חריף של בעירה. ברמקולים מרעים שוב קולו של הדיג'יי ומפציר בחוגגים להתפנות במהרה. המציאות מרביצה לי סטירה מצלצלת. זה אמיתי! עף להביא את הסווטשירט עם הווקמן שדחפתי מאחורי איזה רמקול. מתחיל לסגת לכיוון היציאה וקולט אותם. דמויות אשר שרועות על הרצפה לאורך הקיר. הם לא קלטו. היו מנותקים. אפופים. עפוצים. מכורבלים סרוחים ומשובללים במעמקי המסע שלהם. לכודים במרתפי נשמתם.

תופס אחד ומקים אותו בכוח. מנער אותו. יש לו מבט עמום בעיניים. אני קולט מבעדן איך המפלצת שלו רוכבת עליו ויונקת אותו. דוחף אותו החוצה. משהו זז בו באוטומט. הוא נישרך אחרי העדר. במעלה המדרגות. העשן מחניק. תופס עוד אחד. הוא מסב לעברי פרצוף תפוס ומעוות מסטריכנין. מושך אותו על רגליו. דוחף אותו וצועק לו: תברח! שריפה! הוא שולח לי מבט תמהה אבל מבין את הדחיפות שאני משדר לו. מקים עוד אחת על הרגליים. היא בקושי עומדת. כורך את ידה סביב צווארי ומתחיל לגרור אותה. בדרך בועט בעוד סרוחים. עופו החוצה! יש שריפה! מוביל אותה במדרגות. רסס של מים מקדם את פנינו. אני קולט את הלהבות. כבאים מתיזים סילון מים מהזרנוק. כל הקטע של יהודה הלוי מהבהב בצ'אקלקות אדומות וכחולות. ניידות משטרה כבאיות ואמבולנסים. מאיפה הם הספיקו להגיע כל כך מהר?! וואללה אין לי מושג קלוש.
בעוד כוחות ההצלה זורמים אל תוככי המועדון זורמים האנשים החוצה. משתעלים. מרוטים. מיוזעים. בהמולה שברחוב נוצרות פיטריות של דלוקים סביב למכוניות חונות עם מערכות הגברה משופרות שמפציצות מוסיקת טראנס כאוות נפשם של בעליהם. הדלוקים רוקדים ברחוב על רקע הלהבות ומתעלמים מהשוטרים וכוחות ההצלה. אני מצטרף לאיזו פיטריה ורוקד יחד איתם. בוער לי הראש ואני מוקסם מהלהבות. אני קולט שאנשים שם באיזו פינה מקיפים מישהו והוא מדמם מפניו. מתקרב לשמוע. מסתבר שזאת הייתה הצתה. הוא זה ששרף את המועדון (כן, כן, ממש כמו במערכון של הגשש!). הפרצוף שלו מעוך מאגרופים וכולו דם קרוש. הוא אזוק ושני שוטרים על אזרחי אוחזים בו בעוד פארמדיקית של מד"א מעניקה לו טיפול ראשוני. אנשים זועמים לוטשים עליו עיניים ואני ממש מרגיש מחשבות של רצח באוויר שמתמקדות מבעד לעיניהם, בו.
"דם ואש ותמרות עשן!"

עיניים, עיניים, עיניים.

צינורות מסתחררים. מתלכדים מבטים. הנה הבלונדינית החתיכה והשופעת מתחילת הערב. אני יונק אותה אליי במבטים. סוג של קליק נוצר שם. היא מסתכלת עליי ממרחק של כ 20 מטר. אני שואב אותה אליי כולי מתנודד לאיזשהו מקצב פנימי. היא ננעלת לי על המבט ואני ממש יכול לראות איך הצינורות שמגיחים מארובות עיניה מתלכדים על הצינורות שפורצים מתוך עיניי. יש איזה סנכרון שנועל את ההתלכדות והיא מתחילה לזוז לכיווני. הדברים שמסביב מעומעמים.

כל כך יפה.

בא לי לטרוף אותה. מחייך. היא מחייכת חזרה. ראיתי שהצלת אנשים שם. אני מבטל את זה בהנהון נבוך. למרות שבא לי להיות גיבור למענה שם, לא באמת עשיתי מעשה גבורה. אנחנו מקשקשים וכל אותו הזמן עובר סוג של על חומר בין עינינו. אין מצב שהיא לא קולטת שמשהו קורה שם. פטמותיה מזדקרות כתרעומת על התנגדות חזייתה שכולאת את שדיה הכבדים. חלציי מתעוררים לנוכחותה. פצצת מין שכזאת. אני בטח מפיץ פרומונים כמו שבואש מתיז את נוזל הצחנה שלו. מושיט יד ונוגע בזרועה. אוחז בה. ככה תוך כדי שיחה. אני "להתמוגג" נעים מאוד! לוחץ ומקרב אותה אליי בטבעיות. היא צריכה להרים את עיניה למעלה."קארין". אוחז בה גם ביד השנייה וצולל לה בעיניים. לא מרוכז במילים. כולי מעקצץ. כנראה שאני עושה את הדברים הנכונים ואומר את המילים הנכונות. היא נענית לי. אנחנו כבר מחובקים שם כמעט באיזו פינה. בוא רגע. לוקחת אותי אחריה לאיזו חניה בסמוך. כולי נוטף חשק ומפוצץ הורמונים. היא כאילו נבראה כדי להזדיין. סקסית. חטובה. שופעת בחזה. תחת מעוגל. מושיט את היד ואוחז בפלח עכוזה הימני המעכס תוך כדי הליכה. היא זורקת לי מבט עם רעמת שיער מתנופפת וחיוך מפתה וממשיכה להתקדם כשאני אוחז בישבנה. מגיעים לקטע האפלולי ביותר בחניה. מניף אותה על מכסה המנוע של איזה רכב נוצץ. ברעבתנות מתחיל למצוץ לה את הפנים. להתחפר לה בצוואר. לסחוט לה את השדיים. לשונות חוקרות זו את זו. אני חופן אותה בידיי. כל כך רכה. ובשלה. כמו נקטרינה נוטפת עסיס. כולה דבש. הריח שלה מערפל אותי. פורם לה את כפתור הג'ינס. מוריד לה את המכנסיים והתחתונים במשיכה עזה. ישבנה מתבדר לו על מכסה המנוע האפור מטאלי. אני צולל אל הכוס החלק שלה. אוחז אותה באחוריה וניצמד כולי עם הפה אל שפתותיה. הלשון שלי חוקרת את השושנה שפורחת לה. אצבעותיי נשלחות להרחיב את מפשעתה. מלקק אותן. מרטיב אותן ברוק. דוחף לה אצבע אל שערי פי הטבעת. מרחיב את החור בעדינות בתנועות מעגליות ומחדיר אותה פנימה. ידי שקועה בתוך שני חוריה התובעניים. בין שיניי התחתונות ולשוני מאתר את הדגדגן שלה. נוגס בו קלות. משחק בו. עם האגודל של ידי השנייה מחפש את הנקודה החמקמקה שלה. תוך רגעים ספורים היא גומרת בפרץ של רטיטות וגניחות ואנחות. מחליק אותה לעמידה. היא מתעסקת לי במכנסיים. הזין שלי זקור כולו. היא שולפת אותו ביד רכה וכורעת מטה. הזין שלי בפיה. מתחילה למצוץ במיומנות. עוטפת לי את ראש האיבר בשפתיים בשרניות. מחליקה אותו פנימה. אני קולט שהיא מתקשה לקראת הסוף אבל מתאמצת להכניס את כולו לפה. מתחילה לנוע בשפתיים מעוגלות לאורכו. ידה חופנת את אשכיי. משחקת בהם. אני מתחיל לנוע בקצב עם תנועותיה שלה. לזיין לה את הפה. אוחז לה בראש כנקודת מישען. חווית המציצה והיניקה מחרמנת אותי בטירוף. אני מודע לכל עצב שמעקצץ לי בגוף. כשאני מגורה לגמרי אני מושך אותה על רגליה מסובב אותה על מכסה המנוע וחודר אליה באבחה אחת. היא נוטפת עסיס. מתחיל לזיין אותה מאחור ומניח אצבעות רטובות ברוק על הדגדגן שלה. מרקיד אותה עליי. היא שומרת על קצב שהולך ומתגבר. מביאה לי קונטרות לזיון. אני גדוש כולי והביצים שלי קשות כמו אבנים. קולט את דמות הרפאים הקלושה של מכשפה תאוותנית שמסתתרת במעמקי אושיותה. רוכבת לי על המטאטא. עוד בטרם זה מתמצק לי לכדי מציאות, המכשפה צוללת עמוק יותר פנימה מבעד לדופן המרחב וכמו נגוזה מדקויות הבחנתי.
אבל בנקודת שלהוב החושים שלי באותו רגע הדברים קיבלו ביטולי משמעות לנוכח פירקון הפרשי הפוטנציאלים הממשמש עליי ובא.

גומר

זה פיצוץ על חושי! ממש ביקוע גרעיני!
ממשיך לזיין עד שגם היא גומרת, שוב. מגיע לה. איזו מתנה קיבלתי!

הולכים מחובקים חזרה. נותנת לי את המספר של הפון. ההמונים החלו להתפזר. השריפה כובתה. נגמרה המסיבה. כבר אחרי 5 בבוקר. חברות שלה מחכות לה בקוצר רוח שם, מודאגות. נפרדים בנשיקה. מעיף מבט אחריה בעודה צוללת לתוך איזה רכב עם חלונות כהים. רגע לפני שהדלת נטרקת נידמה לי שאני קולט הבזק של כשף באישוניה. פוטר את המחשבה מעליי.

המסיבה נגמרה אבל אני עדיין בפול פאוור. הסקס הביא אותי למקומות שלא דמיינתי מבחינת חווית תחושות הגוף, וכעת אני מרגיש בשליטה על הבשר. הוא מתפרע תחתיי אולם ישיבתי על האוכף איתנה. אני הג'וקי שדוהר על הצונאמי הזה. לא אהפוך לדולפין. אבל עדיין גופי לא פרק מהסיסטם את הויבראציה של המסע בין כוכבים. שולף את האוזניות של הסוני ודוחף לאוזניים. מתחיל ללכת. INDOOR בפול ווליום נותנים לי מקצב והוא מתלבש לי בול על המקצב הפנימי שלי. הכול מסתנכרן.

הצ'י משתלח בפעימות. זריחה של שבת על רחוב המסגר. אין נפש חיה ברחוב. מדלג במרכז הכביש עם טראנס באוזניות. סוריאליסטי. חולפת בי תחושת בדידות כבדה לרגע כמו אותו לוויתן מחשבות אדיר. גורף אותי בדרכו. אני מים. נותן לו לחלוף דרכי מבלי להתנגד. קצב ההליכה שלי מתגבר. רכבת צפון. הכול שומם. אמרו שזאת עיר בלי הפסקה, אבל אני קולט כאן את הפאוזה. תנומתו של הכרך לאזור כוחותיו. הכול זז בפעימות. זאת כנראה חוקיות הבריאה כפי שהוכתבה במפץ הגדול. גלים ופעימות. העלרוד המובנה של החיים!

הידעתם שבמחקרים עדכניים גילו כי חלקיקים, בניגוד למה שסברו קודם, אינם כדוריים כי אם בתצורת מיתר?! זה מסביר הרבה דברים על רזוננס. תחשבו על זה: באם חלקיקים הנם בתצורת מיתר, ואנו מורכבים מצבירי חלקיקים, אזי מולקולות קיומינו עצמן מושפעת פוטנציאלית מתדרים. כלומר שאין פלא שלמוסיקה יש עוצמה עלינו, שהרי קול הנו תדר אשר באפשרותו לחולל בנו עצמנו רטט ( שהרי זה מה שקורה למיתר - הוא רוטט )בתהודה הפנימית. אחת המסקנות שניתן להפיק מכך היא שמוסיקה יכולה להיות המפתח שפורט על הרגשות. וכל זה בצורה שניתן לכמת. אולי יום אחד יעמוד לרשותנו בתור המין האנושי הידע להשפיע בצורה מובהקת ומדויקת על תודעתנו בעזרת צלילים. כמו פרוצדורות של מחשב.

ניצוצות המחשבה משלהבות אותי. INDOOR בטראק ושמו SHIVA. אין ספק שהמוסיקה משפיעה עליי. התודעה שלי מעקצצת ויש בי ביטוי הוליסטי לסיטואציה הזאת:

אהבה

שטוף בה. צולל בה. כולי אהבה פועמת. מכיר את האמירה הסרקסטית הזאת על זה שאהבה זה כולה אנדורפין חרמני שמשתחרר במוח. סוג של סם. אבל כשאני שם זה פשוט לא איכפת לי. ז'בוטינסקי מריץ את עצמו מתחתיי. אנשים בטיול שחר לשחרר צרכים של חיות מחמד. הנה אחד שחוזר מאיזה בילוי לילה. משחק המבטים. הצלפה של גשוש האבחנה המשתלח. הוא דלוק. אני קולט לו בעיניים. כל אחת מהן כלבנה במילואה בעת זריחתה. חצי מהפרצוף שלו לפחות הן תופסות. פעורות. מתקרבים זה לזה. בכוח רצוני אני מונע ממנו מלהתיק את עיניו מעיני. תוך כדי הליכה ברגע החטוף ההוא השתחלתי אל תוך נשמתו מבעד לצוהריה.

רואה את השדים שניזונים בו. רובם שדים שרדפוהו מן העבר והם דהויים ועייפים אולם אחד מהם כולו בוהק וססגוני ומלא מרץ וברק. זה החייזר מהחללית שלו!
נעמד בדרכו והוא ניבלם אל מולי. עיניו שופכות בלבול וחוסר אונים. הוא מנסה להתיק את מבטו מעיניי אולם אני לוכד אותו כמו שמרקיד נחשים מהפנט קוברה. ניצבים זה אל מול זה ברחוב הראשי ההוא שכמעט ושומם לגמרי. שולף את האוזניות מהאוזניים היות ואני מרגיש שאני זקוק לריכוז עילאי. רחש המוסיקה שממשיכה באוזניות מתמזג עם ציוץ ציפורים. מזהה בתוכו את השד. הוא כמו מופע אחר של השד אשר בתוכי רוקד. משוכנע שאם יכולתי לשלי אוכל גם לשלו. השד שלו מחופר בו עמוק. מדמיין לי דקר של אנרגיה בצורת חרוט מאורך. מתחיל להשחיל אותו מבעד לעינו הימנית. הוא מתלקח בעת החדירה. הבחור מזדעזע על עומדו. קולט את הסומק שבלחייו ואת נשימותיו הכבדות. השד משחרר את אחיזתו בו מעט כדי להילחם בהתקפה הבלתי צפויה שלי. הוא חומק ממדקרותיי בתנועות לולייניות אך לא מרפה מהבחור. חולף רגע קצר עד שאני מזהה כי תשומת ליבו של השד מתרכזת בי וכי נזנחה קפדנותו על מאחזיו. באינטואיציה, שטף מחשבותיי פתאום מתגבש בי לכדי תובנה.

שואג!

ישר אל תוך החרוט. זאת זעקה כבירה אשר נקרעת ממעמקי ישותי ומפלחת את דממת הבוקר המנומנמת של שבת המלכה ומחרידה אפילו את הציפורים. זאת שאגה שמרכזת את כל הדאגה שלי אל המין האנושי שנופל קורבן ליצר. מרכז את כל דמיוני בדקר המשתלח אשר שימש כרמקול ידני הפוך ונוגע בקצהו החד והבוער בשד המסתחרר שקפא על עומדו כאילו כפאו השד. הוא נילכד! נידבק. כמו זבוב על מלכודת דבש. אין ספק כי מיתריו רטטו בתהודה פנימית משאגתי עד כי הוא כה הופתע שנפלו חומותיו לרגע. שולף אותו החוצה. הוא מתכלה בלהבה בוהקת. הבחור מתחיל להשתעל בעוד עיניו לכודות עדיין במבטי. משחרר אותו בניד עפעף. הוא רוכן לשקערורית אדמה אשר תוחמת גזע פיקוס ומקיא את קרביו.
מעיף מבט מסביב. בחלונות ובמרפסות צצים פרצופים מבוהלים ונזעקים. זאת הייתה שאגת השכמה רצינית. מעניין איך כל אחד מהם ניקרע משרעפיו הפרטיים למשמעה. זאת הייתה השאגה האדירה ביותר שאי פעם שאגתי. טרזן בטח היה מתקנא בה.

הוא מרים אליי מבט. יש איזו צלילות בעיניו. תודה. סבבה אחי, הכול רגוע, פשוט ראיתי שאתה קרוע, אתה בסדר עכשיו?! כן, תודה, הצלת אותי, היה לי מה זה טריפ רע. עוזר לו לקום. יופי, אז שמור על עצמך, הא?!

ממשיך.

המסע לוקח אותי בנתיבים פתלתולים. פעם זה חתול שמוליך אותי, פעם כיוונה של הרוח. פעם ציפור משונה שחותכת את השמיים. לא מחפש סימנים, הם מוצאים אותי!
החושים שלי מחודדים כאילו והוסר מעליהם מסך. איזו צלילות משונה מעצימה את תפישתי. בליל של ריחות צלילים ומראות מסתחרר סביבי ואני מבחין בקישורים הטבעיים שבין הדברים. מעולם קודם לכן לא שתתי ליבי בצורה כה ברורה לאחדות הבריאה. מגע הקרקע המתנגד לפסיעותיי מעביר בי הולם פועם של תנועה. טעמיה של הרוח המנשבת כממתק על לשוני. אני מבחין בבליל ניחוחותיה של העיר זולגים אל תוכי. מבחין כיצד הזיעה הניגרת מנקבוביותיי מצטברת אל הלחות שבאוויר ומים חוברים למים. גופי פולט ריחות מאומצים של שריפת אנרגיה אשר נמזגים בניחוחות העיר. הכבשן שבוער בחלציי מניע אותי קדימה, אל הלאה.

ככל שהדברים מתפרקים בתודעתי לפרטים רבים יותר כך מתווספים בה נתיבי תפישה ולכידה. קישורי רשת הנוירונים מסתבכים והולכים עם כל צעד נוסף, עת חושיי מלקטים את הגירויים ממש כמו שנודיות בריאות מלקטות מולקולות של חמצן מתוך האוויר. החושים מסתברים לי כמהתלת חיי. לנוכח חדות תפישתי הנוכחית אני מגלה כיצד מתגמדת לה ההפחתה הסטנדרטית כצריף מט לנפול הניצב אל מול גורד שחקים.

מופחת

זה מה שאני. לא, לא כרגע. זאת אומרת כרגע כרגע, כן. זה הרי הסטנדרט. ואני פה רק משחזר מהזיכרון. ובכלל כל הפסקה הזאת הנה במאמר מוסגר. ארס פואטית. אבל עצם ההכרה שלי באותו הרגע בהיותי מופחת, כסטנדרט, היא זאת שמחוללת בי שמות. פעמים רבות אני תוהה באם עצם התובנות שלי בכלל מביאות לי אושר כלשהו. לא שחלילה אני טיפוס ממורמר. פשוט כשזה שכלי מדי, יש גבול למתיחת הרגשות כדי שיכילו זאת. זה כמו מרדף אחרי הרוח. ככה זה המרדף אחרי השלווה. ומלכתחילה ייעדתי את החפירה הארכיאולוגית הזאת לחשיפת שלד נשמתי עצמה אשר ניקבר תחת רפש חוויותיי אי שם בעומק אישיותי כדי לזקקו באור. וכל תובנה חדשה הופכת להיות כמו דרגת הגדלה נוספת במיקרוסקופ. הרזולוציה מתחדדת. המרחק אל האושר מתארך. עודף הפרטים מסווה בתוכו את מטרתי האמיתית. מחט בערימת שחת. זה מכומס לכדי אלמנט זעיר במערכת אימתנית ומרוב עצים לא רואים את היער. גבולות הבשר הם גבולות החישוב והתעצמות הרעש מעידה על התקרבותי לארץ הניכר.

