ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

ירושלים של זהב

חיפוש של סקס משמעות לחיים וגמירות. לא בהכרח בסדר הזה
לפני שנה. 15 במרץ 2023 בשעה 21:24

התחלתי סדרת הרצאות הערב שמעביר פרופ' מאיר בוזגלו. הסדרה די מתאימה למה שקורה ברחובות בימים אלו. בגדול דיברנו על החשיבות של איזון. הוא שאל אותנו אם הייתה פעם אחת ששינינו את דעתנו ואני חשבתי על הזמן שחזרתי בשאלה. הייתי מהדתלשים המעצבנים האלה שלא מוכנים לשמוע מילה על יהדות. אחותי הקטנה אהבה להקשיב לישי ריבו וזה הטריף לי את הצורה כל פעם מחדש. מבחינתי שכולם לא יהיו דתיים, לא הייתי מסוגלת לראות שום דבר יפה בדת. גם תמיד כשהייתי מציגה את עצמי הזהות הדתלשית שלי הייתה ממוקמת די גבוה. בשיחה שהייתה היום הפרופסור הסביר שזה בדיוק להיות פנאט, מי שהתפקח פעם אחת בלבד. 'ראה את האור'. דמות פנאטית היא דמות שטוחה בעיניי. מה שצריך לקרות זה בירור אמיתי ולא רק בירור של עובדות. בירור של האידאולוגיה האמיתית ומה באמת מניע אותי מבפנים. 

אחת התכונות שחשובות לי באנשים שנמצאים סביבי היא היכולת לנהל דיון ממקום של עוצמה. בלי סילוף עובדות ובלי דמגוגיה של שיח רגשות. לרגשות יש מקום חשוב אבל כשהם מהווים את מרכז השיח יש חלק חשוב מאוד שהולך לאיבוד. אני כותבת את זה ואני תוהה לעצמי כמה אנשים בכלל ירצו להקשיב למה שאני רוצה להגיד. אני רואה שיח מתגונן ופוצע משני הצדדים וזה כואב לי. אני גם בכלל לא אופטימית לגבי היכולת שלנו כציבור לנהל שיח ברמה הזאת. כמה אנשים יש שמבינים שהבעיה שלנו נעוצה בפשטנות הנוראית של העובדות הציבוריות. 

וזה בלי שהבאתי דוגמאות לסילוף של עובדות שמבוצע על ידי אנשי אקדמיה. מסתבר שלאורך השנים משנות השבעים ועד ימינו יש מחקרים שמבססים את העובדה ששיפוט תמיד מוטה לפי המוצא וכל מיני נתונים דמוגרפיים כאלה ואחרים של השופטים. ויש מנהל מכון מחקר ששכחתי את שמו שאמר שברגע שיהיו שופטים מקצועיים לא תהיה בעיה של הטיה. זה פשוט שקר גס.

ככל שהזמן עובר אני מרגישה שהסיכוי שלנו לבצע את הבירור הזה קטן. 

אין פואנטה היום, גם ריקודים אין.

SupperNova​(שולט) - את מאמינה בדיון אובייקטיבי אמיתי?
לפני שנה
ירושלמיתבדם{בהודו} - אני מאמינה בדיון אובייקטיבי אמיתי מחוץ לכותלי האינטרנט, כן.
לפני שנה
קטלב​(מתחלף) - אין דיון רציונלי אמיתי בין סוציאל-דמוקרטיה לליברטריאניות, למשל. אפשר להצביע אולי על מקומות בהם מדיניות זאת או אחרת קרסה, כן. אבל הדיון בבסיסו הוא דיון ערכי ולא משפטי. וערכים, הם מוטים. אנשים ינפנפו באינספור צידוקים כביכול רציונליים לכך, נניח, שלגייז אסור להנשא בישראל. אבל בבסיס, זאת עמדה ערכית. לא רציונלית
לפני שנה
ירושלמיתבדם{בהודו} - אבל לנהל דיון רציונלי על איך אפשר לנהל חיים משותפים תוך כדי גישור על פערים ערכיים כאלה ואחרים? זה דיון ששווה לנהל לדעתי.
לפני שנה
קטלב​(מתחלף) - אבל בדיוק בגלל זה אנחנו יוצאים להפגנות. ההפגנות הן השיטה, לא על המסקנות ממנה.
לפני שנה
קטלב​(מתחלף) - אין שיפוט שאינו מוטה. אין קבלת החלטות רציונלית לחלוטין. אנחנו בני אדם. וככאלו, אי אפשר לסמוך לחלוטין על אף אחד מאיתנו.
לפני שנה
מפית​(אחר) - הוא איש טוב אבל ממש תמים
לפני שנה
ירושלמיתבדם{בהודו} - אני חושבת שתמים זה הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו. רמת הידע והיכולת להחזיק את הכל בראש וגם לנהל שיח אמיתי ולא מתפשר ברמה גבוהה זה משהו שלא ראיתי הרבה זמן.
לפני שנה
מפית​(אחר) - חכם מאוד אבל תמים משיחה שפעם ערכנו
לפני שנה
Long haired queen​(שולטת) - אני מזדהה מאוד עם התחושות והמחשבות שלך ואם אני זוכרת נכון אנחנו מצדדים שונים של המפה הפוליטית, הלוואי שאנחנו לא היחידות שמאמינות בשיח והידברות.
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י