מופחת

מכיר בזה כשגרת חיי. מנגנון ההגנה של שפיותי כנגד ריבוי הפרטים. הטריק שלי לסנן את עודף האינפורמציה. לברור באינטואיציה את הפרטים הרלוונטיים בלבד. כמה פספוסים מתרחשים לי עקב ההפחתה הזאת?! כמה שגיאות עשיתי בגלל פרטים זעירים שהוזנחו כי לא היו לי מספיק משאבים וזמן לטפל בהם כראוי. כל ספקטרום החושים שלי הכפיל שילש וריבע את עצמו כעת. המוח שלי מעבד את הקלט במהירות מסחררת. מרגיש כיצד מתחמם לי הראש כאילו זה מנוע שמאומץ בסל"ד גבוה. אני באוברקלוקינג! אז למה לא ככה תמיד?! למה מופחת כשיגרה?!

ניראה לי שזה קשור למצבי הכוננות הנפשיים של בן האנוש. מצב חירום מוגבל לתפקוד של פחות מחצי שעה. אחר כך באה קריסת מערכות. כנראה שזה מושפע מצריכת האנרגיה המוגברת. צ'י. הזלילה הזאת של עודפי החירום המאופסנים לעיתות משבר .
אז שם הייתי מוגבר עד מעבר לקצה גבול היכולת. ההתמוטטות לבטח צפויה בקרוב. על הזין. חייב להמשיך ולפרוק כדי שלא להתחרפן.

מחיש צעדים

אני מרגיש כי אומנם השתלטתי על השד שבי עדיין רוקד אולם משהו אחר משדר לי כי לא הכול כשורה. האם לגמתי יותר מכפי יכולת הקיבולת?! האם ניסיתי לסחוב יותר מכפי יכולתי לשאת?! בטרם קריסה מפציעים הסדקים.

ממהר

קירות הבטון סוגרים עליי. רחשי אוושת מנועים מטרידים אותי. פתאום זאת כבר לא הליכה סתם. ניראה שמשהו או מישהו עוקב אחרי. התחושה הזאת שמישהו מסתכל עליי.

מחפש

כלום. האם זאת סתם תחושת פרנויה?! התחושות שלי בדרך כלל פוגעות. האינטואיציה שלי בדרך כלל טובה.

רעש

זה הופך להיות רועם. לא רק באוזניים. בכל החושים. כמו רעש לבן. הפרעת רקע. בלא אותה הגנת הפחתה, אני כמו פצע פעור וכל תשדורת כמוה כנייר לטש על עצבים חשופים. ויחד עם כל הרעש שהולך ומתגבר לעטוף אותי, מתגלה לי איזו אמת כבירה. אמת אשר מסירה את לוט אשליית העצמיות מעל חווייתי.

זה לא רעש!
זהו קול הדממה הדקה!
זה לא אני!

זה מחריד אותי להבין את זה. רץ כמו משוגע. כל שכבות האספלט והבטון שסביבי, אנדרטה למעשי אדם, חייב לחמוק מהסביבה הזאת אשר נידמה כאילו פוערת עליי את מלתעותיה לבולעני. אולם כיצד אברח מעצמי?! ומי הוא זה אשר הנני אם אינני אני?! אם באותו הרגע לא הייתי מבוהל, הייתי לבטח ניזכר בקוני למל. מרגיש כמו עוד חוליה בשלשלת. חייב לנשום.

קטן עליי... קטן עליי... קטן עליי...

משנן את המנטרה כמקצב לריצה הפרועה. זה המסע הזה שיוצא מפרופורציה. אבל זה לא פנימי. זה מבחוץ. את השד הפנימי שלי כבר רתמתי. אולם כשפעור סביבך היקום כולו, ואתה כמו אמבה קטנטנה בתוכו, כמו רפש ביולוגי אקראי אשר גלי החיים משתברים עליו, רק אז אולי יש תחושת שפלות רוח אמיתית ומסתבר לך לאשורו, מי רותם את מי.

ים

מדלג אל תוך המים. זה כמו רחם. הגלים כמו פעימות לב. המפלט האחרון כמעט, בו לא נגעה יד אדם. משהו פראי שם מדבר אליי. קורא לי. זה מקצב הבריאה. שקוע במים והזרמים דוחפים. קולט את התבנית. היקום מקבל ביטוי בקצב. אלו הן פעימות ההולם. דופקות. הגלים מכים בי. תן לי מה שיש לך! שואג אל הים. תן לי בראש! משווע להילקח שם.

פתאום שקט. צלילי השתברות הגלים נדמו. אני שקוע. הים משך אותי לבולעני. הוא התרצה לתחינתי להתמזג. מתערבל בזרם אפל אני מוצא את עצמי צולל. המים עכורים. חלקיקים מרחפים מציירים את מחול איזון הפוטנציאלים של העוצמה הזאת המתנפלת על החוף וניגפת. קרקעית חולית לרגלי. משחרר. יש לי ציפה שלילית. נח. זאת תהום תחתיות. המקום הנמוך ביותר בחיי.
משקל המים מועך אותי תחתיו. מגביר את לחצו על אוזניי במעין צפצוף. אני תוהה באם כך נישמע לי קול הדממה הדקה מבעד לאטימות התווך הנוזלי המתפרע. מפמפם נשיפונת להיפטר מהלחץ. לא. זה עדיין שם. קורא לי. כמו אזעקה שקטה. אני משתעשע ברעיון להפטר מזה אחת ולתמיד. זה יהיה כל כך פשוט. פשוט לשקוע כאן. לשחרר את האוויר שלכוד בריאותיי ולנשום את הים.

האזעקה נשמעת בהולה יותר. כמו סירנה שמתקרבת. עיניי הפקוחות אל העמימות של הים וצורבות לי מהמלח. מסתכל למעלה אל האור שקולח פנימה בעיוותים רגעיים של פני הים הממסכים אותו בתנועה מתמדת. צלליות תעתוע. עיוואים באספקלריא.

לך לך

הזרם מטלטל אותי מרבצי. מסתחרר. מתערבל. נחבט. שונית בקרקעית. סלע שהפך מקום מושבת יצורים מימיים מתקרב אליי כמו טורפדו. אולי כשהכול רגוע נינוח ושליו סביב אני יכול להרשות לעצמי לקפוא על שמריי. אך כשהסכנה מזנקת לעברי, ככה, בחטף, הנמר שבמרתף מסתער. לקחת שליטה. ואני מרשה לו.

זה עניין מיידי. חלקיקי שנייה. ממצב מנוחה מוחלטת ומוכנות משונה לחבק את הקץ, האינסטינקט החייתי של השימור העצמי דורך בי את הקפיץ ונוקר בי את הרפלקס. ניתז למעלה כמו אבן קלע מבליסטרא. תוך כדי ציפה אני קולט שבחרתי בחיים. נותר לי רק להבין איפה למה?!


סחוט.

הים מקיא אותי. פתאום משהו אופטימי צף בי. עוד לא אבדה כל תקווה. קלושה ככל שהיא לא תהיה, היא עודנה שם. גץ בקושי אולי, אבל עדיין עם פוטנציאל להתלקח שוב.

גורר את עצמי ונשכב על החוף. סקרנים מתגודדים סביב. נושם בכבדות. שברי מציאות מתמזגים בי לכדי תמונה מרקדת.

נמלים זוחלות לי מתחת לעור
והשמש מלטפת אותי
הים שמרכין ראש משאיר לי בחוף
אוצרות משונים

כחול של שמיים וענני נוצה
והמוח שלי בוער
הרגליים הולכות לי כמו מעצמן
אני סליל עשן מיתמר

החוף השומם והמיית הגלים
ורוח קלה בשיער
סרטנים שחומקים אל הים התיכון
ובפה יש לי טעם מוזר

כלב של ים נישטף אל החוף
דיברתי איתו שעה
ולנגד עיני הותמר הוא לסלע
אז דיווחתי על המראה

להקת זרזירים במחול מטורף
מנקדים את השמיים
בהיתי בהם והבנתי
שאני לא יודע כלום בינתיים

אחר כך שוב צעדתי דרומה
מטביע עקבות בחול
שנמחו במים שקופים
שבאים מהים הכחול

והדרך התארכה לי מאוד
השמיים כבר עטו כתום
אך אני המשכתי ללכת
כן אני המשכתי לזרום

הידעתם שלים יש קצב?!
לפעמים הוא מתאים לעצב
לפרקים הוא דומם לעיתים הוא ניגון
מזמור עיקרון השצף

והשמש שוקעת והים עולה
ואני ממשיך על החוף
ועמוק בליבי אני יודע
שאני רק פסיק באינסוף!

חי

בכל זאת. כנגד כל הסיכויים אני עדיין חי! כנגד כל ההתנגדויות והשדים שאורבים לי בי לטרף. ניטשה אמר פעם: מה שלא הורג מחשל. המפקד הניאנדרטלי שלי בטירונות הוסיף לזה סיומת סרקסטית: ומה שהורג מחשל את אמא! אבל הפואנטה היא, שזאת בחינה מתמדת. ומעטים הרגעים בהם ניתן לרבוץ על זרי הדפנה. בעולם המעש אין רגע דל. יש תנודתיות תזזיתית. מקום שלכאורה ניראה שליו ורוגע יכול להכיל בתוכו את התופת. ודפנות המציאות דקות. ושחוקות.

בכל מסע בו צעדתי היו פזורות מלכודות. חלקן הפילו אותי בפח. על חלקן התגברתי. את חלקן עקפתי. לזהות אותן זה לא דבר של מה בכך. אבל לקראת סיומו של אותו המסע, עת צעדתי לכיוון דירת הקארחנה שלי שם בנווה צדק, אחרי שעוד חוויתי הרפתקאות שונות ומשונות ביפו שלשם נשאוני רגליי, והותירו רק הד קלוש מכדי להעלותו באוב זיכרוני, גיליתי לפתע את המלכודת הגדולה מכולן!

אתם מבינים?! הטריק הגדול ביותר של השטן הוא שהוא הצליח לגרום לאדם לפקפק בקיומו. והפחד הגדול ביותר שלי פרץ שם מוקדם יותר, כאשר חשתי בו עוקב אחרי מבעד למרקם הבריאה. רק שלא ממש הבנתי את זה באותו הרגע שבו חוויתיו. היה צריך עוד משהו קטן, כדי להביא בי את התובנה. וכמו תמיד, זה בא בביטוי של פרץ אלימות.

דווקא כשנידמה היה לי שאני מזוכך מצאתי את עצמי בתוך סמטה. כתלים מזוהמים בטינופת וכתובות נאצה ומאוירים בגרפיטי גסים של פרץ כשרון נעורים מרדני, מקיפים אותי. הייתי שם כנטע זר. במובהק. זה היה תת עולם שלישי שכמו התקיים בבועה נפרדת. הצד השני של המראה. חבורה של נערים היו על הברזלים. דמדומים. איזו כוסית עסיסית נקלעה לשם בטיפשותה כי רבה. מתעורר כמו משרעפי מבטי ננעל על עכוזה המעכס. החרמנות שלי בלתי נדלית. אפילו כיום. איבדתי אוריינטציה שזה משהו שממש לא קרה לי הרבה בחיי. לא היה ברור לי מאיפה הגחתי לסמטה ההיא. אבל זה לא היה רלוונטי. מה שכן היה, זה שראיתי את הזאבים שם על הברזלים. מעשנים את מקלות הסרטן ונועצים מבטים בכוסית שהחלה להחיש את צעדיה. מודעת לעיניים החרמניות שחוקרות כל סנטימטר מגזרתה. אני בטוח שהיא הצטערה באותן שניות על בחירתה קלת הדעת בהופעה חושפנית ובמה שניראה על פניו כקיצור דרך, אך הסתבר במהרה כנתיב ליסטים בעודה צועדת בו עטויה מיני קצרצר שעוד רגע וגילה את בית צפונותיה לעין כל. אני עצמי הסתחררתי מהקרנת מיניותה אשר באופן פלאי וכלשהו התגברה והתעצמה עם הפחד שלה. היא הייתה כמו משדר רב עוצמה של אותות זימה. מגנט לגברים. כולה בוהקת.
שדה השפעתה חופשי לכד את חבורת הזאבים. ואותי.

כמו על פי אות רגע אחרי שהיא חלפה על פניהם ומישהו מבינם סינן משהו לעברה שלא שמעתי והיא העיפה בהם מבט מעבר לכתף, הם פרקו מהברזלים באחת. כמו יחידת פשע מאורגנת היטב. רגע לאחר מכן הם כבר סבבו אותה.
צעדתי לאיטי מאחוריהם בוחן את הסיטואציה. אחד שלח את ידו ונגע לה בשיער, היא נרתעה. אחר מצידה השני השמיע איזה קול וצחקק כשהיא נבהלה. אחר מאחוריה שלח יד וצבט לה בתחת. היא קפצה קדימה מתנודדת על עקבים. מחישה את צעדיה כדי לא לאבד שיווי משקל. נתקלה בזה שהלך לאחור עם פניו למולה ובדיוק נעצר.
כמעט הכול זרם כמו על פי תוכנית אב של גאנגבנג אונס.
כמעט.
הפרמטר שלא נלקח בחשבון, הג'וקר המטורלל שנשלף שם וטרף את הקלפים, היה אני. חנוט בחמת זעם מלובנת. עטוף בה כבחליפת צלילה של אמודאי, הדוקה ואופפת. חרון אף טהור.

עמדתי שם עם אצבעות מתאגרפות לכדי פטישי מחץ בתנוחה שפופה, ממתין. תזמון הוא דבר קריטי. מישהו מהם הניף אותה והטיל אותה על הקרקע. ראש נחבט באספלט ברעש עמום. אחוזי אקסטאזה הם החלו לגהור מעליה. ידיים חמדניות חופרות וחוקרות. תולשים ממנה את הלבוש המינימליסטי. לא איכפת להם מכלום. כאילו והם אדוני היקום והסמטה היא ממלכתם. בהפגנתיות מוחלטת.
לא, לא, לא...
הפחד השקיט אותה. מתחננת. דמעות אילמות בעיניים קרועות לרווחה. היה רגע של קצר חשמלי עת הצטלבו מבטינו בחטף.
הרגשתי את מערכת הדם שלי גועשת בעורקים. הלב פועם בעוצמה. טיקים קטנים בשרירי הארבע ראשי שמעידים על מפלס האדרנלין שעולה בי. לוגם נשימות עמוקות מלוא הריאות. מאט את הדופק. כמו כדור באולינג שמסמן את הפינים לקראת היירוט. יודע שהולכת לבוא כאן התנגשות אלסטית שאולי תישלח כאן מישהו לרופא פלסטי. אבל גם לא איכפת לי אם זה יהיה לקברן. ללא רחמים. ללא מורא. משחרר את השד הכבול.

הסתערות

הגוף משתלח וצובר מהירות. מאסה משולחת רסן מאיצה בצעדים ארוכים וברכיים גבוהות. שומר על דממה כדי לחולל את מקסימום הבלבול בשורותיהם עם אפקט פיצוץ הרקמות בהתנגשות. אחד מהם מרגיש במשהו ומרים את ראשו לכיווני. עובר דרכו עם ברכיה לסנטר. מתיז אותו במסלול בליסטי עם העברת התנע במתקף. גניחת איבוד הכרתו נבלעת בזעקות השבר של חבריו.

אנדרלמוסיה

זורח בי חיוך פנימי. איזו שימחה עילאית מפכה בי. אני הכי חי בלב ליבו של התוהו ובוהו. כשכלום לא ברור. כשאין רשת ביטחון. כשמערבולת החיים מסתחררת על הצטלבות גורלית והעתיד לוט במסך ערפל כבד מאי פעם. עת משוואת הקרמה עוברת את הצמצום ההכרחי. הנעלמים מתגלים והפיתרון מתחוור לאשורו. חייב להיות זה אשר צדקתו תצא לאור, שהרי כישלון בסיטואציה שכזאת משמעו נזק מאסיבי לפרחח האקטיבי, וממש לא מתאים לי להיות עוד גוויה שמתגלית באקראי, מוטלת בתעלה ומנופצת לרסיסים כקורבן סתמי נוסף בקרב על גורל האנושות, שמתנהל בין הטוב והרע.
מי הוא מי כאן בסיפור המעשה, גורל כבר ישפוט.

דלוק

מעולם קודם לכן זה לא קרה. להתנגש באלימות כשאני בספירה שכזאת. כל שריר ציית לי. כל גיד נענה לרצוני. כל תנועה הייתה מדוקדקת וקטלנית. מהלומות ניתכות כמו ברד. שוקיי כורתים איברים בלואו קיקים כמו גרזן שחוטב גזעים לכפיסים. גודע את שמורת הטבע שצמחה לה כך פרא. מרפקים לטווח הקצר. אגרופי מגל וסנוקרות. מתפתל ביער ידיהם הסבוך כמו עטלף מהגיהינום. דילוג מעל וחצי תפנית שנבלמת בצלעות שנסדקו מהאימפקט. אפים שבורים ומדממים. לסתות שחרגו ממקומן. מרגיש כמו מלחין שמנצח על אופרת השילם והנקם! לא מבזבז זמן על לפיתות, אולי על דחיפות ומשיכות רק כדי לערער את איזונם. כל השאר זה מכות יבשות ואפקטיביות. מנער אותם כאליו אני מחבט שטיחים והם אסקופות נרמסות. זה נגמר לי מהר מדי. כמו עדת כלבים שנסה ללקלק את הפצעים באיזו פינה אפלה ככה הם ברחו. משאירים אותה המומה ומדממת ואותי משתוקק לכתישת עצמות כמו חרמן שלא בא על סיפוקו וננטש כלאחר יד רגע לפני השיא המיוחל. ולאיזה שיא בדיוק ייחלתי?! הופעתו בטרם עת של מר מוות עצמו מוכרז על ידי מר גורל תוך הכרזתי כרוצח?!
הרמתי חתיכת בד קרועה ומחיתי דם מאגרופי וניגבתי את פני. בואי, עוזר לה לקום. באופן גרוטסקי מסתבר שהבד שאיתו אני מנגב את הדם הוא חצאיתה השסועה. מגיש לה אותה במבוכה. היא מסתירה את מבושיה איכשהו. מדדים לכביש שממול. תוך שניות עוצרת מונית לסימוני. בלי מילים עוזר לסקסית המקורבנת להיכנס פנימה. שואל אותה אם היא רוצה שאבוא איתה בפנטומימה ותוך כדי עוטה את הפרצוף המבין. לא. שולף שטר של חמישים מהארנק ונותן לנהג. אפוף בעננת עשן דיזל צופה בה מתרחקת. מכורבלת שם במושב האחורי. באותו הרגע לא היה בה שום דבר סקסי. כמו ציפור פצועה חבוטה ומרוטה. לקח לי בדיוק שנייה וחצי לרחם עליה. ואז זה הציף אותי שוב. איזה חוסר סיפוק משווע. תחושה של להיות קרוב למשהו ברמה שאפשר ממש לטעום אותו רגע לפני שנילקח.

צל

כמו לעמוד בצל. אבל לא סתם צל. כמו צל של ליקוי חמה. אחד כזה שמגיע משום מקום ובהפתעה. כמו צל של פטרייה מתאבכת של פצצה גרעינית. כמו צל של דרקון שבדיוק צולל לנשוף לך בעורף.

צמרמורת

שוב פעם התחושה הבלתי נסבלת שמישהו עוקב אחרי. בדיוק כמו מקודם. אחת משתיים. או שהמסע הזה היה ספוג בהרבה חומר, או שלא נסנקו עדיין הסוגרים. מה שבטוח זה שאני עדיין שם. זה עוד לא נפרק מהסיסטם. הצוהר עדיין לא נאטם. קיימת עוד זליגה.

לא יודע בדיוק מה גרם לאסימון ליפול. זה היה אולי קצת כמו התמונות התלת ממדיות האלה שנראות לך כמו קשקוש שמביא טשטוש, אבל אם אתה מאפשר לעצמך לצלול אל תוכן לפתע נפערות בן תמונה תלת ממדית. אולי זה היה הייאוש שהביא את זה. את הקבלה. את ההכרה. זה היה הצל שעדיין היה רעב בי. רעב לניתוץ. רעב לריסוק. רעב למעיכה וקריעה ותלישה. רעב להעניק כאב. צמא לדם. לחיים. והוא המאפיל עליי.

אותו הרגע נמלאתי יראה. ככה בגילוי עצמי של כלי שרת שבא לי בחטף.
וידעתי אותו, כמו היין והיאנג, כמו הדואליות הזאת של הבריאה, פשוט ידעתי אותו, את השטן שמתנשא מעליי. ולפרטי פרטים. את פרצופו המזוויע, את הרשע שבוער בתוך עיניו. את גופו הכמוש וקלשונו החלוד. את רירו החומצי הנוטף והארס הרעיל שזולג במורדותיו הכעורים. את הדקדנס. והזין הכי גדול בכל זה היה לגלות שהוא בן דמותי!

האמת שזה היה מבעית. התחלתי לחפור בתוך עצמי אחרי זיכרונות של מעשים טובים. מצאתי כמה ספורים. אומנם האור לא גירש מעליי את האפלה ההיא באותו רגע, אולם הם היו לי כנחמה. עצם הידיעה שאינני נישלט לחלוטין בידיו. עצם ההבנה שכל רגע הוא קרב על נשמתי בינו לבין הבורא שבי. ככה. המשמיד והבורא. במשחקי הצל והאור וגורלי שכנראה עדיין לא נחתם.

נשרך

הגעתי לבסוף הביתה. דירת הקארחנה השוממה חיכתה לבואי. היכן שאניח את הראש הוא ביתי. נהר המחשבות געש עליי בשוכבי. מחשבות צלולות ורעיונות מעורפלים. נידמה לי שנרדמתי לתוך חלום אבל לא זוכר עליו פרטים. מה שכן, לכשהקצתי, העולם ניצבע בגוונים בוהקים ומלאי חיות, וכך גם רוחי. הצוהר ניסגר וגירשתי מעליי את זיכרונותיו המטמאים של הרוע ששוכן במעמקיי. עד לפעם הבאה.

יקיצה

מלשון קץ. מה מסתיים שם לדעתכם?! ומה שם מתחיל?!
אולי זה איזה זרם שמתמזג עם אחד אחר, כמו פלג שחובר ליובל, ככה אני נישא לי הלאה ברצף התודעה.


לזמן יש איכות משונה. לפעמים דקה נידמת לנצח. לפעמים חיים שלמים חולפים בהבזק. סוחב בינתיים את המשא הזה. סוחב לבינתיים במסע הזה. אני ער לכפילות. ולשיעורה המאריכי. כל מעשה מקרין על הבריאה. כל מחשבה משפיעה על מעשה. כל הבריאה כולה משתקפת בעיניי. עיניי משקפות את הבריאה. וכמאמר האר"י ז"ל מסתבר ש: האדם עולם קטן, העולם אדם גדול.

אז אתם מבינים אם כך למה ההתנגדות לתזוזה הזאת הנה מענייני?! שהרי היא זאת אשר תחשל אותי במסע הבשר לגבור על היצר. שהרי טרם הוא אמר את המילה האחרונה. שהרי כל עוד אני חי, כך גם הוא! בי טמונים השדים ובתוכי גם חיים המלאכים.


אז זאת הייתה רק דוגמא, כל הסיפור הזה. שהרי מסע קיים בכל רגע נתון. או שמא מוטב לומר בכל מעבר שבין שני רגעים. בתווך שבין הזמנים. ובעצם רבבות מסעים אחרים שאותם צעדתי יכלו לשרת אותי נאמנה באותו האופן בהביאי את סיפורם. אולם בחירתי במסע ספציפי זה לא הייתה סתמית. הוא הכיל את שלשלת הנסיבות כולה. ובכך הוא מספיק חזק לשאת את עצמו תלוש ועדיין לא לקרוס מבלי להדגים קודם את כוונתי.

והכוונה הפשוטה שביסוד הפוסט הזה הייתה לבחון את עצמי על רקע התנהלותי בעולם המעש. מפורק לגורמי היסוד, לאבני הקיום הבסיסיות, היא מסתכמת בסופו של דבר בבחירה. הצומת הזה שטס למחוץ אותי. הפיצול העתידי שממשמש להסתער עם כל רגע נוסף של נשימה באפי. ההסתעפות הזאת אשר משוועת להתבהר בבחירה:


"הכול צפוי והרשות נתונה"

אחת החידות המפותלות ביותר. ולה הרבה הסברים וסברות ופתרונות ודעות. לא אלאה אתכם בכולם. שהרי ענייני בא בזווית ספציפית שלה. וגם אם להודות על האמת לא אתיימר כלל להיות בקיא אף במקצתם. אולם משנתי השכילה להשכין שלום בחידה זאת ובפרשנותה, הפרספקטיבה הפרטית שלי קימטה את הסתירה שבמשפט ואכפה עליה לדור שלווה בתודעתי. צפה בזרם התודעה מעדנות.
והפתרון לבסוף מסתבר כפשוט. כמו ההמצאות המתוחכמות ביותר, ניחן הוא במוטיב המבליח של הבסיסיות. או כפי ששרלוק המלוק היטיב פעמים כה רבות לציין: זה אלמנטארי ווטסונים קטנטנים שלי!

הכול צפוי (לעין הבורא) ואני לא מתכוון למופעו המצומצם המפעם בכל אחד ואחד מאיתנו, כי אם לסך הווייתו הנצחית שמעל לזמן ולמרחב. והרשות נתונה (לנו לבחור). והרי פה נעוצה הבעיה. הגישה הסטנדרטית מציעה כי היות והבורא הנו על זמני, אין הוא מוגבל על ידי רצף הזמן הנכפה עלינו בחד כיווניותו. בעוד ואנו מצייתים לכיוון התנועה. מהראשית אל האחרית כתכלית. כך שהעתיד מחביא מאיתנו את עצמו. וכך אין אנו מודעים להשלכות מעשינו ובחירותינו. וכך אנו עצמנו מקבלים רשות לבחור כאוות חפצנו. בעוד הבורא צופה כל, בחירה עתידית נגזרת מהלא נודע כלפינו בעוד אשר אין חלות מגבלות אלה עליו.

אולם, טוען אני, כי אין הסבר זה מדויק. שהרי אם הבריאה נבראה לעינוג הבורא, אין זה סביר כלל וכלל כי יוותר הוא לעצמו. וכי לשם מה הוא זקוק לטריק שכזה?! אין ספק בליבי כי אף הוא קץ ומאס בשעמום הידיעה המוחלטת. לבטח הוא התקין מנגנון אשר יניע את גלגלי העניין. הן הרי בראשית היה תוהו ובוהו.
תוהו ובוהו מהגדרתו בלתי צפוי הוא בעליל. אולם במעשה הבריאה נתן הבורא סדר בדברים תוך הפרדות ותיחומים (לילה ויום, ארץ ושמיים, טוב ורע, זוכרים מתחילת הפוסט?! הדואליות המטרידה?! זוגות זוגות?!). אך אף על פי אותו הסדר, עדיין התוהו ובוהו בצורתו הראשונית, בלתי צפוי וסרבן ומרדן. והבורא הותיר אותו על כנו כבסיס לשינויים.

אם כן, קיימות ספירות של תוהו ובוהו וגם של חוק וסדר.

הכול צפוי (בקו הזמן של מי שאני עכשיו) והרשות נתונה (להשתנות).

וכאשר אשתנה, עולם שלם ייאלץ לבצע התאמות קטנות לכך. להשחיז את עצמו כדי להכיל את האני החדש מסונכרן במעשה הבריאה.

אבל הן אנו יודעים, כי כל רגע מביא עמו שינוי.
והעולם מכיל את מידות התוהו ומידות החוק.

והאדם הוא עולם קטן (כלומר מכיל בתוכו את שני אלה).

כך שאף על פי שכל מעשיי צפויים, לעזרי ניצב התוהו: אני יכול להשתנות. וכך מאלץ היווצרות הסתעפות חדשה במרקם הבריאה.


אנטרופיה, אהובתי!

וכך ממשיכה לה הספיראלה. והמעגל הזה הולך ומתרחב. ומאתגר. אומנם חוקי הידיעה יחולו מחדש על ההסתעפות שנוצרה, וכך שוב הכול יהפוך להיות צפוי, לגבי, לכאורה, אולם בל נישכח את הקטע שחבוי כאן בעומקם של עניינים. הרי הבריאה לא נסובה סביבי בלבד. וכולם משתנים תדיר, גם אם רק בזעיר אנפין. אולם אדוות השתנותם, דקיקות ובלתי מורגשות לכאורה ככל שלא תהיינה, מקרינות על סך הבריאה, ובתוכה על כל פרטיה.

דינאמיקה בהתהוות!

והחשובה מכל, היא הידיעה כי אכן אני שותף לה, לבריאה. וכמוני כמוכם!

אולם אין זה כלל דבר של מה בכך, להשתנות. למרות שזה מתרחש ללא הרף. אולי כמאמר הבודהיסטים אנו רצף של תלישויות, אשר רק נידמה להן שהן היינו אך. אולם בפועל אין כל קשר בין מופע ארעי למשנהו. אולי באמת בכל רגע נברא עולם חדש.

מה שאני משוכנע, זה שבכל רגע גלום הפוטנציאל להפוך למשהו חדש. כל ניסיון שמוטל עלינו מבקש מאיתנו את ההתעלות. ולבטח תהיה בה בחירה אמיתית!

ברצוני להטות את הכף, לזכות בעוד נדנדת חיי עולה ויורדת חליפות. בעוד האמפליטודה מותחת את חוויתי. בעוד המנעד מלטש את הווייתי. בעוד המאבקים רובצים לפתחי ואני המתיחה של העלרוד. כל עוד אני מכיר בקטנותי על רקע הזמן הנצחי. ולא רק למעני. אלא גם.

לאסוף את האשראיונים שלי. לזקק את הקארמה. לצעוד במסע הזה את כברת הדרך שלי ולהשתאות על ההתגלויות שבנוף.




ולמי שצלח את דרכו עד הלום בסבך התובעני, תודה על אורך הרוח.

שלום

V

לפני 13 שנים. 20 במרץ 2011 בשעה 1:55

על המשחק

אני שחקן . לא כמו שאתם חושבים ישר , שקרן . לא כמו אלה שעונדים את המסכה . מוכרים איזו דמות .מכורים לה בעצמם . אני שחקן נשמה . איש התצרף . תנו לי פלונטר ואני חייב לפתור אותו . תנו לי חידה ואני חייב למצוא לה תשובה . חייב . זה בכלל לא נתון לבחירה .חייב לפצח את זה . הבעיה היא שאני לא בדיוק אלוף בזה . זה לא ממש הסגנון משחק שלי . הבעיה עם חידות בדרך כלל , היא שיש להן פיתרון אחד . אני שונא חידות כאלה . שאתה צריך להיכנס לראש של זה שחד אותן .זה פחות מדי יצירתי לטעמי . אני לא משחזר . אני יוצר . זוהי לטעמי מהותו של שחקן . להיות אומן . לפרוץ דרכים חדשות . לחקור מחוזות עלומים . לא לצעוד בשביל כמו מובל באף . זה ההבדל שבין חשיבה חד ממדית לחשיבה רב ממדית . כאשר יש דרכים רבות להגיע אל הפיתרון . ובכלל הפיתרון עצמו אין לו צורה ברורה ומוחשית . הוא אבסטרקטי . פולימורפי . יכול ללבוש כל צורה ודמות . ככה אני אוהב את המשחק שלי . מלא באופציות . שוקק הסתעפויות . מרובה וריאנטים . עמוס בצמתים . מכמס מישורים . מכיל רבדים . עמוק . מגוון . ככה אני אוהב להיות שחקן !

שחקן צריך את החופש המקסימאלי במסגרת הכללים . ואני לא אוהב חלל מצומצם . זה אולי סוג של קלסטרופוביה . תנו לי לשעוט במרחבים הפתוחים . תנו לי לראות רק אופק סביבי . זה לא שאני ירא מלצעוד במבוך . פתרתי כבר כמה כאלה . אני פשוט לא אוהב את הצפיפות הזאת . מבוך אני אעדיף תמיד לפתור מלמעלה . מהיטל על . אני יודע שכל הקטע במבוך הוא להיות בפנים . לכוד בו . אבל יש הבדל בין המסע שבמבוך לפיתרון שלו . אם זה הפיתרון שנידרש , אז רק מלמעלה . און טופ אוף איט ! את הסרטים של להיות בו בפנים אני חווה כאחד האדם .
אז לא מבוך וגם לא חידות וגם לא תשבצים . אני יודע שציינתי קודם שאני איש התצרף . לא התכוונתי לפשט . תצרף , צירוף , קומבינציה . כאילו ורמזתי שאני קומבינמן . לא . אני שחקן ! הכי ישיר שיש . כשאני בא זה לפנים ! כן , אני יודע להשתמש בהונאה . אני בקיא בדרכי ההטעיה . שליט של ממלכת התרמית . אבל זה רק כי בתחבולות תעשה לך מלחמה . ולמרות כל זאת המשחק שלי פתוח . הכול שם ברור . אין שקר . המהתלות מסתתרות בדקויות . אני מכבד את היריבים שמבחינים בפחים שאני טומן . אני מתרגש מאלה שקולטים את המלכודות שלי . מקבל בראש בהכנעה מאלה שטובים ממני . תמיד יש מישהו יותר טוב . זה גם עניין של יום . יצא לי לגבור על טובים ממני . להתעלות . אני לא סגור בדיוק על איך . לכאורה זה מצטייר בלתי אפשרי . זה היופי שבעניין . לפעמים זה פשוט מנטאלי . כאילו והמשחק מציית לצו עליון . כאילו וההתרחשות מנותקת מתפישת המציאות הטריוויאלית . כנגד כל הסיכויים . כשאני מצליח לשלוף כזאת דקירה ולהכריע אני מרגיש מזוקק . טהור . מחובר לאיזה מקום ניסתר .הערוץ הסודי . שואב מזרם התודעה וניזון בו . שוחה בו ומשתעשע . אני מכור לחיבור . הוא מביא בי את הרוגע . כמו מנת סם לנרקומן בדודא . כמו לגימת מים חיים למהלך בישימון.

המשחק הזה הוא לא צחוק . לא משהו שניתן להתייחס אליו בקלות הדעת . אין לזלזל בו . על חטא הגאווה התשלום הוא מיידי כאן . וההפסד צורב .ישר דוחק בי להביא את השחזור . לחפש את השגיאות .להפיק את הלקחים .
כשאבא שלי לימד אותי אותו הוא טען שזה משחק של שגיאות .זה שיידע לתפוס את הטעות של היריב המשחק בידיו. אז אני תמיד מחפש את הטעויות של עצמי . מריץ את ההסתעפויות . משתפר להמשך .כי זה אף פעם לא ניגמר . לא באמת . אלו הן רק הפוגות קצרות שבין המופעים . ויש סגנונות שמתאימים למצב רוח . אם בנשנוש מהיר ועצבני אני חפץ , אזי יכול להסתחרר במשחקי בזק . אם בא לי תהליך , אז מתפנה לארוכי הטווח שרצים לי ברקע . מחכים למהלך . אלה יכולים להמשך חודשים . השבח לאל על האינטרנט . קיצר לי את המרחק למשחק . פעם זה היה רק בזמן אמת . מול מישהו . היום זה זמין לי בכל רגע נתון . כמו פורנו . נכון לשרת לי את הסיפוק המיידי . מי אמר שיש רק חרא בעולם האינסטנט ?
אבל מה שנכון , נכון ... אין על המימוש האמיתי . על לרכב על זה באמת . הפוטנציאל שם להרקיע שחקים הוא אדיר . אז תיכף אתן כאן את ההקדמה למעשה שהיה ולמשחק ששוחק . ה-משחק !

( נשימה עמוקה . מסדר לעצמי את הדברים בראש )

הכול ניראה לי שתמיד מתחיל מאיפה שאתה מתחיל ( סלחו לי על ההשלכה שאני מחיל כאן גם עליכם , תתייחסו לזה כאל סוג של מטאפורה בטובכם ) . מה שאתה רואה הופך להיות מה שאתה . אם נניח הייתי גדל להורים מוזיקאים , אני מניח שהייתי גדל להיות מוסיקאי ( אפשר לתת כאן אלפי דוגמאות . גם כאלה שיסתרו לגמרי את ההנחה הזאת . זה סך הכול ניתוח עצמי בגוף ראשון רבים . כנסו לנעלי , הביטו דרך עיניי ) . מר גורל הציב אותי כאן בנקודת הפתיחה עלי אדמות במחיצתו של גיבור . גיבור ניסתר . לא גיבור על . מישהו אמיתי . מישהו אנושי . הוא היה חד וחריף ואימתני ומיומן . הוא הוריד אנשים . אני זוכר שהיה מספר לי על עיניים ננעצות בפנים צפות שהיו מבליחות אל מולו בלילות . הוא סיפר לי על זה רק כשכבר גדלתי קצת . אבל אז , בעידן התום של ילדותי , הוא פשוט היה גיבור .
והוא היה ניפגש עם חבר טוב שלו מהעבודה . כל סוף שבוע . על בסיס די קבוע . שולפים את לוח האשקוקי . פותחים שולחן . קפה שחור . סיגריות .אני הייתי מספיק נמוך בכדי לעמוד זקוף מתחת לשולחן . הייתי משחק לידם רק כדי להיות קרוב כדי להסתכל . היה להם טכס קבוע . אחד מהם היה באיזה שלב אחרי קצת דיבורי סרק מתופף כאילו באקראיות על הלוח . השני היה מחייך . מחליק את הלוח אל בינם . המתופף היה פותח את הלוח שבו היו מקרקשים כלי המלחמה . השני היה שולף שני כלים בצבעים שונים . מערבב בינם מתחת לשולחן . מבליע אותם כל אחד באגרוף ומניח על פני השולחן . תמיד חלף שם רגע ארוך של שתיקה רועמת ומבטים חודרים בעת שכל אחד ניסה לנחש איזה כלי נמצא איפה . הם הכירו כל כך טוב האחד את השני עד שאפילו להגרלה הזאת היו משמעויות נסתרות . לבסוף טפיחה על אגרוף . צבע הכלי נחשף . הצבאות חולקו .בפנים חתומות הם היו מסדרים את הכלים לאחר מכן על הלוח . שקועים כבר באסטרטגיות . המשחק התחיל זה מכבר בעוד שאפילו המהלך הראשון עדיין לא התבצע . הלבן תמיד מתחיל . הקרבות היו מתחילים להסתחרר . הייתי רואה את הבעותיהם משתנות . לפעמים את ההיסוס . כשהיד באה לבצע משהו . את הדריכות של הצד השני . הדיבר הבלתי כתוב של נגעת נסעת שהיה אכזרי . הצריך שליטה ברצון . ביצר .רגעים שלמים שהתארכו סביב למהלך אחד ויחיד ונמשכו כאילו נצח . סידרת מהלכים מהירה של נבואה שמתגשמת בעודם חווים את התממשות האירועים . ואני שם . צופה . משקיף . מנסה להבין . לקלוט . כלום . כמו מסך הברזל שחוצץ בינינו . הם חיים את ההרפתקאה הגדולה שם ואני אפילו לא כמו צופה מן הצד . כמו עיוור . ככה הרגשתי . ורציתי לראות . כל כך השתוקקתי לראות !
כשהייתי בן שמונה באתי אליו יום אחד . זה התבשל בי תקופה . אמרתי לו : אבא , למד ! אז הוא לימד . כמו שהוא ידע ללמד . את דרך הילוכם של הכלים . את יופי ריקודם של הלוחמים . הוא הסביר לי דברים . על הרמוניה . על מעמקים . עקרונות . כללים . אסטרטגיות . טקטיקות . היינו משחקים . והוא היה מכה בי ללא רחם . שוק על ירך . ומסביר . תוך כדי . כיצד הוא בדיוק מצליח להתעלל בי שם ככה . מראה לי מה אני לא רואה . חושף אותי למה שאני מפספס . מדריך אותי . מפרק אותי שם לגורמים . מסביר לי על הגמישות המחשבתית . על לא להיתפס על קונספציות . על לדעת לשחרר . הוא בישל למעני הקרבות . חושף טורים . מנקה שורות . מערטל אלכסונים . מפנה מכשולים .מקדם אותי . ונותן לי בראש .הפסדים על גבי הפסדים . זה מה שקיבלתי . אחת המתנות הגדולות . אתה הרי לעולם לא תדע באמת את טעם הניצחון עד אשר תלמד את ההפסד . והוא לימד אותי את טעמו של זה . מלוא הפה הפסד . כבר כמעט ויכולתי להקיא אותו . אני זוכר את הניצחון הראשון . עברו כבר כמעט 30 שנה והוא עדיין חד בזיכרוני . כאילו זה קרה אתמול . הנחתתי שם DEATH FROM ABOVE . צריח לשורה האחרונה . אני זוכר את ההפתעה שעל פניו . את מבט הגאווה שהוא נעץ בי . החיוך . פריעת שיערי בידו וסטירה קטנה של חיבה .
אז מעבר למכות , הבחורות , הרוק הכבד , הטראנס , הבילויים , הלימודים , הפרנסה , המשפחה , השכטה ובעצם כל הרכבת שדים הזאת של החיים , זה מה שהיה שם תמיד . מלווה אותי . בשקט . הפינה הזאת שלי . העולם המקביל הזה . מרחב הסערה . המשחק .
היו אלפים כאלה עד כה . מול הומלסים על ג'ובה . היה אחד כזה שנתן לי 10 שיעורים . זה עלה לי 100 שקל . אבל הי , מי לא היה משלם את זה כדי לשחק עם גרויס מייסטר שמרוב שהיה גאון שכח איך קוראים לו ?! היה לי הכבוד לממן לו ארוחות . כן . אני סוג צנוע של פילנתרופ . תומך באומנים .
ובצבא , ובמילואים , וביאהו , ובפייסבוק , ובמועדון ע"ש לאסקר שהיה מקבץ של מוזרים שחבל על הזמן . ומדי פעם הייתי מבליח . שולף את המשחק . מכה קהל או שחקן חזק בתדהמה . פעם אפילו יצאתי ראש מול אלוף חצי האי קרים בדו קרב של 7 משחקים במילואים בחברון . בשלג של מטר בחוץ . באיזה בית שהשתלטנו עליו . הוא היה חובש מסופח לפלס"ר שלי שתפס שם קו . הוא לא אמר לי על התואר שלו . עד לסיום המשחק השביעי . יצאנו שלושה ניצחונות שלושה הפסדים ותיקו . בסוף הוא התוודה בפני . ואפילו פרגן להקרבה מסוימת שביצעתי ( צריח תמורת רגלי שזה באמת מצריך הצדקה רצינית ) שהיא ההקרבה היפה ביותר שהוא אי פעם ראה . וזה מאחד שהצליח לפתור תיקו של דו קרב על אליפות העולם בין קספרוב וקרפוב ולהוכיח שאחד מהם היה יכול לנצח , למרות שהוסכם בינם על תיקו .
בקיצור , אפעלפי שלא הייתה לי כל הכשרה פורמאלית , קצרתי הצלחות .
עד כאן כל זה היה בכלל הקדמה . מתבקשת . לסיפור האמיתי . כי יש לי כאן סיפור . אמיתי . מהחיים . הסיפור של המשחק . ה-משחק !

אותה תקופה גרתי בעיר הגדולה . בנווה צדק . עוד טרם התנפחות הבועה הנדל"נית לכדי מימדיה המפלצתיים הנוכחיים . שכרתי דירת חדר וחצי בבניין דירות בבעלותו המלאה של איזה עיראקי זקן ( ז"ל )בשם יחזקאל שניראה כאילו נתלש מסרט על המאפיה הסיציליאנית . בבניין היו תשעה דיירים . שמונה מאיתנו שחקנו את המשחק . זאת הייתה תקופה של סקס סמים אלכוהול והמשחק . היו ימים שלמים של ערבול של זה . כל הקומפלקס כולו למעט משפחה אחת שהתגוררה שם בחש בקטע . מבוקר עד לילה הייתה זמינות לזה . כאילו והיקום קיבץ אותנו למטרה מסוימת . יום אחד ישבתי אצל משה שהיה גברברון קשוח . זאב חוצות אמתי . ירדתי אתו אפילו על כמה טריפים במהלך התקופה ההיא . בכל מקרה , באתי לקפה ושכטה ודבר גרר דבר . פתחנו את לוח האשקוקי והצבנו כלים . משה היה שחקן ממזרי . אגרסור רציני עם סגנון משתלח ותוקפני . ירדנו על כמה ראשים כדי לערבב את הסיכויים יותר טוב .



עכשיו אני מתאר לעצמי שזה כבר מתחיל להיות מוכר למי שעוקב אחרי הבלוג שלי על החוויה הזאת של הקול דממה דקה שלי . זאת חוויה מיסטית . אין לי הסבר לה . כבר נתתי עליה כמה פירוטים ותיאורים . מאז שאני כאן כבר נשאלתי לגבי השפיות שלי . מה מצב הטירוף . איפה בדיוק עובר הקו העדין של השגעת . אז אני מנסה להפריך ולהזים את התהיות האלה לגבי . אני אישית חושב שאין אדם בלי שריטה . ללא חריטה . ללא חרטה . אין באמת טאבולה ראסה .אין משטח חלק . לכל חומר החספוס שלו וזה כולל את החומר האנושי . הרי פרודותינו מרקדות .מצחקקות במחול התוהו המתנחשל . כוחות עלומים דוחקים . תודעתנו מסתחררת . הרי זה אך טבעי שהיציבות של התנועה מתבססת ונסמכת על התכנסות האני של הבתוך כדי תזוזה . והאיזון על כן שברירי . אני סבור שאני שפוי . אולי איפשהו רחוק יותר על פעמון הגאוס של הסטיית תקן לכיוון אחד הקצוות , אבל לא הוטחתי על הפליפ .לפחות עדיין לא . ניראה לי שמטורף אמיתי אינו מפקפק לרגע שהוא שפוי . ואצלי בד בבד דרים הפקפוק והביטחון . הספק והאמונה . זה נציגו של השכל וההוא שליחו של הרגש . מתחרים בי על הממשל . נאבקים בי על השלטון . וכמו שפורחות בי בועות הפקפוק האוטונומיות כך גם קיימים בי מדורי האמונה האיתנה . רוגעים בי .
וקול הדממה הדקה אשר שורק דרכי כאוושה , ומנגן בי כחליל , הנו חדור אמונה כה רבה , עד כי גודשו אף מקרין אל מחוץ לגבולותיו בי . ותמיד הוא נוסך בי שלווה . זאת שלווה מוזרה של השלמה עם ציוויו של מר גורל . כי תמיד באופפו אותי , אני יודע כי , מבחן נוסף זומן לפתחי .אולם ההשלמה הזאת עם השליחויות שמוטלות עליי הנה רגעית בלבד . לצורך העניין . זה לא אומר שזה מוצא חן בעיניי . ולמען האמת זה לא . אני מרגיש אנוס לציית וכבר נימאס לי לברוח ולמצוא את עצמי ניצב שוב ושוב מול אותה הבעיה . כי אין לי מפלט שם . כמו בקומדיית סלפסטיק שמישהו יוצא מדלת של חדר רק כדי למצוא את עצמו שבעוזבו את החדר הוא ניכנס לאותו החדר שוב . קומדיית סלפסטיק , רק בסגנון של טרגדיה . ללא מוצא . תמיד אני מנסה טריקים חדשניים כנגד ציווי הגורל . נכשלתי לרוב .
אז אולי יש בי מדדים לאיזו אי שפיות קלה אם אתם מעוניינים להסתכל עליי דרך משקף הנורמאליות המוחלטת . מצד שני , סביר שאתם עצמכם לא בדיוק ממוקמים שם . אז בואו נקרא לזה קיזוז .

בכל מקרה התחלנו את המשחק .
בגלל היתרון שלי כשחקן שהיה ברור לשנינו הייתה מעין הסכמה שהוא מקבל את הלבנים . שהיוזמה בידיו . אני הייתי אמור לפצות על היוזמה שלו בהבנת המשחק שלי . רק שזה לא בדיוק הסתייע . לשחק את המשחק זה כמו כל סוג של ספורט אחר . זה לא מספיק להיות בכושר ולגלות בקיאות וטכניקה ונחישות ואפילו יצירתיות . צריך גם לתפוס יום . לכוונן את הידית . לפעמים על פניו ניראה שהכול אמור לעבוד לטובתך . לפעמים אתה הכי בטוח בעולם בכישוריך . אבל משהו לא בדיוק ניתפס . משהו לא בדיוק מצליח להסתנכרן . אולי זאת דעת מוסחת . אולי במקרה של המשחק ההוא זאת הייתה הסטלה . למרות שאני לא זוכר את עצמי שם פוחלץ . הרגשתי חד ומדויק . לפעמים הרגשה יכולה להטעות .
אז הוא מתחיל . ואני מגיב . והוא ממשיך ואני מפתח . ולאט לאט אני קולט שזה לא מסתדר . אולי כי אני חושב יותר מדי קדימה . במקום להיות עסוק במה שקורה . יש לי לפעמים את הנטייה הזאת . והדמיון שלי בונה מצב פוטנציאלי . ומרוב שאני שקוע , אני לא רואה מה קורה . איך תיהום נפערת לי מתחת לאף . ובעוד אני עסוק בענייני , כלומר לשחק נכון את המשחק , מסתבר לי שהתעלמתי לחלוטין כמעט מהמצב האמיתי על הלוח . והנה זה בא . בדיוק אני מסיר את מגעי מעם רגלי שקידמתי ומחפש את האלכסון שביקשתי לעצמי לשלב מתקדם יותר של המשחק , כאשר אני קולט שמשהו לא בסדר . בדרך כלל משה לא מתעכב יותר מדי על מסע . הוא זריז מחשבה . אבל משהו נידרך בו למולי . אני בוחן את פרצופו . אני קולט שהוא מאומץ . מרוכז . מפוקס . משהו כל כך ממוקד בו שמתגנב לליבי הספק . אני מכיר את הפרצוף הזה . אני עונד אותו בעצמי . כשנדמה לי שזה זה . שאני רואה את הסדק . את הבקיע . את החוליה הרופפת בשריון של הדרקון . כשאני מזהה את התורפה . כשאני מבחין בחולשה . בחור . במקום שבו אני צריך להתחיל לחפור . במקום בו אני צריך להשחיל את חודו של הכידון . בדיוק כשאני רואה איפה החובה להלום . הנקודה החלשה של המערך . הו אז אני שם את הפרצוף הזה . בדיוק זה , שעכשיו מעוות את פניו של משה . ואז הספק שלי מתחיל להתערבב . כמו בחישה שמסחררת אותי . והוא הופך לבהלה .
עכשיו זה בטח ניראה קצת מצחיק למי שקורא את זה . איזו מין חרטה , אתם בטח תוהים . כיצד תשרבב לי בהלה מכולה משחק . אז מי שחושב ככה כנראה לא הבין . אומנם זה משחק . אבל זה ממש לא משחק . בטח לא כשאני שם . כי כשאני שם אז כלום לא קיים מלבדו . או ככה לפחות בשנייה ההיא היה נידמה לי .
אז אני מסיר את מבטי מפרצופו של משה ובחשש מתחיל לסרוק את העמדה . אני מנטרל את הדמיונות של מה עתיד להתרחש . מבטל את הזיכרונות של כל המשחקים ששיחקנו אני והוא עד כה . את כל ידיעתי אותו . שומט את ההבנה שהתגבשה עליו . והנה זה שם . אני קולט את זה .זאת שגיאה מכוערת . לא שמתי לב למזימה קטנה שלו בהיותי עסוק באיזה תכנון מנותק מהמציאות על השתלטות על אלכסון ערטילאי . אלכסון שלפי מצב העניינים הנוכחי לעולם כבר לא יהיה שלי .
אני אדם אופטימי מטבעי . אז אני מקווה . אני מייחל . שהוא לא יקלוט את זה . כל שאני זקוק לו זה רק מסע ביניים אחד . מסע שקט שיפתור לי את הבעיה . יבלום לו את המזימה . אבל פתאום אני קולט איזה גל שעובר במשה . ניראה שהמתח נפרק בו בגל עדין של רפיון . ואני יודע , עוד לפני שהוא מבצע את המהלך שלו , שזה מאוחר מדי בשבילי . הוא קלט . איחרתי את המועד .
הוא מתחיל לחייך ומושיט את ידו לקדם את הרגלי שיאלץ אותי לחילופים פשוטים שבעקבותם רגלי שלו ימזלג לי פרש ורץ .
זהו . זה נעשה . אני כפוי להגיב בדרך אחת בלבד . והוא מכה לי פרש .
עכשיו זה לא תמיד נורא כל כך לאבד פרש . רק לידיעתכם , מלך ופרש או מלך ורץ לא יכולים לכפות ניצחון על מלך . זה מצב של תיקו . אבל זה רק כשאין עוד כלים על הלוח מלבדם . זה מצב של תיקו כשזה בשלב הסיום של המשחק . אבל שם , בסיטואציה ההיא , זה היה בכלל שלב הפתיחה . השלב בו עוד עסוקים בפיתוח הכלים . בהערכות להתנגשות . במשחק המקדים .
אני אוהב את המשחק המקדים . על שלל גווניו וצורותיו . בין הסדינים ומחוצה להם . המשחק המקדים גוזר את התשתית .
אבל אני לא אוהב , וזה בלשון המעטה , לקבל בראש ישר במשחק המקדים . בטח שלא על הלוח .
והנה זה מה שקורה שם . משה נתן לי בראש בחטף . ואני לא יודע למה בדיוק אבל להפתעתי הרגשתי כאילו חוללתי . זה לא שזה לא קרה לי מעולם קודם לכן . כבר קיבלתי בראש בשלב הפתיחה לא אחת . אבל מעולם לא כשהרגשתי חד ודרוך . הבנתי ששגיתי באשליות .
זה נורא כשמסתבר לך שאת כל התוכניות שלך ביססת על כרעי תרנגולת . כשלפתע אתה מגלה שהקרקע נשמטת תחת רגליך .
אז בחרתי לשמור לעצמי את הרץ . זאת הייתה האינרציה . כאילו עוד יהיה לי סיכוי . כאילו והאלכסון עוד יהיה פנוי .
משה חייך . זאת הייתה עליצות אמיתית . לא שמחה לאיד . לא לגלוג . לא יכולתי שלא להידבק לרגע בחדוותו . הוא הצליח לשבש אותי . להכשיל אותי . אז הוא רכש את אהדתי בחיוך הזה . ולמרות שהכול פתאום ניראה אבוד החלטתי שלא להיכנע . ולו רק בכדי לתת לו את הסיפוק להנחית עליי את המט .
מה גם שכמו שכבר ציינתי קודם , עדיין לא הכול אבוד . אם אשחק נועז ונכון עדיין יש סיכוי לתיקו . וזה תמיד , אבל תמיד , עדיף על הפסד .
אז התחלתי לבחון את הלוח . שוב . מהתחלה . כאילו הרגע התחיל המשחק . במצב הנתון . כשאני בחיסרון . חיפשתי שם משהו . כל דבר שהוא . איזה קצה חוט . שביב של תקווה . כבר לא מחפש ניצחון . הסתפקתי בלתת פשוט מלחמה . עד הסוף . עד כליה . את הכי טוב שאני יכול לשחרר ממעמקי נשמתי . לתת הדר וכבוד ולבעור הכי יוקד וחזק . אולי יעלה בידי להפוך את היוצרות . להפוך את הקערה על פיה . לרוקן את האוויר מהבלון הזה שהתנפח עליי למימדים מפלצתיים ומאיים לבלוע לי את האופק .
אז אני מתרכז . מתמרכז . אני מביט על הפרש הגלמוד שלי . הוא ניצב לו על ערוגה צדדית . חסרונו של אחיו מציק לי כמו איבר פאנטום קטוע .
ואז זה בא . שוב . בחרישיות . קול דממה דקה . יש לי לחץ על האוזניים . אני אף פעם לא ממש יודע באם הוא מתפשט מתוכי החוצה או שמא בולע אותי אל תוכו מן החוץ . הוא מקפיד להופיע בחטף . תמיד כשאני מרוכז בדברים אחרים .תמיד כשאני עסוק . במפתיע .
אז אני אפוף בקול הדממה הדקה . אני ומשה והלוח שבינינו . האשקוקי והצבאות הפרוסים . הנחיתות החומרית שלי זועקת מן הלוח . כמו שאגה של צבע מוקרן . חסרונו של הפרש מרשותי ניכר ככתם אפל של היעדרות . אני מביט בפרש הנותר . הוא לוכד את תשומת ליבי . כאילו משהו משונה נובע ממנו . משהו שלא כדרך הטבע . אני מוצא שאיני יכול שלא ללטוש בו מבטי .הוא ממגנט אותי .ממסמר אותי . משהו בו מרצד . אני לא מבין את זה . כאילו ומשהו משונה נופח חיים באביזר העץ . הבזק דמיון של פינוקיו מעוות חולף בעיני רוחי . מדמה אותי לסבא ג'פטו משונה . כאילו הכלי המגולף בעץ מתמלא חיות מכוח רצוני . אני ממקד את מבטי בו וקולט כיצד תדר הריצוד מתגבר . כיצד ניראה כאילו הפרש משתוקק להעתיק את מיקומו . כיצד רצון עצמאי מפעם בו ונילחם בצווי המציאות הנכפים על כל גוף פיזי . לזוז . לזוז . להשתחרר מכבלי החומר . לבוא . במקום אחר .
ובעוד עיניי לטושות בו זה התרחש . כמו שדבר של מה בכך שקורה . בכלל לא כמו מקסם . וגם לא כאשליה . כאילו זה הדבר הטבעי ביותר בעולם . הפרש הצליח לקרוע לנגד עיניי את הכבלים שהצמידו אותו לערוגתו , התפוגג לכדי כלום והופיע כהרף עין בערוגה סמוכה . על פי חוקי המסע התקינים . במיקום חוקי של מסע מותר .
נדהמתי . לא יכולתי שלא להיגנב . זה מעולם לא קרה . אפילו בטריפים לא היו לי הזיות . והנה כאן אל מולי , במשחק האשקוקי ,אפוף בקול הדממה הדקה , לראשונה בחיי , משהו מהתל בחושיי . משהו משחק בבינתי .
מתוך סקרנות אני ממשיך להביט בפרש המדלג שלי . הוא לא קופא על שמריו . אני מבחין כיצד הריצוד מתגבר . לפתע הוא משעתק את מיקומו למקום חדש . זה מסע שני ברצף . הוא מופיע במיקום ממנו הוא מאיים על רץ . עוד ריצוד זריז והוא מכה את הרץ הלבן . תופס את מיקומו .
אני בוהה כלא מאמין . הפרש הגלמוד שלי כרגע ביצע שלושה מסעים בלתי אפשריים מבחינה פיזיקאלית והעלים כלי אויב . אני נושא את עיניי לפניו של משה לבדוק באם הוא היה עד להתרחשות המטאפיזית הזאת . כלום . הבעה חתומה על פניו . שום דבר שיזכיר פעילות על טבעית . כאילו כל שהתרחש כרגע היה שקוף . ואני הייתי העד היחיד . הייתה לי תחושת פקפוק בשפיות . אבל לפני שהספקתי להתערער ממנה , הפרש שלי דילג בחזרה את צעדיו וחזר למקומו ההתחלתי בעמדה הנוכחית . הרץ שהוכה גם כן חזר והופיע בערוגתו . כאילו כלום לא קרה . לרגע הכול ניראה נינוח ורגוע . כמעט והתפתיתי לחשוב שזה היה הכול בדמיוני הקודח . אולי הסטלה של הכמה ראשים שהפלנו . אולי איזה פלשבק שעלה לי מפעם . אבל למה דווקא עכשיו ?! קול הדממה הדקה לא התפוגג עדיין . מותיר סביבי תחושה עמומה של פטאליות .
קווי אור דקיקים החלו לקרון בהשקות שבין הערוגות . הלוח נחתך לקוביות של אור ואפלה . הפרש התחיל שוב לרצד . הוא זינק למיקום חדש . כלי של הלבנים בצע מהלך גם כן הפעם לשם שינוי . רגלי שלי התקדם . רץ שלו נידחק.הפרש שלי שוב זז . צריח שלו חתך טור . הצרחה שלי . רגלי שלו . הפרש שלי הסתער . פרש שלו ניזעק להגנה . צעד שקט של עוד רגלי שלי , הצריח שלו במנוסה , המלכה שלי שועטת ! הנה . זה או הצריח הזה או הצריח השני . אני רואה את זה . מתי שאני קולט את ההסתעפות ונופל לי האסימון שלה , בו ברגע , כל הכלים מתקפלים חזרה . למצב הנוכחי .
אני שוב מציץ במשה . הוא לא שם לב לכלום מן המתרחש . כאילו שזה לא קורה . כאילו שכרגע לא רקדו כאן הכלים לנגד עיניי .
עוד בטרם המצב חזר לקדמותו הסתעפות נוספת מתחילה לקרום עור וגידים . החיילים הממושמעים רוקדים במחול החרבות . צבא כנגד צבא . לוח האשקוקי רוחש ופועם . כולי פליאה והשתאות . בסיומה של ההסתעפות החזרתי פרש . זה מתקפל שוב . מתכנס לעמדה הנוכחית . הסתעפות נוספת נפרשת לי שוב על הלוח . יותר מהר . בסיומה יתרון עמדתי מובהק שמפצה על החיסרון בחומר . מצטמצמת . ושוב . יותר מהר . ויותר רחוק . ויותר עמוק . לכיוון המט . ועוד כינוס . ועוד הסתעפות . ועוד צמצום . ועוד וריאנט . הכלים ניתזים ונעלמים ומופיעים ומכים ומפנים טורים ושורות . והצבא שלי מתנהל בהרמוניה על פני הלוח . ואני מביט . עוד משחק ועוד משחק . ובכולם אני מנצח .
עכשיו בעודי שקוע בשרעפים . משה מתחיל להיות קצר רוח . הוא נימצא בשלב שהוא מת לממש את היתרון . ממתין למהלך שלי . שמח בחלקו . הוא מתעצבן עלי . כאילו אני גונב לו זמן . כי קיימת תמיד גם אופציה כזאת , הרי אנחנו משחקים ללא שעון , ואפשר למתוח את האימא של זה כמו גומי , לגרום לאפקט אלמנט הקוצר רוח להיות משמעותי . למרות שהוא יודע שאני לא כזה . זה הרי טריק מלוכלך . ובפטנטים כאלה אני משתמש רק בקרבות רחוב . כשהעכוז שלי תלוי על בלימה . לעולם לא סתם .
בעוד הוא מתרגז , קצב הכלים המרקדים לנגד עיניי הולך ומתגבר , הולך ותופס תאוצה .אני מהופנט . ווריאנטים של משחקים שלמים מתבררים הלוך ושוב . כבר שוחקו לעיניי עשרות משחקים וזה רק מחריף את עוצמתו . כאילו הם מדרבנים את עצמם לחשוף למולי את כל האופנים בהם עליי לפעול ולהגיב אל מול היריב שלי . אל מול כל מהלך פוטנציאלי שיכול לתפוש כיוון . הם ממחיזים לעומתי מערכות שלמות שבסיכומם אני גובר . התפתלויות מעמקים שלא היה לי כל סיכוי להנדס בעצמי . חדות כה מושחזת עד כי הכישרון המקורי שלי בהבנת המשחק נידמה ללהב כהה וסדוק לעומתה . אני יושב שם כולי בהלם . משה מכחכח בגרונו במורת רוח . הוא דורש מהלך . אז אני מבין שעליי להתחיל לממש את המשחק ולהגשים את האידיאה שנגלית אליי במצבה האמורפי . ללא חשש או מחשבה אני מזיז כלי . זאת ההסתעפות העיקרית . ממנה נשאבו ניצחונותיי התיאורטיים בריקודם הנסתר והעלום של הכלים . משה מגיב אינסטינקטיבית . כאחד שצפה את מהלכי זה מכבר ורק המתין לרגע בו עליו לפעול . תוך כדי כך מאות משחקים ממשיכים לרחוש על הלוח . כל תנועה של יד נראית נצחית עת ההסתעפויות מתפוצצות לי על הלוח במהירות הבזק . אני שם לב כי בניגוד לכל משחקי האחרים כלל לא מעורבת כאן פעולה של מחשבה . אני לא מתכנן . אני לא משער . לא מתאמץ כדי לפתור את המשוואות הגמישות שמתערבלות לי על הלוח . כל שעליי לעשות זה לממש את הניצוץ הפראי ביותר שמעיד על עצמו בבוהק קורן . המהלך החזק ביותר קופץ לי למוח . מזנק מעם הלוח היישר אל תודעתי . מבהיר באור יקרות את אפלת העתיד של ראיית הנולד .
אני מתחיל לחוש כיצד המשחק הזה עם משה הוא רק מימוש של מופע של המשחק האידיאי . כיצד בעצם כל משחק באשר הוא הנו רק זה . מימוש של המשחק האידיאי . תחושה של וודאות מציפה אותי בעוד מאות המשחקים שמשוחקים למעני הופכים לאלפים . רבבות מסעים כבר ניתזים על הלוח . התובנה המפתיעה הזאת מתחזקת בי .הופכת לוודאות שבלתי ניתן להפריך . כאילו וניפתח בי ערוץ אל משהו שמימי . קצר . ואני המוליך . קצר שבין הקיום העלום של הפוטנציאל האידיאי לבין עולם המעש והחומר .
חום מתחיל לבעור בי . כאילו והיותי צינור ההעברה גורם לי להתלהט בחיכוך של העברת הנתונים . כאילו וכל מסע שמתרחש כאן לעיניי רוחי הנו מעין פעולת מירוק וקרצוף של נשמתי בעצמה . מסיר מעליי שכבה של טינופת בגירוד של אישיותי .
הנה , אני מחזיר לעצמי רץ . משווה את המצב החומרי שבינינו . הוא מופתע . לא יודע בכלל מאיפה זה בא . ואני ? אני מרגיש כמו מחליק על ספיראלה בדרך למעלה . אל שחקים אין חקר של שמיים זרים . איזו שלווה מוזרה נופלת עליי . אני מתחיל להרגיש מחובר . למשהו בתוך העל מודע . לרצף המתקיים אל מחוץ למגבלות המקום והעיתים . כאילו וזכיתי להציץ מבעד לצוהר אל מעבר לחלל ולזמן .
מחשבה חולפת בי על משנת האידיאות של אפלטון . לראשונה אני מרגיש כאילו היה משהו בדבריו של התרח הזקן .
יש לי תחושה של כלי הקיבול המושלם באותם רגעים . וודאות מוחלטת כי ככה צריך לשחק רב אומן . וגם שזה כלל לא היה משנה מי היה ניצב אל מולי כעת על הלוח . הייתי מחובר למקום הכי עמוק שאפשר בתוככי נבכי המשחק האידיאי .
לא היה יכול להתקיים מישהו באותם רגעים שיכול היה לגבור עליי . הרי זה כלל לא הייתי אני זה שמשחק . פשוט זה התפרץ דרכי . כמו שלחץ המים סודק את הסכר .זה גלש מבעדי מלמעלה למטה .כמו גשם . כמעיין המתגבר . כמו נהר .

ניצחתי . או שהוא הפסיד . זה בכלל לא היה משנה . הוא לא הבחין בדקויות . עשיתי את זה הכי סמוי שאפשר . כאילו והתאמצתי . כאילו שהוא הערים עליי קשיים שנחלצתי מהם רק במאמץ עילאי . זה היה בעיקר מתוך רחמים . אז הייתי עדין . לא יכולתי שלא לנצח . פשוט הכלים לא הציגו את האופציה לזה בפניי . זאת לא הייתה בחירה שניתנה בידיי . מה שיכולתי לשלוט בו זה היה רק בדרך הכי פחות גלויה לעין . שהוא לא יעמוד על ההבדלים . בין מי שהוא מכיר לבין מי שהתהוותי להיות במשחק ההוא .
כשנגמר שמתי לב כיצד קול הדממה הדקה מתפוגג . נמוג אל תוך הרחש השגרתי . נעלם אל המציאות הבסיסית . מופחת . מופחת . מופחת .

הוא מילא עוד ראש והגיש לי את הבאנג . הפלתי אותו והוא מילא לעצמו אחד והפיל אותו תיכף אחרי זה . לחצנו ידיים . זה תמיד מתבקש אחרי משחק . הכנו קפה . הפסקתי לדבר . הרגשתי קצת כמו שהרגשתי כמה שנים קודם לכן כשעבדתי אצל קבלן . אבא של חבר . והוא נתן לי לפרק כביש אספלט עם קונגו מפלצתי כמו של תעלת בלאומיך . אחרי יום עבודה עם החרא הרוטט הזה , כשהייתי חוזר הביתה , ויושב על הכורסא , כל הגוף שלי היה ויברציות . זה פשוט לא נפרק . במשך שעות הייתי פשוט רוטט במנוחה . אלה היו שבועיים של סיוט מתמשך . ככה הרגשתי אחרי המשחק הזה עם משה . סחוט .טרוק . מעוך . אבל תחושת ההתעלות לא נעלמה לי . ההרגשה שזכיתי להציץ בצוהר . לראות משהו מעבר . לחוות חוויה של פעם בחיים .

הספקתי לשחק מאז עוד מאות משחקים . אולי אלפים . כולם היו ניסיון חיוור של לנסות לשחזר את המשחק . לזמן את הערוץ . כלום . זה היה חד פעמי . ועוצמתי כל כך . אולי החוויה המנטאלית האדירה ביותר שזכיתי לחוות שלא הייתה קשורה באופן כלשהו לאיזושהי מטלה או שליחות גורלית . כמו פרס שזכיתי בו על משהו . אני לא יודע בדיוק מה יכול להיות שעשיתי שהביא לי את זה . שהצדיק את הזכות העצומה הזאת שנפלה בחלקי .
בכל מקרה מאז , נהייתי יותר קשוב . כשמישהו מספר לי אודות איזו חוויה מוזרה או מיסטית שהוא חווה , אני לא מבטל אותו על הסף . הרי כמאמר המשורר : יש דברים נסתרים , לא נבין לא נדע ...וגו' . ואני יודע שלפעמים החוויות המשונות והמוזרות ביותר , הנן פרטיות לחלוטין . אין להן שותף . גם אם נידמה שמישהו נימצא שם איתך , הוא יכול היה באותה מידה להיות אלפי שנות אור ממך .כלל לא מודע למה שעובר עליך . כאן . מתחת לאף .
קשה לי לסיים את הפוסט הזה . היו כל כך הרבה דברים בחוויה הזאת שלי שלא הועלו על הכתב . הן מפאת קוצר היריעה . הן מפאת מוגבלות הבנתי ותיאוריי את שהתרחש לאשורו . והן בגלל רחמי הנכמרים . לא רציתי לנופף בזה . להשתחצן . הלוואי והייתי עניו יותר . אולם לא יכולתי שלא לספר על זה , על המשחק , בהוליכי אתכם בנפתולי נפשי . התחייבתי בפני עצמי להיות נאמן למקור . כל מילה כאן אמת . קראו לי משוגע אם בא לכם . החלטתי בעינה עומדת . אני שפוי !
לפחות בינתיים . לפעמים זאת פשוט המציאות שמתעקמת לי . אבל אם תשאלו אותי, מה אני ? אז כאן , על בימת החיים , אני שחקן , אומר לכם . והמשחק , ובכן , עדיין בעיצומו .

IV

לפני 13 שנים. 25 בפברואר 2011 בשעה 1:04

על הסדק

לבטח מוזרה היא תנועת החלקתה של המטוטלת מנקודת מבטו של צירה . גולשת לה בעקומה מתעקלת סביבו . מרוחקת . מתוחה . כבולה . זרועה בדחפים המתבטלים בפני הפכיהם . הכוחות המשתעשעים בה רק העניקו לה תנופה והפקירוה לבזבזה כרצונה .מהתלים בה באשליה של חופש בעוד היא ממוסמרת בקצה . מעוגנת . ממורכזת .כולה עסוקה בבחינת המרחב אבל זה תמיד בגבולותיו . תמיד החוט מתוח . בין אם במנוחה בין אם בתנועה כוח המשיכה מופעל עליה בעוד היא מסתחררת סביב צירה בספיראלה . לנצח שואפת לחמוק מכבילתה . תמיד רוקדת על שפת התער . תמיד עיוורת למרחב המת .

כך חיי התנהלו . כמהלכה של מטוטלת . נעים סביב צירו הטמיר של כישור גורלי האופף , אשר מנע את הימלטותי מאחיזתו , בהידוק מתמיד של נסיבות . תהיתי באם ותצלח ההתנתקות מעוגני המצמית יתהפכו היוצרות על גורלי והמטמורפוזה של השחרור הפתאומי תבשיל את הגולם הזה לחופשי .
הייתי תר אחר המתח שנוצר בקצה המהלך של תזוזתי . בוחן את גבולותיי . אולי יפקעו העבותות הקושרות אותי אל העוגן . אולי כבילתי תותר . קצתי במשימות הסודיות שהוטלו עליי . מאסתי בתיקוני המעוות שהמריצוני בשליחויות . הייתי ככלי מלחמה המוצב במיקומים אסטרטגיים על פי גחמותיו של מצביא נסתר . ללא התחשבות ברצונותיי . הרי היה ברי ונהיר למזמני כי אעשה כל שנידרש בכל עת שזומנתי כמו חייל ממושמע עד כי זה היה עליי לזרא .
לפעמים למטוטלת האשליה כי תנועתה חופשית ורק רמזים דקים מעידים על הגיעה לקצה מהלכה . לנקודת שיווי המשקל . למנוחה .
אך למעט המקרה של העצירה המוחלטת , זאת תמיד מנוחה להרף עין בלבד .

אותה תקופה גרתי אצל ההורים . מתאושש מהתרסקות כלכלית שנבעה מתמימות יתר וחוסר הבנה בסיסי בעקרונות המטבע הקשה . הכישלון הזה צרב בי . נעלבתי עד עמקי נשמתי מהגילוי העצמי הזה על נכותי החומרנית . בעולם המהיר הזה גילתי שאני מפגר . התסכול הזה התווסף בטבעיות להתנגדויות שהחלו להתעורר בי על התפקיד שהוטל עליי בידיי הגורל . משהו נסדק בי ועורר בי את החשק לברוח . היות וכבר הגעתי לניקוי יסודי של חובותיי בעבודה מאומצת והתכלבות , במהרה הגיעה שעת הכושר להבשלת התנאים לפרישתי מהבלי העולם . היה נידמה לי באותה עת כי אם ארחיק מעם חברת בני אנוש אזי אוכל לחמוק מכל אותן המטלות הסודיות שהגורל כה נהנה לבחון אותי בן . לצערי הסתבר לי כי גם לו הייתי מנסה לא הייתי יכול לטעות יותר .

אספתי את מיטלטליי בתיק גב שיועד למסעות . סיפרתי להורי כי אני יוצא לטיול שיארך איזו תקופה וביקשתי מהם שלא לדאוג לי יותר מדי . הם ישר ניסו לחקור אותי לתוכניותי ולנסות לשכנע אותי לעזוב כבר את השטויות ולמצוא כבר כיוון ולהתיישר . לא יכולתי בכלל להתחיל להסביר להם את החוויה הסודית שלי . וגם לא לאף אחד אחר . מה היו מבינים לו תיארתי באוזניהם את כל החוויות המיסטיות האלה שחוויתי ? בטח ישר לאשפוז . אורגינל גם אני הייתי מתייחס לכל הפחות בספקנות לסיפור כה דמיוני . זה שאני בכלל פורק את זה כאן במסגרת הבלוג של הכלוב זה בחסות גיבוי נופך הפנטזיה שמצאתי כי הוא מספיק פופולארי כאן .

נפרדתי מהורי ויצאתי את ביתי . לא ידעתי אנה מועדות פניי . עליתי על הטרמפ הראשון שעצר לי . בלי שאלות . אולי כמה דברי נימוסין . כאילו ניזהר שלא להסב את תשומת ליבו של מר גורל אליי . המשרת הנאמן שסורח .
הטרמפים. גלגלו אותי צפונה . בטבעיות . לכינרת . לצפונה . ראיתי את מטעי הבננות והפרדסים של הקיבוצים שם והחלטתי שזה מקום נוח להתמקמות . איפשהו לחופיה הצפוניים של הכנרת . מדמיין את עצמי ניזון מפרי הטבע לשובע . אולי איזה ציד של בוקר ולבטח דגה . ואם אתקל באיזה קושי אז תמיד אוכל לעקוץ את הקיבוצים שם . נפרדתי לשלום מהזוג החביב שאסף אותי מצומת גולני בדרכו לרמה ונשאתי פניי אל החוף .
השביל בו צעדתי התפתל בינות למטעים והעמיק לחדור לתוך עולם של טבע פראי . זה היה הזכי . שמורת טבע של שפך היהודייה . עולם חדש שמעולם לא נחקר על ידי כראוי . אני , הילד העירוני , זה לא שלא שרצתי בטבע קודם לכן . פשוט באותם רגעים של הליכה אל הלא נודע ,צפה בי התרגשות בתולית . כאילו ובאמת אני מותיר את גורלי מאחורי . כאילו וכל צעד נוסף אל תוך הסבך הפראי מרחיק אותי מאחיזת הצבת של מר גורל ודרישותיו המתישות . תהיתי כמה זה כבר יכול להיות קשה לקיים את עצמי שם בטבע לעומת כל המשימות המסוכנות ששרדתי .
היה זה בתחילתו של האביב . עונת הרבייה של השפמנונים . ידעתם שהם מתפלשים באהבים מחוץ למים ? תופסים איזו שלולית קטנה ומתפתלים בתנועות תזזיתיות ומפתיעות . השביל שהיה סמוך לקו המים היה נגוע בעשרות כאלה . הם חשו בהתקרבותי ופרפרו כנגדי פוערים לוע שניראה מפחיד . ישר תייקתי אותם כציד פוטנציאלי . אבל קודם להתמקם .
שוטטתי בעצלתיים ברחבי השמורה . בדרכי נתקלתי בכמה תימהוניים פזורים בה . חלקם היו תקשורתיים יותר ואילו חלקם פחות . שמתי לב שהייתה מעין חלוקה טריטוריאלית והם הקפידו שלא לפלוש זה לשטחו של אחר . השמורה הייתה גדולה משציפיתי . לבסוף הגעתי לשפך הנחל לכנרת . משפך משולש שנקבע כגבול גיאוגרפי לעולם החבוי ההוא והמוצנע . למרבה פליאתי השפך היה אזור מפורז . אף אחד לא בחר בו כמיקום . הוא גם היה צומת שבילים שנמזגו בו מכיוונים שונים . בחרתי בו .
אלתרתי מחסה בין כמה ענפים של עץ על ידי השענת ענפים זרוקים שמצאתי וקשירתם בגידי עשבים . פרשתי לונגי צבעוני ממעל להגנה מפני השמש ואספתי זרדים למדורה . תוך כמה שעות הכנתי פינה סבירה להשתקעות . עוברי אורח שחצו את הצומת שלי דפקו בי מבטים סקרניים . חייכתי אליהם ונדתי בראשי לשלום אבל הקפדתי שלא לפתח שיחות בטלות או להראות להם כי אני מעוניין בחברתם ואם הם ניסו להתקרב אליי בתקשורת פטרתי אותם בתשובות לאקוניות או בהתעלמות קלה .
רציתי להגיע שם לאיזו פרישות . למנוע ממר גורל לסבך אותי שוב בקטע אלים . הקטנתי את עצמי והצטמצמתי . זה פעל היטב . הם קלטו את הרמז והניחוני לנפשי .

התחלתי לדאוג לעניין המזון . בניתי חכה וניסיתי לדוג . היו לי קרסים בערכה . הכנתי פיתיונות . כלום . אפילו לא נגיסה . הזכי ששרץ בדגים התעלם מקיומי כאילו לא הייתי קיים . בניתי חנית מסכין ציד וענף ארוך וחזק . ניסיתי לצלוף בכסופים שצלחו מסביבי את המים אך צדתי רק תסכול של חוסר הצלחה .

השעות נקפו והשמש קפחה והתחלתי להבין שלא הכול פשוט . שיש סיבה לזה שאנשים מתגודדים בערים הדחוסות . נשענים על הערבות ההדדית של הלהק האנושי . נסמכים בבועה שניפחו לכדי תרבות . חשבתי על השפמנונים . הם נראו לי מבחילים אבל לאט לאט תפסו כיוון של אופציה . השרצים יזינו אותי ויקיימו אותי 'זה רק עניין של להתגבר על הגועל .

מתישהו הגיע למקום פקח דיג . הוא שלף סירה ממחבוא בין שיחים ופטפטנו קצת . האמת שבהתחלה הוא קצת לגלג עליי .עוקץ את הילד העירוני שבא לשחק בנדמה לי . אבל יצא לנו לקדם את זה והוא סיפר לי שדגים כמעט לא אוכלים בתקופת הייחום ככה שהחכה מיותרת . והוא תפקידו למנוע מהדייגים לפרוש רשתות בזכי . ולחלק קנסות לנתפסים . זה היה משחק של חתול ועכבר אבל הוא החליט שזה טוב שאני שם ובתמורה לשיעור הישרדות הסכמתי לספר לו אם אראה דייגים שחומקים לשמורה . הוא שלף משקולת קשורה לחוט דיג שבולטים ממנה מספר קרסים גדולים . זאת קרס גריפה הוא הסביר . הראה לי כיצד צדים איתה . רק אחרי שהצלחתי לצוד כמה דגים הוא התרצה מהטכניקה שלי והעניק לי אותה . מצחיק . פקח הדיג העניק לי קרס גריפה .

מצאתי בנינוחות את מקומי בשפך . החיים זזו בעצלתיים . דגתי דגים , קוששתי עצים , קטפתי פירות , מלאתי בקבוקים לשתייה באחד ממטעי הבננות הסמוכים . רחצתי במי הנחל . חרבנתי בין השיחים .הכול זרם על מי מנוחות . חשבתי שהצלחתי לחמוק .

לילה אחד בשוכבי תחת המחסה הארעי שלי . נושם את האוויר הקר . דוחף עצים למדורה ומכין את יצועי באה לי תחושה מקדימה . כאילו משהו עומד להתרחש . ניסיתי לגרש אותה ממוחי אולם היא נאחזה בי . מבשרת רעות . בחלוף הדקות נסוכה בי העייפות בהשפעת הלהבות המרצדות והריכוז המוגבר שלי . נשכבתי בוהה בכוכבים . מקשיב לרחשי הלילה ולקולות הטבע .
התעוררתי בחטף למשמע נחרה רמה . פקחתי את עיניי בעלטת הלילה . המדורה הפכה לרמצים . הלילה היה בהיר והירח לקראת מילואו . עיניי שהיו מסוגלות לחשיכה קלטו סביב עדר של חיות . הם נברו בקרקע שמסביבי . חופרים בה בניביהם . עדר של חזירי בר . הרגשתי משהו שנידחק אל גבי ומרחרח . קפאתי בלי לזוז . העוצמה שהועברה דרך המגע העדין בגבי לא הותירה מקום לספק בדבר מידותיה העצבניות של המפלצת שמאחורי . דמיינתי את עצמי מצטמצם לכדי נקודה קטנטנה . התפלץ הקיף אותי סביב סביב . מרחרח . נועץ בי מבטים חשדניים מעיניו הקטנות . בוטש באדמה ברגליו בעצבנות . זינוק אחד שלו עליי היה מחסל אותי לבטח באחת . ניסיתי שלא לאיים עליו במבט אולם לא יכולתי שלא לנעוץ אותו בו . העדר שלו החל להקיף אותי גם כן .
הפחד מצא את דרכו אליי . הידיד הנאמן שמכבר . מצלצל במוחי . חישבתי את סיכויי . הם ממש לא נראו משהו . החלטתי לשמור על סטאטוס קוו . לא לטלטל את הסירה עדיין . לא לעשות מעשה ניחפז . מניסיון כבר למדתי שסבלנות הנה מעלה עילאית . כפיתי על עצמי נשימות עמוקות ואיטיות . התפלץ המשיך לבחון אותי עוד שעה ארוכה . אולם נרגע קצת . והעדר המשיך בחפירותיו הבלתי נגמרות אחר שורשים ופקעות . באיזשהו שלב , בדיוק כשחשבתי שכל האירוע הזה הולך לדעוך לכדי מפגש תמים ומוצלח עם הטבע , בא אליי קול הדממה הדקה . שוב . מתגנב אליי כמו צייד .

הנה הוא . מתגלגל לכיווני . כמו ענן שמתאבך . מקיף אותי . אופף אותי . אני מובלעת במרקם הבריאה . בתדר משתנה ומרצד הוא חותם אותי כמו רחם . אוטם אותי בתוכו . אני מכותר בו כליל . הוא הזדחל אליי בעצלתיים בעודי עסוק בעדר החזירים שסביבי . לא שזה משנה כלל במה הייתי עסוק . כיוון שכעת אין עוד משמעות לדבר אחר מלבדו . זהו הרמז . תמיד זהו הרמז לבאות . משהו באמת עומד להתרחש . לא דמיינתי זאת קודם . קול הדממה הדקה היה תמיד המבשר . שופרו האילם של זימונו של מר גורל .
הוא קוטף אותי מהמציאות . עוטף אותי בספירה . מבודד אותי . חושיי מתחדדים . משלחים גשושות תגבור .יש איזה משהו מכשף בלהיות מנותק שם . על אף סלידתי ממטלות הגורל אני מגלה כי הייתה חסרה לי תחושת העקצוץ הזאת . אני מכור לתגבור .
זאת תחושה שמפעפעת בי .כאילו המופע שלי כאן עלי אדמות מתעצם . זה כמו מגוף סנוק שלפתע ניפתח בי . שער שנפער .מתיר לזרם התודעה להגביר בי את ספיקתו באחת לכדי שיטפון של נתונים . ממלא אותי בתווים אותות וסימנים . גודש שגולש על גדותיי ומטביע אותי בשיפעתו . אני טבול בו . צולל בו . צלול .
אני קולט כיצד עדר חזירי הבר שמשוטט סביבי מתעמעם . כאילו בעלי החיים האלה בעלי תודעה כה מצומצמת הופכים לשקופים בזמן שהמציאות מתבהרת אל מולי בנצנוצי אנרגיה פועמים . אני שם לב להתמזגותם עם הבריאה שמסביב כאילו הנם חלק מהתפאורה של הסצנה שבולעת אותי לקרביה . חסרי תפקיד משמעותי . אני מצליח לבטל אותם מהמשוואות שמתחילות להצטמצם במוחי ותוך כדי החישובים הכמעט מוכניים של תפישת המציאות שם לב כי מצב התודעה שלי מעולם לא היה חד יותר . כאילו הניתוק שכפיתי על עצמי מעם שכבות הבטון והאספלט והנחיל האורבאני המזמזם , טיהר אותי לכדי דקויות אבחנה בדרגות שמעולם לא חוויתי .
אני מבחין באוושה צורמת בתוך הדממה הדקה . צליל חורקני ומונוטוני משהו שהסתתר ממני בהסתוואו בהמולת החושים בה שהיתי עד לא מכבר במצבי המופחת . אני תוהה באם חושי לא מהתלים בי וכי ייתכן ואני מדמיין את ההפרעה הזאת שנידמה כי היא נמסכת במחלפותיה הדקיקות של המציאות . כמו איזה חוט פגום באריג .

אני מתחיל לכוונן את מכלול תודעתי המתפצלת לעקוב אחר שורש ההסתעפויות שהתפלגו במישורים .
הסריקה המאומצת שלי מזהה איזו אנומליה ברצף . התחקיתי אחריה ולפתע נגלה לעיניי סדק . אין לי דרך אחרת לתאר את זה . הוא היה פעור כמו פצע מדמם במרקם הבריאה . היה איזה עיוות בספקטרום שמנע ממני לראות אותו בברור . כאילו הוא לא ציית לחוקי העולם הזה . הייתה לו תנועה מפותלת שהתיזה מתוכו איזה חומר מתאבך דמוי עשן וספחה לתוכו שברי מציאות נמסים . הסדק היה תלוש אל מולי בחלל . פעור לרווחה כשער . ניראה כמטווח יד ממני אולם בד בבד היה מרוחק אלפי שנות אור . גיליתי כי באפשרותי להתכוונן עליו על ידי שיגור הדמיון להקיפו . הדממה הדקה הקיפה אותנו כמו ספירה מושלמת . היינו ספוגים בכדור חתום . אני והסדק המייבב והפולט . תחושה ודאית של מצב פטליסטי , צומת הרה גורל , פעפעה בעורקיי .
בחנתי את הסדק וחקרתי אותו . הזמן כאן התנהל בקצב שונה . הבחנתי בגופים פרומים כדוגמת גלגלי שיניים פועמים שהחליקו במעמקי שפתיו . ניראה כי אני מבחין במנגנון אשר רותם את ממדי הקיום עלי אדמות לרצף של הזמן .כמו מכונה אורגנית אשר מקשרת בין החלקיקים שמרכיבים את החומר . כמו הצנרת הנסתרת של המים והחשמל במעמקיו של קיר בבית . מנגנון שמזיז את הרצף המתקדם של הזמן בהשתלבותם המוחלטת של הגופים המתעוותים זה בזה . היה איזה עובי מסוים אך בלתי מדיד לדפנותיו של הסדק הפועם .התקרבתי אליו לקלוט את הגופים השלובים שהניעו את המכונה הזרה הזאת וחושי התבלבלו עליי. ניראה כי הסדק שנפער העיד על איזו קריסה בחציצה שבין עולמות . כאילו נפרץ סכר שנועד למנוע מהם להתמזג . בהתקרבי אליו גברה עוצמת החריקה שנפלטה בעדו והחלה לטמטם עליי את דעתי .תהיתי באם המשימה שהוטלה עליי הייתה כרוכה באיזשהו אופן בחציית הגבול הגיאומטאפיזי הזה . להיכנס בשער . היה מרגיז מאוד שלא לקבל איזה סוג של תרגום בגוף הסרט . או הנחיות . הכי קל ליישם החלטה של חוסר החלטה . כלומר פשוט לשבת ולחכות . או שהשער ייסגר והסדק יתאחה , או שפתאום יגיח משם משהו ואני אאלץ להילחם .קיללתי בלבי את הגורל שכה היטיב להכירני .תמיד ברמזים ופיתויים ובחידות . איתי זה רק ככה . אי אפשר להכריח . אני ישר אנטי . ידעתי כבר שכמו כל חתול סקרן , אני הולך להיכנס פנימה .
הישתלחתי לעברו . מוותר על גופי בתהליך . מותיר אותו מאחורי כפשוט אדם אדרת . והנה הוא לי כצוהר . נפער להשקיף על מישור אסטרלי של קיום . מימד מקביל . קירבתי את עיני אל הסדק והנה אני מבחין כי זאת בכלל העין השלישית דרכה אני מביט , פקוחה באמצע מצחי . אפילו לא הבחנתי בהיפקחותה .
אני מביט דרך הסדק הרוחש והמזמזם . מבחין מבעדו בארץ נוכרייה . שמיים משונים שתלויים ממעל כשמיכה צפופה ומרופטת . נעים תדירות ומשתנים . שמיים צמיגיים כמו סירופ . והארץ הייתה תוהו ובוהו . ים אבן מתנועע באדוות משברות סלעים. רוטט כאילו מתנשף . והנה הסליל נימתח מאי שם בעומק הארץ ומתאבך כעשן אל הסדק . כאילו תת לחץ שואב אותו אל העולם האמיתי . חציתי את השער . עקצוצים התהפכו במדקרות לעומקי ולרוחבי .המופע שלי שהתגשם שם צף מעדנות באמצע החלל המשתנה . החלל שפעם בכיווצים ומתיחות ונידמה כי עשוי הוא בועות מתנפחות ומתרוקנות של מאסות עכורות למחצה . ריחפתי בדאייה לחפש את מקורות העשן .
מתוגבר . מועצם .משייט על הגל הזה .גולש עליו כשהוא נושא אותי לעבר יעד לא ידוע .אני רתום אליו . מפקיר את עצמי לגריפתו . נכנע למשיכתו. נסחף בו . והנה אני שועט . בקצב שהולך ומתגבר . מסתחרר בזרמים . מתאים את עצמי אליהם בתיקונים אינסטינקטיביים .כל צליל נבלע כאן באוושה הצורמנית שחורקת את המרחב . חותך את המישור באבחות חדות . מצמצם את המרחק . עננים צבעוניים בגוונים שמחוץ לספקטרום מתערבלים מסביב . אני נימשך כמו ברזל אל אבן שואבת . זה משהו שמזמן אותי . משהו אפל שממתין לי שם .

לבסוף אני מתקרב אל שפת מכתש . מבחין באמצעו במזבח . העשן מיתמר לו משם . זהו המוקד . בעודי קרב ובא אני קולט דמויות נעות שם אחוזות תזזית . ככל שאני מתקדם המראה מתבהר לי והפרטים מתחדדים . אני רואה כיצד עקודה שם דמות על המזבח . ידיה מתוחות ורגליה מפוסקות .היא מפרכסת ומעליה חג שד בדמות אנוש . מתנועע בעקמומיות ומסתחרר סביבה חלקו סמיך וברור וחלקו אביך ומעורפל .
אני כבר מרחף מספיק בסמוך בכדי להבחין בכל הפרטים עד כי התמונה מתחוורת לי .
זאת הייתה עלמה . על פניה הייתה האימה . השד היה פקעת סלילית של סיבי עשן מפותלים . הוא חדר אל בין רגליה בפרץ חצי גשמי . שולח חוטים של שיקוץ ממרכז הווייתו אל תוכה . פוער אותה לרווחה כמפסק . נועץ את עצמו במהלומות חוזרות ונשנות אל תוך גופה הצנום . אני שם לב כי הכבלים שמותחים את גפיה עוברים דרך לולאות שקובעו בסלע , ונמתחים אך תוך גופו של השד . היא כבולה בו והוא בועל אותה על המזבח . גופה השברירי מתעוות תחת מעמסת גהירתו עליה וגלי רטיטות מפלחים אותה כצליפות שוט . ראיתי כיצד חזה הנערי ניצב זקוף ופטמותיה הזדקרו אל השמיים כמתריסות . השד היה מכומס בתוכה .הולם בה בחיבוטי אגן נמרצים . מכה בה גלים של כאב מתגבר . היא התפתלה בנואשות תחתיו כמנסה לדחוק אותו החוצה ממנה אולם הוא בעל אותה באינוס , כופה את עצמו פנימה אל תוך מעמקיה העלומים , נידחק אל דפנות רחמה . ממעוף הציפור ראיתי כיצד המחוש שהחדיר בה השד בולט מתוך כירסה השטוחה , חורש בה תלמים של כאב פנימי . מבליט בה בליטות . ניראה היה כי השד מתעניין במיוחד להביאה למצב של עונג . כאילו כל הפולחן כולו תלוי באביונתה . סיבים מאורכים נשלחו מעם איברו המגויד ותופפו על דגדגנה . מורטים אותו . צובטים אותו . מושכים אותו . יכולתי כמעט לדמיין כיצד סיבים אחרים מתחככים בנקודת העינוג הפנימית הנסתרת שלה . מגרדים אותה . מגרים אותה .
פניה של האישה החליפו הבעות וצבעים עת פרצי עונג של גירוי השד סדקו את דרכם מבעד לאימה והפחד שאיכלו אותה . תדהמה ריצדה על פניה לפרקים עת ניראה היה כי השד צולח במזימתו האפלה לפרוט על מיתרי עינוגה .
הזעם התחיל להתלהט בי . אבל התעוררות מינית משונה פשטה באיבריי .ניראה היה כי בעילתו של השד את העלמה הדקיקה והמפרכסת עוררה בי ריגוש . ההבנה של זה רק הגבירה בי את הזעם . כעסתי על עצמי פתאום על כי אני משתלהב מזה . הזעם שגבר בי פרץ את סכר תבונתי בעוד השד המעושן פיתל גשושות מכתפיו ועיצבן לכדי שוטים מפוצלים . בתנועות גליות הוא הצליף בה . מזיין אותה . מותח את גפיה . פוער את נרתיקה הנוטף . מחליק את עצמו על נוזלי סיכתה הנובעים . מצליף ומותיר חוטי שרטת על עורה הלבן . אגלי דם ניקוו על בשרה , מתכדרים לטיפות ומתחילים לזלוג במורד גופה . לנטוף על המזבח . להתערבב בנוזלי לחלוחיתה . בזרמתה . בזיעתה . בדמעותיה .
הסתערתי עליו בדממה . ממוקד בו . משתלח לעברו . הבזקתי בתנועה מהירה עד כי הכול סביבי היטשטש והפך מעורפל . הכול מלבד השד המרקד . ננעלתי עליו והישתגרתי לכיוונו כמו טיל בליסטי . ניתז הישר אליו כמו הרפיה שצוללת על טרפה . קורע את עצמי מהשמים ומתכוונן לנחות עליו כמו קורנס האלים .
כנראה שהתנועה השוטפת שלי נקלטה במבטה הפעור של הנקבה והתכווצות לא רצונית הסגירה את נוכחותי . במהירות הברק נשלחו לכיווני חבלי הרס מאיימים . כמו שורשים גסים שבהקו בגיצים מנצנצים . ניראה היה כי הקורבן שתחתיו ספחה חלק מהאנרגיה שהשד התפצפץ בה וראיתי כיצד היא מוכה מבפנים בנחשול של ייסורים .

גידי איבריו היו כזרועות תמנון . הוא הצליף בהם לכיווני . התעלמתי ממתקפתו וניסיתי לצלוח פנימה מבעד למחושיו המעקצצים . הוא בלם אותי . אחז בי . התלפף מסביבי . כמו לשקוע במערבולת של נחשי בריח מתפתלים . היה לו מגע שמנוני ודוחה . שרירי השתרגו והסתחררתי על צירי במאמץ על להשתחרר . רגע קצר לפני שזה עלה בידי הוא הפעיל עליי מטען אנרגטי שהמם אותי וריפה את מופעי . כתוצר לוואי ניראה לי חלקנו תחושות . לפתע זה הייתי אני שמזיין אותה שם על המזבח . כאילו נוצר קצר בין תודעתי לתודעת השד . הפלישה אל מוחי העבירה בי חלחלה . עונג פרוורטי גדש אותי . הבן זונה לא חדל מלזיין אותה שם . הוא טיפל בי כבדרך אגב . סלילי העשן המוצקים שלו כבלו אותי כחליפת רתק . הרגשתי את העונג שלו מוקרן בעת שהוא אנס אותה שם בפראות . רוב תשומת לבו חזרה להתמקד בה אולם הוא לפתע הפנה אליי את צדודיתו ושלח לי חיוך תאוותני . הרגשתי כאילו אני נקרע בין רצוני להכחידו לבין התשוקה שלי להמשיך לזיין דרכו את הנקבה . נראה כי הוא חש בריגוש שפעם בי . סיבי זרועותיו תמרנו
אותי באוויר והחלו לכסות עליי. הוא צירף עוד סיבים שנשלחו מתוכו פנימה למאמץ לבולעי .השתוללתי בתוכי אולם גופי כמו לא ציית לי . כאילו ופרצי האנרגיה שהוא שלח אליי שיבשו את פקודות רצוני . מצאתי את עצמי שוקע יותר ויותר בתוך האקט הפולחני של הזיון הפראי . והנה החלה מודעותי לרצד . השד ספח אותי אל בליל חוטיו המסתלסלים ואני התחלתי להתמזג בו .

הנה היא פרושה תחתי . אני מזדקר אימתני מעליה . בתוכה . מתפשט במעמקיה . כולי פועם . היא מנסה להתכווץ . להצטמצם בפניי . כאילו להתחבא . אני הודף את עצמי אל תוכה . שולח את הזין שלי באבחות מצליפות פנימה , אל מעמקיה . הזין שלי עבה מדי לכוס הצר שלה . אני דוחס אותו פנימה . עמוק יותר . מרחיב אותה . שולח גשושות אל עבר עכוזה . מחדיר אותן פנימה . גל רוטט מתגלגל בגופה . אני מותח בכוח את החבלים שלוכדים אותה . מצליף בה בשוט סיבי מתאבך . שולח גשוש נוסף אל פיה . מחדיר אותו לשם . מחניק את זעקות מחאותיה . דוחק אותו עד לענבל . מעורר בה דחפי בחילה . היא גדושה בריר . עוד הארכה נוספת בתנועה מוכנית והנה ורפלקס ההקאה מעלה בה גירה . בטנה מתכווצת בהתרסה אולם הזין שלי מתנגד לה מבפנים . מנפח אותה . שרירי הנרתיק הטבעתיים שלה מתהדקים סביבי . אני משחיל את הגשוש עמוק יותר במעלה ישבנה . זה כואב לה . היא נאנקת . האכסטזה מתגברת בי וכל מקצב תנועותיי מתגבר והולך . ריכוז משונה גורם לה להתנתק מהכאב שחוצב בה . ניראה כאילו היא מתחילה להסתנכרן על התדר של הזיון הפראי הזה שהולך ותופס תאוצה . אנחנו הופכים לגוף אחד . אני כל כך מעמיק לחדור עד כי ניראה שתיכף אבקע אותה לשניים . נועץ ציפורניים בכתפיה וניתלה עליהן בקונטרה כנגד המהלומות שדופקות בה . מטלטל אותה . מפרפר בתוכה ברטט חייתי .

הפיצול הזה קורע אותי . אני רוצה להמשיך ולהיות השד המזיין . אני רוצה לבעול לנצח . לזיין ולחצוב ולדפוק ולקרוע ולהכאיב ולפסל את רצוני בבשר החי . לקמט ולהשחית ולהרוס ולהשמיד . לעקם את האישה המושלמת הזאת . לדפוק לה את הצורה ואת המוח . לנעוץ בה קרסים ולמתוח . לצלוב אותה . למעוך אותה . זה כמו ללטש את היהלום הגולמי . אני חייב לחשוף אותה . מתחת לכל המסכה הזאת של בשרה .
אני רוצה לשחרר אותה . להתיר אותה . לשלח אותה לחופשי . לחבק אותה ולהגן עליה ולאהוב אותה . לתת לה את הנחמה הזאת . להסיר מעל פניה את האיום הזה בצורת השד המעושן . להציל אותה . אני רוצה להיות הגיבור שלה .

אני שונא את השד הזה שכפה את עצמו עליי . בעולם נוכרי תחת שמש זרה . חשבתי שזאת תהיה משימה פשוטה . משהו קל . לתקן את דרכיו של עוד מישהו נלוז . קצת כיפכופים . והנה ואני מוצא את עצמי במעגל קסמים ששואב אותי . שחותך אותי . מנסר את נשמתי . מוצץ את מעמקי האפלים ביותר רק כדי לירוק אותם בפני . וזה ארס . צורב . לגלות ככה את הצד האפל שמבעבע במצולותיך .

והנה בתוך המערבולת הזאת אני מוצא עוגן .זה כמו עין הסערה . זה המקום השליו הזה שלי . המקום שבו אני מרגיש נינוח . מרגיש אמיתי . המקום הזה שבו תמיד מוטלת עליי השליחות . הציר הזה שלי . השורש . המקום שסביבו המטוטלת מסתחררת . הוא מתחוור לי בתווך של הפיצול . כמו כוכב שלא מפציע . אני מחבק אותו אליי ופתאום ברור לי מי אני .

השד ממשיך לזיין אותה שם . סידרת פסגות כבר מאחוריה . זה לא מספיק לו . אני מצליח לנתק את אחיזתו במודעותי מבלי שישים לב . הוא כל כך בטוח בשליטתו בי עד כי הוא מזניח אותי מהמשוואה בהיותו משוכנע כי הוטמעתי בו זה מכבר . בדרך אגב אני מקבל תשובות שלא ביקשתי לדעת . האישה באמת הייתה מיוחדת . השד צד אותה לשתול בה את זרעו כדי שיתגשם בעולמי . הוא קטף אותה מחלום . היא הרחיקה נדוד שם . משתוקקת לכאב . מפנטזת על שליטה . מבקשת השלטה .כלל לא מודעת לזימונה אותו . כלל לא יודעת את העתיד לבוא . את הקורבן . לשאת את זרע התועבה . וכשנעתרה לפיתויו כבר איחרה את מועד החרטה . לא היה סף לכאב . לא היה גבול לעינוי . ניראה כי נצח של עינוג ושיאים כבר כמעט וגרמו לה לאבד את שפיותה . לא היה שם פנאי ולא מנוח . לא היה זמן להתאושש . הזמן שלו פעל אחרת . ואצלה הוא כבר נימתח כנצח .

הפרדתי את עצמי . דוחה את הסיבים העוטפים בכוח רצוני . אימצתי את התיגבור בו שריתי לכדי התעלות . העין השלישית שלי הבחינה בתוך פקעת ישותו בקצה חוט . כאילו והוא היה פרום שם . כאילו משם הוא התחיל . ידעתי שמשם הוא יסתיים .
היות וכל איבריי היו כפותים עדיין , מתחתי את הדבר היחיד שהיה ביכולתי , את הצוואר , והצלחתי להגיע מבלי שהוא יבחין , עם פי , אל קצה הפתיל המשתרבב . אל קיצו של השד המרקד . נעצתי בו את שיניי . נחשול של כאב תקף אותי . הוא קפא על מקומו השד . כאילו וננעץ בו פגיון . עיצבתי את שפתיי לכדי עיגול והתחלתי למצוץ את הסיב . כמו ספגטי . שואב אותה לקרבי . בולע אותו . עוד ועוד .הוא הזריק בי חשמל . הוא חתך בבשרי . הוא הידק את אחיזתו ואיים לשבר את בית צלעותיי עליי בחיבוק דב אימתני . לא ויתרתי . המשכתי לינוק אותו פנימה . האישה איבדה שם את הכרתה תחתינו . מצצתי אותו ופרמתי אותו עד אשר מהפקעת המשונה שלו נותר רק שרוך מתפתל כמו תולעת . לא העזתי לעצור . הייתי תשוש . אבל המשכתי עד אשר הוא ניבלע בי כליל . בקול מציצה חד . הצווחה החורקנית נדמה . העשן פסק מלהיתמר . האישה הייתה מוטלת מעורפלת משהו לידי . ניצבתי שם רגע , בוהה בדם שזולג מפצעיי . תוהה כיצד לעזאזל ניתן בכלל לדמם במסע חוץ גופי . התשישות הכריעה אותי . נשרתי . חסר משקל . צונח על המזבח . לצידה .
אני זוכר במעורפל כיצד היא חיבקה אותי שם . רועדת . בוכה . לדמעותיה היה מגע של קסם על פצעיי בתוך העולם המוזר והמנוכר ההוא . היא איחתה אותי בדמעותיה . צורבת את חתכיי . חותמת את דימומי .

היקיצה לוותה בכאב . הרגשתי כאילו משהו סחט אותי עד תום . כאילו נשאבה ממני כל האנרגיה . לא היה כבר זכר לעדר חזירי הבר . השמש הפציעה ועלתה כבר לשמיים . מאדה את ערפילי הבוקר . ארזתי את מטלטלי . קיפלתי את הבאסטה . תפסתי כיוון מבלי להעיף מבט לאחור . די מנוחה היה לה למטוטלת הזאת . הופר האיזון . הייתי שוב בתנועה . חזרתי הביתה . חשבתי אולי אמצא דרך אחרת להתנתק מהציר . עוד חזון למועד .
התעניינתי בנמר שכלוא בי . הוא היה קצר רוח יותר מתמיד . ניסיתי להרגיע אותו אבל זה לקח תקופה . בסוף ניראה שהוא קצת שיחרר .
מדי פעם עולה בי התהייה האם בבולעי את השד שם הושחתתי ? האם זרע הפורענות הכה לבסוף בי את השורש ? מי באמת היה הקורבן שהוקרב שם על המזבח ?

טוב ...המטוטלת הזאת עברה עוד הרבה טלטלות וחצתה קילומטראז' ניכר בחלל החיים מאז. אבל כל פעם בסקס , יש לי איזה רגע שבו אני מרגיש על הקצה , כאילו וגבולות המציאות הופכים כה דקים וכי עוד רגע והשד המרקד יצליח לפרוץ ממני החוצה .
בינתיים אני מחזיק את עצמי . אני מחזיק את עצמי קצר !

III

לפני 13 שנים. 12 בפברואר 2011 בשעה 17:23

על הכאב (על )

אז נדמה לכם שאתם מבינים כאב . אולי זה באמת נכון . אני מניח שיש בזה משהו . הרי כאשר חוקרים איזה נושא או תחום מסוים מפתחים בו ידע ומיומנות . והרי אתם שורצים כאן , במעוז הכאב . חיים את הסצנה . בוחנים אותה על עצמכם . על זולתכם .

גמני חשבתי שהבנתי משהו בכאב . במסגרת ההכשרה האזוטרית שלי זה היה ממש בלתי נמנע .להביא את סף הכאב אל גבולות חוסר נשיאתו . בנעילה על מישהו .בהשלמתה של האחיזה . במתיחת הלפיתה תוך הפעלת לחץ כנגד הגידים והמפרק . לאיים בניפוצו או פריקתו באפשרות של הגברת לחץ מתונה . כשזה כבר אצלך ביד , אין צורך יותר למהר . לא ניתן כבר לעצור בעד זה . אך כדי לפתח את המיומנות הזאת צריך להתאמן .תרגול סיזיפי שחוזר על עצמו ומטרתו להקנות את המיומנות להיכנס למצב בתנועה מחליקה וזורמת . בטבעיות . להפוך את זה לאינסטינקט מוקנה . פעולה חצי אוטומטית שלא מבזבזת על עצמה זמן מחשבה . צריך להתאמן , אז גם מתאמנים עליך . הרי עליך להכיר את כל האספקטים של הטכניקה כדי שהיא באמת תעמוד לרשותך . מצייתת לפקודתך .מוכנה ומזומנה להיות מוזנקת לעובדך . וכשמתאמנים עליך אז מקמטים אותך ומותחים אותך ונועלים .זה ריקוד אכזרי על הקצה , אך מחויב המציאות .משחקים על הגבול . ולכאב שם תכלית כפולה . שיעור ואזהרה .
אבל אני חייב לציין שוב , זה אף פעם לא היה כאב למען הכאב עצמו . זה תמיד הכאב ככלי . מתקן . מכשיר שמטרתו להכשיר .

אני משוכנע שחלק ניכר כאן מחובבי הכאב מבינים היטב את הקטע השימושי הזה של כאב כמכשיר .ברק חשמלי שמזהיר ומעיד , בצורה שאינה משתמעת לשני פנים :
אני כואב משמע אני קיים !

ותאמינו לי כשאני מספר על כאב .חוויתי אותו . חד . חוויתי אותו מטמטם . חוויתי כאב מערפל מחשבה ואת עינויי הלב .מכאב שיניים ועד כאב אוזניים . מאגרופים לפנים בידיים חשופות ועד לבעיטות משביתות באשכים .
לא יודע כמה פיצוצים בביצים אתם ספגתם .אבל אני אכלתי מאות . חלקם בטעות . חלקם בקרבות אימון . חלקם בקרבות זירה . רובם בהדגמות ותרגולים . אפילו איזה פעמיים בקרב רחוב . אם יש לי הצעה טובה לחלוק היא לנסות להימנע מלחטוף שם בקרב רחוב . העתודות שעליך למצות בכדי לחמוק מהפסד בעקבות כזה מחדל פשוט שולחות אותך כעונש לפינה אפלה . הסבל המידי הזה ששואב אותך לכדי התכנסות והשתבללות יכול לשבש לך לחלוטין את כל תכנית הקרב . לגרום לך לצאת משליטה .לאבד איזון .שזה אגב הדבר האחרון שאתה מבקש לעצמך בכזאת סיטואציה . לאבד את שיווי המשקל המנטלי .להשתלח ללא כל בקרה של מחשבה . להתבזבז לריק . הן צריך להיות קר רוח לגמרי בעיצומה של מלחמה .לא לאבד עשתונות .
ואגב רק שתדעו שכאב של מכה בביצים מחוויר לעומת חבטה בזין . זה כאב שלא משחרר אותך שבוע . לא כמו הקטנה של הביצים שאתה שוכח כעבור זמן קצר .
ויש את אותן המהלומות הקטנות שמתוכננות לגדוש אותך ברצפי סבל פועמים עד לכדי סנוור תודעתך והסחת דעתך מן העיקר . מגוון כל כך רחב של אופציות להשגת יתרונות זעומים אשר מצטברים לכדי ניצחון סוחף . לכל פרט קטן יש משמעות . ולבן אדם יש הרבה נקודות תורפה .

על כל פנים , היה נידמה לי שידעתי אותו . את הכאב . טוב לא היה לי שבר אבל פרקתי אברים ונקעו בי נקעים ונצרבתי בכוויות וקוצים וכורכר ניזונו בבשרי . עור מקולף . אפילו חומצה פעם עיכלה בי קצת .ככה שנידמה היה לי שכיסיתי את המרחב הסטנדרטי של ייסורי הבשר וסביבותיו .

ואז באה לי החוויה המתקנת .

עכשיו אני חייב לבצע כאן איזו הפסקה מתודית.

קיימים שני סוגי תיעוד של חוויה .

הראשון הנו בחינת הדברים תוך כדי חווית החוויה עצמה , כאשר המתעד מתרכז באפיונה תוך העמדתו העצמית אל מחוץ לעין הסערה . המתעד כאילו מוציא את עצמו אל מחוץ לגופו . מנתק את עצמו מרגשותיו . בוחן את קורותיו ממבט על ומשקיף על המציאות מביטחון מגדל השן המבודד של הניכור .מציין לעצמו את רשמיו בעמדת הריחוק תוך כדי ההתרחשויות .
הסוג השני של המתעד הוא זה שלא התכוון כלל לתעד . הוא לכוד במעמקי הסיטואציה . חי אותה . נושם אותה .נספג בתוכה כליל . פעולת התיעוד מתבצעת בדיעבד .הוא יונק אותה מתוך זיכרונו . שולף את התיעוד בהעלותו באוב את זיכרונותיו . כמכשף המזמן לחש .
החיסרון העיקרי של הגישה הראשונה טמון בעמימות התחושות הנחוות שהרי הן נצפות כמבעד מסך . הצופה המדווח הוא הוא המתעד . ועל כן בהיותו משרת שני תפקידים שונים בעת ובעונה אחת ,החווה והמתעד ,חזקה עליו שחדות תחושותיו וחדות אבחנתו תכהנה .
החיסרון של הגישה השנייה נעוץ במאפיין הבסיסי של הזיכרון עצמו . החורים השחורים . אבק הזמן שמכסה את המוצגים . וכמובן עצם העובדה שבחווייתו של המתעד את מערבולת האירועים , אין המתעד הפוטנציאלי עסוק כלל בניסיון לזכור אותם .זה הרי בזבוז זמן ומשאבים המסיח את הדעת מהתמקדותה בדרך הפעולה הנדרשת ממנה כדי למקסם תוצאות ולמזער נזקים .

ניראה לי שאני שייך לסוג המתעדים בדיעבד . אני לא בטוח בכלל שזה עניין של בחירה . ככה אני . אולי כי אני כל כך טוטאלי . ומיידי .

את כל זאת הקדמתי רק כדי שתבינו כמה מסכים שכיסו את החוויה המתקנת שלי היו צריכים להיות מוסרים בפני , רק בכדי שאוכל ללכוד את הרגע הספציפי ההוא . וגם זה ,כשאני שופך את זה כאן על הפוסט , עוד מעובד בצמצומי זיכרון נוספים . כי בכל זאת כבר חלפו כמה שנים מאז .

החוויה המתקנת הכתה בי בחטף בעודי משוטט בשדות המושב .
זאת הייתה תקופה מאוד מבלבלת מבחינתי . הייתי יוצא לשם לשעות . הולך ומדבר . אל עצמי . אל אלוהים .
הבן השני שלי עמד להיוולד .כולי הייתי במערבולת רגשות .דמיונות ופחדים היו מלהטטים את עצמם בנפשי . אתם מבינים , הבן שקדם לו , עבר סיבוך כתוצאה מברית המילה .היינו צריכים לתקן בניתוח .הרדמה כללית . שבועיים של ייסורים . של השגחה וטיפול במשחות והפרדת ההידבקות של הרקמות . ואני שהתחלתי לחשוב ולקרוא על כל התחום הזה נחשפתי לסטטיסטיקות מפחידות על תקלות שכאלה . חשבתם פעם על הקטע הזה ברצינות ? ההקרבה הזאת ? בטח הרבה כאן מרימים גבה ולא ממש מתרגשים מזה . כולה ברית . כולה מקצצים שם קצת . הרי רובנו עברנו את זה . מה כבר יכול להיות ?! אבל אני צללתי עם זה פנימה . כולי בהתחבטויות . לעשות או לא לעשות . כולי בפחדים מלעבור את הסרט הזה שוב . החוסר וודאות הזה שמנקר בך וכולך חסר אונים . והוא . הקטנצ'יק הזה . שאין לו בכלל מלה . והוא לא יכול לרשום בפרופיל שלו בגבולות : בלי נזקים בלתי הפיכים . ואין לו מילת ביטחון . אני . אני הביטחון שלו . ואני זה שהולך לשים אותו שם . על המזבח .
אז הייתי משוטט שם . בשדות . לבדי . הייתי מדבר אל הבריאה . מפציר ביקום . אף פעם קודם לכן לא ביקשתי והתחננתי ככה , ממוקד כל כך . השלתי מעל עצמי את עכבות ההיגיון .מחיתי את הספקנות מעמי . התרכזתי . התפללתי .משוטט ותלוש כמו נוצה קלילה .
ואז באה לי ההקדמה . בקול דממה דקה .
אני תמיד קשוב לקול הדממה הדקה . היא סימן שמעיד לי על איזה שער שניפתח . כאילו הגעתי לצומת בגורל . כאילו אלה שכתבו לי אותו עוצרים את נשימתם וממתינים לראות מה אעשה . במה אבחר . אז תמיד כשהיא באה , הדממה הדקה , אני עוזב הכול ומתרכז . מנסה לצבור כך את מרב היתרונות הפוטנציאליים שיכולים לעמוד לרשותי . זה קצת כמו צעקת ה" היכון " שלפני תחילת המרוץ .רק שבשקט .
אז היא סופחת אותי אליה . כמו הד שאופף אותי ומפוקק את אוזניי . תמיד מסגירה את הרמז המקדים למשהו מוזר נוסף שעומד לקרות לי . משהו בסגנון של משימה סודית שעומדת להיות מוטלת עליי .
על כל פנים , נטמעתי בקול הדממה הדקה ונדרכתי .חוט מחשבותיי התנתק מהזריקה הפתאומית שהשליכה אותי .משבירת הכיוון הזאת של בין לצלול ולהסתחרר לבין להתרוקן ולהתכונן . פתיל המחשבות המקוצץ הזה הותיר בי קצוות חשופים של תודעה משתלחת בתוך ריק עיבודי .
ואז זה התפרץ .
כמו ברק לבן של אור מסמא .חותך אותי .שורף אותי . בולע אותי כמו גל צמיגי של מגמה לוהטת .מזנק בי לאורך גופי ממולקולה למולקולה . מפצח בתאיי את ההתנגדות .מקצר את מעגליי בזרם שוצף שחורך את פרודותיי לכדי פחם . מאבן אותי ודוחס אותי . מועך את הרפיסות ממני והלאה לכדי גוש מצומצם ומכווץ ודחוס של כאב טהור ויוקד .
הכול מסביב כבה כבהבזק מרצד , מותיר בי רק רישום דהוי של מתאר החלל והמרחב . של השדות והגבעות . רצף מתפורר של מציאות זניחה שכל תפארתה התאיידה לנוכח עוצמת הייסורים שחוויתי .
כאב על חושי טיגן אותי מבפנים .מקצץ אותי כגרזן . מתיז ממני שבבים . מרסק אותי לכפיסים .
אך למזלי זה היה דהוי . ידעתי את זה איכשהו . כמו להסתכל בליקוי חמה דרך משקף מיוחד . להיות ממוסך מהאור היוקד הזה והמסנוור . כאילו שכבת לכלוך עבה הצטברה על החלון דרכו השתקף אל מולי נד הייסורים שגדש את העולם ,מונעת כך ממנו להבליח בי במלוא עצמתו .
עכשיו אני קופץ רגע חזרה אחורה . לקטע על תיעוד החוויות .
אתם מבינים , זה לא שבאמת חוויתי פתאום כאב כזה שהתפרץ משום מקום . זה לא שלפתע נפערו שערי שמיים והוכיתי בברק .
מה שניראה לי כעת בדיעבד , זה שהמיקוד הזה שאליו הגעתי , שחרר בי זיכרון לכוד . עקר אותו בפעולה כירורגית מתהום נשיית ההדחקה שלי והציף אותו .
אז קול הדממה הדקה בישר את נפילתו של חלק חסר למקומו בתצרף . מקפיא אותי תקוע כדי לנסות ולקלוט .והנה אני מוצא את עצמי אל מול כל הגודש הזה . שעומד מעליי . מגמד אותי לכדי זערוריות . והנה אני שואב אותו ויונק אותו .והזיכרון הזה כל כך גדול ועצום עד כי מסתבר ככביר מכדי להכיל .ואני ניצב שם ומשתאה על עצמתו .רואה אותו כיצד הוא מקיף את כל החלל שנפער מסביבי .מקטין אותי . מצמצם אותי . מוחק אותי עד כי תכף לא יוותר ממני עוד כלום מלבד גוש מתפתל של עינוי .

זה בער כך דקות ארוכות . שורף בי כל חלקה טובה. נצמדתי בכל שארית מודעותי לידיעה כי זה כאב לא אמתי . כי זהו רק זיכרון של כאב . רק צל של איזה כאב שפעם חוויתי .
הכאב המלובן של ברית המילה שלי .

לקח לי זמן בסוף להתאושש . אחרי שהצונמי הזה דעך .
בסוף הקטן שלי עדיין ערל . החלטנו להשאיר את הבחירה בידיו .כשיגדל . תהיה לו ההזדמנות להמציא לעצמו אולי גם מילת ביטחון . ( שמתם לב לכפל המשמעות ?)

ואני ?
טוב יש רגעים שאני ניזכר בכאב ההוא . רק שהתווספו לו כל כך הרבה מסכים מאז . הוא כבר לא חי לי בפנים כל כך . כאילו שהוא השתחרר וריחף ממני לדרכו . כמו לווייתן שחזר לאוקיינוס .
ויש לי את הרגעים המחרידים קצת יותר . שבהם אני תוהה אם יום אחד , באם אהיה מספיק ממוקד , אזכה להיזכר בכאב האמתי שבטח חשתי כשאלוהים קילף את נשמתי מעמו וחתם אותה כאן בבשר . בינתיים ,למזלי כנראה , מנגנון הקבורה האוטומטי של הדחקת הזיכרונות שלי עדיין לא כשל לכדי כך . אולי באמת יש דברים שכדאי לשכוח ולהניחם ככה .ככלי שאין חפץ .
אך אבוי . הסקרנות האווילית הזאת . שלא נותנת מנוח .

בפעם הבאה אולי ארחיב קצת על קול הדממה הדקה .

II

לפני 13 שנים. 7 בפברואר 2011 בשעה 2:37

אז הפוסט הקודם קצת ניראה לי פתאום כמו משהו שמקיאים . מונובלוק כמעט אחיד של איזו ערבוביה מעורפלת ובלתי נהירה . גבב חסר פשר שמסתחרר סביב זנבו הוא ומבלי לתפוס את הכיוון המיוחל של לעקוב אחר הפואנטה החמקמקה הזאת לה כיוונתי . נידמה כי הוא פשוט התמוסס לו באחת ,עת התרוקן לו המצבר האנרגטי אשר הניעו בכלל לכלל פעולה וממנו הוא ניזון ומשאביו מוצו עד תום . נשר לו הזלזל ונדם אולם תודעתו מייחלת לרוח גבית שתשוב ותיפח בכנפיו .והרי אין כמו על הרוח לרכב ! אז הנה זורם לו דרכי עוד משב ...

בנוסף גם קיבלתי הערות ביקורת על הצורה . טוב . סייגתי מלכתחילה את כישוריי וניסיוני בתחום הבלוגייה וזאת הייתה מעין בקשת מחילה מקדימה על הקשיים שממתינים לצועדים כאן בסך . אבל אני לוקח לתשומת ליבי . לא עוד ... אלא אם כן זה יהיה ממש בלתי נמנע . וחלוקה לפסקאות . כמובן .

תודה למפרגנים .

אז ללא הקדמות נוספות , פניי מועדות אל עיקרי הדברים :

היקיצה

בתוככי כל אנדרלמוסיה מסתתר לו סדר קטן . וככה אנו אוהבים אותו . העוגן הנעוץ שסביבו אנו משייטים . זה סוג של חשש מהתלישות . הביטחון שנסוך בנו כשאנו ספונים בין כתליו של הבית הקטן הזה שאנחנו סוחבים על הגב עמנו לכל מקום .המטען הזה שהועמס על כתפינו מבחירה או שלא ומשמש גם כשריון וגם כמלונה וגם כחוצץ . בוהים אל מחוצה לו בתוהו ובוהו שרוחש שם מסביב . מפחדים להיבלע במלתעותיו הפעורות ולהיגרס בהן עד דק ועדיין כמהים להשתלח אליו החוצה ולהתערבל בין פרודותיו המרקדות את מחול השינוי והחיו?ת . אלה הכיסופים אל האינטראקציה ששולחים בנו את מידקרותיהם . זהו הרעב שדוחק בנו החוצה , אל מחוץ לקיפאון . הרעב לחיים .

אז הפרודות המרקדות תמיד מתחילות מהסביבה הקרובה .זה כי הן מחפשות את רגעי השקט היחסיים באנדרלמוסיה המשתוללת שבהם זה בטוח לצאת החוצה ועדיף שזה יהיה גם קרוב , רק למקרה שהסערה תתנחשל עליהם בחטף . אז הן נצמדות שם אחת לשכנתה . תומכות האחת ברעותה . מגבות .סועדות . יוצרות להן את שרשרת המולקולות הזאת . טוות את הרשת המסתעפת . רוקמות את מירקם חברתן כפסיפס מרהיב של קישורים ההולכים ומסתבכים .עמלות על עיבויים של הקשרים האלה וכולן סמוכות על הביטחון היחסי הזה של הסדר הקטן הזה אשר מצליח ללכד את קישוריהן בתצורת אמונה כמעט עיוורת . מזל שיש אותו שם, מוכן ומזומן , לקלוט אותן ולהכילן . מפחיד שעבותות קישורן כה דקות . מתיחה קלה של צחוק הגורל והנה והמיתר הזה פוקע .

פעם , ממש מזמן , כשהייתי קטן , אולי בן 6 וזה היה בשלהי עידן הקרח , הלכנו אני ואחי הגדול לברכה . הוא היה לי מושא להערצה אחי . גיבור וחזק וצודק . דואג לי . אחראי עליי. אמא הפקידה את בטחוני בידיו . הוא לימד אותי לצלול בין שאר הדברים . והיינו מתחרים בתחרות אינסופית ומשתנה תדיר שאף פעם לא ממש הבנתי את כלליה . תמיד הייתי מפסיד לו . בכל דבר . אבל הוא היה מדרבן אותי . מושך אותי . אוהב אותי . חוץ מהכיפכופים הרגילים של כל אח גדול ניראה לי . בכל אופן , באותו היום , הברכה הייתה גדושה ועמוסה . מתגודדות בה חבורות בקבוצות קטנות ופעלתניות . השתוללנו ושיחקנו שם במים . אני ואחי . נעים וזורמים ביינות לדגיגי האנוש הקטנים שהשתובבו במים כמונו .

באיזשהו שלב יצאתי החוצה מהמים ואחי נישאר שם בפנים . הלכתי לנשנש איזה סנדוויץ' ולהתייבש לי שם על שפת הברכה .לפתע אפפה אותי תחושה מוזרה . משהו היה לי חסר , משהו נעלם . בעודי נוגס בכריך שלי החילותי לתור אחריו . ולא מצאתי לו סימן . איזה פחד התגנב אל ליבי . סרקתי את המקום שלפני רגע הייתי בטוח שבו הוא נמצא . אך הוא נעלם משם .היו שם שני ילדים יותר גדולים מאיתנו . הסתכלתי עליהם וחשד החל לסדוק את דרכו אליי . שחררתי מעליי את המגבת והכריך וצמצמתי טווח אל שפת הברכה . לשפר את העמדה .תהיתי לעצמי אם יש מצב שהוא הלך להשתין או שהוא מתחבא לי . את הקטע הבא אני זוכר ממש בברור משום מה , כאילו קצר על פני תהומות הזמן מתיז אותי לשם רק שזה משתקף לי בזיכרון מתוך איזו כפילות משונה של מעוף הציפור ופרספקטיבה פנימית :

הם התאמצו שם . מחזיקים ידיים כמו בריקוד .אוחזים זה בזה באמותיהם .אבל זה לא היה סתם משחק למרות שפרצופיהם עטו חיוך מלגלג והם צחקקו אחד לשני .רגליהם התנועעו ודחפו .מים נטפו משיערם . אבל זה לא היה ריקוד . ומשהו מעורפל התנועע תחתיהם. הם עזרו האחד לשני לשמור על שיווי משקל במים העמוקים יותר .מתאזנים על איזו בריקאדה מתנגדת .הודפים את ניסיונותיה להיחלץ במרץ אכזרי .דוחקים אותה ברגליהם למטה .
הם ממש התאמצו כי הוא ממש השתולל שם. על הקרקעית . משווע לחיים . מתחתם .

משהו חבט לי באסימון של הפחד והפיל אותו משחרר על הדרך את החלק התקוע שמנע מהתובנה שלי להחליק על המסילה ולהאמין שזה אכן מה שקורה . ניראה לי שזה היה פחד . הפחד של החלקיק מהתוהו ובוהו הדורסני . מהאנדרלמוסיה שהחליטה לגזור את הקישור הזה שעליו הוא עמל לשמור , בדחיקתה את אחי אל קרקעית הבריכה . פחד זה החבר הכי טוב שלי מסתבר .לקח לי זמן להבין את זה . שנים . הוא כמו כלב שמירה שחור וערני וכשהוא נובח אז אני שם לב . אבל אז, הכול ניראה לי שהיה , הרבה יותר ראשוני , בסיסי , טהור וגס . וזה התלקח בי כמו אינסטינקט מובנה .

הוודאות באה עליי כשיטפון של סכר שנפרץ . מעוררת בעוצמתה איזה מנגנון ניסתר שטבוע בי . גורמת לזמן האובייקטיבי להימתח סביבי , גמיש ומתארך . תפישת המציאות שלי התחדדה ,התעצמה והתבהרה כנגד ההאטה המשונה של ההתרחשויות , פוערת מרחבים מקבילים כדי להכיל את תודעתי המשתלחת בעודה בונה לי בדמיון סידרת הסתעפויות לייתכנות של תוצאות מעשיי ברגעים הבאים . זה היה מרחב מחשבה שהיה חתום בפני עד אז. היום אני קורא לו : אי-מקום של זמנאמת . כמו לראות את תמונת המציאות מבעד לזכוכית מגדלת , כאשר כל הפרטים הקטנים מקבלים תנופה ומשליכים את עצמם אל תודעתי . מוזנקים להשתכלל באותה משוואה אשר תוצאתה הסופית תניב ממני סידרת פעולות .
היה שם אפילו רגע אחד קצר . ממש חלקיק השנייה .שבו הזמן ממש עמד מלכת . היום אני מבין שזה תמיד הרגע שמבדיל בין פעולה לחוסר פעולה .בין כישלון להצלחה . בין להישאר תקוע במקום לבין לכבוש את הפסגה . הנצח של הספק . וזה חרא של זמן להיתקע בו .

אחרי שהרצתי במשך כל אותו הזמן המואט מספר גדול של וריאנטים וניתחתי את תוצאותיהם . כולל בחינה דמיונית של קריאה לעזרה למבוגר האחראי . הבנתי מה עליי לעשות .בחירתי הזרימה צפנים אלקטרומגנטיים במורד סיבי עצביי . התמקדתי והפכתי לחץ שלוח . התפוצצתי באבחה חדה לכדי תנועה כאותו איל ניגוח . זינקתי בקפיצת ראש לעברם .לא היה כבר היגיון . הייתי כולי זעם . מבעבע חמה צרופה .התנגשתי באחד מהם עם ראשי בבטנו . ידיהם ניתקו . צללתי לגרוף את אחי .אספתי אותו למעלה . מערסל אותו בקושי . הוא השתעל על המים . יריתי מבטים רושפים לעבר השניים . הם בהו בי בהתחלה בחוסר אמון .כזה ילד קטן . ואז אחי התאושש קצת . ושנינו נצמדנו . מגוננים זה על זה. מקרינים מסוכנות . הם התקפלו והלכו . אני רק ראיתי אותם דרך רקע של אדום בעיניים .ואח שלי חיבק אותי מאחור .

זאת הייתה הפעם הראשונה שנקטתי עמדה .פעם ראשונה שנלחמתי כנגד הנסיבות . הפעם שבה ביתקתי את בתוליי התמימות במערבולת מתפרצת של אלימות והנמר שבי התעורר .
שנים אחרי זה רק חיפשתי את הדרך להרדים אותו שוב . או לפחות להצליח לסגור עליו את הכלוב .

בפוסט הבא על הכאב האמיתי הראשון ניראה לי ...








I

לפני 13 שנים. 3 בפברואר 2011 בשעה 3:21

זאת האינרציה ...שהשליכה אותי לכאן אל לב המאפליה (מה שניקרא: ON THE FLY BY THE WAY) . אז בעודי מסתחרר בשחקים ונתון לחסדי התאוטה , זה חובט בי ,כמו מהלומה כבדה ומוציא אותי לרגע משיווי המשקל . אבל רק לרגע , כי אני מגיב מהר ומתאים את עצמי בזריזות לנסיבות המשתנות .ככה אני , גמיש במחשבה , זריז באלתורים של הזמנאמת , לא נצמד לקונספציות שטוויתי ( למרות שעדיין לא ניפטרתי מההרגל המגונה הזה של יצירתן מלכתחילה ) ואני מצליח איכשהו לנחות על הרגליים ולשמר את האיזון ,אני קולט שזאת קרקע לא יציבה כאן , והאינסטינקט מזהיר אותי שלא לשקוע במדמנה .אבל משהו שם שמרצד לי במעמקי העלטה הזאת מושך אותי .כמו מגנט של ג'ננה והמחט של המצפן שלי נועלת עליו כיוון . אז אני נמשך למערבולת הזאת שמרקדת ,והיא שואבת אותי . ואני מרשה לה . כי הרי לכאן בכלל הגעתי במקרה , אז אני חייב להתמסר .כי ככה אני ,חייב להרגיש את זה . להיתרפש בהבלות ולצלול בקלחת . אז אני מבצע סיור כדי לספוג את האווירה ועצם ההחלטה התיירותית הזאת נשמעת כל כך חסרת עמוד שידרה וטרחנית עד שאפילו אני משתומם על עצמי לרגע שהרי בכלל אני מים... מחלחל ...מפעפע...ואיך שיטפון או נחשול יכולים להיות טרחניים ? לפעמים אני הורס כל מה שבדרך ,סוחף מפולות ועוקר הרים .זה כשהנמר מתעורר בי .ואני לרוב מעדיף אותו רדום .הרבה צרות הוא חולל בעזרתי האדיבה . למזלו מקצת יותר הוא חילץ אותי , בעיקר באלה שהפקדתי את השליטה בידיו וזה תמיד התרחש למען השגת מטרה ראויה (הצלת העכוז שלי מכליה )אז אני די סולח לו ...ואז כשהוא נם עמוק בפנים אני יכול להתרווח ולהיות עדין... אבל כל הקטע כאן שאפחד לא ממש רוצה עדין ...חחח ... כל עידן הנערות הכאבתי לאנשים שהתנפצו עליי וגזרתי אותם לגזירים ופוררתי אותם לשבבים והייתי חוזר עם אגרופים זבי דם הביתה ...עם עור מקולף ...והייתי מכניע אותם בחניקות ומכניע אותם בבריחים ...ומטיל עליהם מורא ופחד ומטיל אותם על האספלט ומטיח אותם על קירות ...והנה כאן האלקטרודות שולטות ... הכאב הוא תשוקה...ככה מרגישים בחיים ... וגם כשהייתי בהתפוצציות האלימות האלה ריחמתי וחמלתי על יריביי ולא הטלתי בהם מום ,למרות שזה היה ביכולתי ...הייתי חס עליהם ... אפפעם בעצם לא ממש נהנתי מזה...אבל תמיד הייתי טוב בזה...וזה היה מחייב ...אין להתנכר למעלותיך במיוחד שהן יכולות לשרת את טובת הכלל. אז זאת הייתה מעין שליחות . הייתי סוג של מלאך חבלה .הקוצר הקודר. וואללה תאמינו או לא הייתה תקופה שהייתי הולך ברחוב ואנשים היו מפנים את הדרך .חרא ,אפילו עוברים מדרכה .ושלא יהיה לא מובן כאן משהו...זה לא שלא נחלתי מפלות וספגתי תבוסות. אני זוכר לא מעט פעמים שגם לעסתי עפר בדרך הביתה מבין שפתיים שותתות דם ...אבל אפפעם לא נתתי לזה לעצור בעדי. כי כאב בעולם האלימות הוא רק הסחה. הוא לא מטרה אמתית ...כמו שהוא כן כאן . ודומיננטיות בעולם שבו גדלתי על מצע הזבל של השכונה באה רק כדי שלא ידרכו עליך . שיזהרו. כי מי שמנסה לשחק דינו להתרסק.אחרת כל עובר אורח וארחי פרחי פתאום יכול להרשות לעצמו להוריד איזו כאפה אקראית בלי כל חשש לתגמול קטלני . אז לקחתי את זה צעד קדימה אז . וקניתי הכשרה.כי למה להמציא את הגלגל שוב ושוב כשאפשר פשוט ללמוד איך להשתמש בו ...הרי מישהו כבר הקדים אותי ולמד כאן דבר או שניים .טוב אז רק שתדעו שזה הכל מדעי .כל תנועה...כל אבחה .הכל מדויק ומוגדר ומובנה .לא סתם קוראים לזה אומנות .וזה קטלני . ב 8 שנים למדתי על גרימת כאב וחבלות ועצירה והכנעות וחמיקות וריתוקים והטלות ושבירות וריסוקים ומעיכות וכתישות ופיצוצים הרבה מאוד . מאוד ! וכל הזמן זה הושחז ולוטש בקרבות רחוב. להגיד שאני גאה בזה ? לא. הייתי התוצר המוגמר של הדור שנשר ולא אותר ...או שלא חיפשו אחרינו בכלל ...הדור שממנו דור האוחזים במושב ניפטר ...הם פטרו אותנו בניע ראש קל וחזרו לעיסוקיהם . זוממים איך לנפח את כיסם ולרפד את כיסאותיהם...וההזנחה הזאת הביאה אותי . שריף מוכתר שמשוח בדם. בכרך האלים .איפה שאין חוק ואין סדר .ארצו השכוחה של אפחד ושל הפחד. כי אפחד לא באמת מגיע לאיפה שהמיץ של הזבל תוסס. לכולם הסירחון מטריד את הנחיריים . וככה הייתי ...תבנית נוף ילדותי .הגלדיאטור של המעוז האחרון . ראלף של בעל זבוב . וכן , יצא לי יותר מפעם אחת לברוח . ואפילו יותר מזה . יצא לי פעם אחת לקבל סטירה ולהרכין את הראש ... כמה שיקולים רצים לך בתודעה כשבאה סטירה שכזאת . כשבא למולך שליט . ומוכיח עליך דומיננטיות . הייתי אוכל אותו וגורס אותו ובולס אותו אז בו במקום . אבל ידעתי שזה ייגמר בשפיכות דמים . באיזו נקמה שפלה בקרן רחוב עם צבא של פחדנים וסכין שנעוץ בריאות . אז גם למדתי לבלוע את הגאווה שלי , ותאמינו לי שזאת גלולה מרה .זין עליו . זין גם על מי שהייתי . כיתתי חרבותיי לאתים . והחיים היו ג'ונגל . ואני מפלס את דרכי בינות לסבך ומדי פעם איזו בעיטה מטיסה אותי למקום אחר . ולפעמים אני סתם משתהה להשתאות ועוצר . טוב אומנם זה גודש אותי ופתאום יש כזאת "מין" תחושה שאני חייב לפרוק את זה. אבל היות והזיכרונות מציפים אותי כאן באקראיות . ניראה לי שכדאי שאעשה סוג של סדר בדברים . אז השיטה הכרונולוגית לא בדיוק מתאימה לי לאופי.אני אחשוב על משהו . וואלק ניראה לי כאילו דפקתי כאן אמירה אקספרסיוניסטית ומעורבבת היטב בסגנון חופשי ובלתי מחייב. לפחות זה בא לי צלול ומהלב.

to be continued