צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לא מזיק, ברובו

כל קשר בין הכתוב בבלוג למציאות הינו מקרי לחלוטין - הכל אמיתי, וקרה, והומצא מחדש בראש הקטן והמעוות שלי
מבולבלים? גם אנחנו
לפני שנה. 27 בספטמבר 2022 בשעה 9:14

מה יהיה עם פוסטים בקבוצות בדס"מ בפייסבוק והנטייה שלהם לגרום לי לרצות לחנוק אנשים?

 

בכל מקרה, בעקבות (עוד) פוסט אנונימי בקבוצת פייסבוק (תראו מופתעים), The rant is due...

 

מישהי פרסמה פוסט שבו היא כתבה על קשר שלה עם בחור, ש"הגדיר את עצמו כשולט שלה" (I'm paraphrasing) לאחר זמן קצר מאד. היא מתארת מערכת יחסים שבה היא לא מקבלת שום דבר שהוא חלק ממערכת יחסים זוגית, אלא רק בדס"מ. הבחור מסביר את זה בכך ש"זו שפת האהבה שלו" וכשהוא לא יודע להביע את אהבתו במילים ושהיא "צריכה להרגיש את זה" במהלך הסשנים / זיונים שלהם. מבחינתו, מעצם היותו גבר דומיננטי הוא אחד שלא מביע רגשות במילים, ועצם זה שהוא "לוקח עליה חסות" מהווה הבעת אהבה.
יש עוד המון פרטים שמעלים המון נורות אדומות, כמו העובדה שהמפגשים שלהם כוללים כמעט אקסקלוסיבית סקס, או העובדה שאחרי זיון / סשן היא צריכה להתלבש וליסוע הביתה, או העובדה שקשה לו עם אינטימיות "רגילה"....

 

אז הנה השנקל וחצי שלי בעניין, או אם תרצו: "מדריך הטרמפיסט למערכת יחסים בדס"מית" (?See what I did there)

 

קודם כל, אף אחד, אבל אף אחד, לא יכול להגדיר את עצמו כשולט שלך (אין לי כוח לנסח את זה לכל המגדרים, סילחו לי הפעם) על דעת עצמו. מי הסמיך אותו לכך? הממשל? אלוהים? הוד אטריותה מפלצת הספגטי? His Infernal Majesty? מי נתן לו את הכוח הזה? התשובה היא פשוטה - אף אחד. אך אחד לא הסמיך אותו ואף אחד לא נתן לו את הכוח. אין אדם שיכול להחליט עבור אדם אחר שהוא השולט שלו. נקודה. אין המשך למשפט הזה. וכל עוד לא נתת לו את השליטה, הוא לא שולט - הוא סתם בריון.

 

אדם שמנסה להציג מערכת יחסים שאתם לא רגילים אליה, קרי: מערכת יחסים שכוללת רק שליטה, בתור מערכת היחסים היחידה שהוא מוכן או מסוגל לה, אם זו לא מערכת היחסים שאתם מעוניינים בה - אל תהיו חלק ממנה. זה באמת עד כדי כך פשוט.
לשם הבהרה: אם את נשלטת ומישהו, מושך ככל שיהיה, יציע לך להיות נשלט שלך - זה לא יתאים לך, נכון? אז למה שתהיי מוכנה להכנס למערכת יחסים אחרת שלא מתאימה לך? שוב, זה עד כדי כך פשוט.

 

נניח שהסכמת למערכת יחסים שכוללת רק שליטה, מכל סיבה שלא תהיה - יש לך מערכת יחסים ראשית אחרת, זה מה שמתאים לך בשלב זה של חייך, או שזו מערכת היחסים שאת מחפשת, הסיבה באמת, במלוא הכנות, לא משנה. גם במערכת יחסים שכוללת רק שליטה, אחרי סשן / זיון / כל דבר מיני או בדס"מי - מגיע לך אפטרקר, ואת יכולה לדרוש שהוא יכלול שינה זוגית יחד. יותר מזה, אם הבחור מכריח אותך לקום באמצע הלילה ולנהוג הביתה, זה לכל הפחות בעייתי מאד, ולרוב גם אמור להדליק מיליון נורות אזהרה מהבהבות.

אלא אם הסכמת למערכת יחסים שכוללת רק שליטה, מערכת יחסים מבוססת שליטה כוללת, רחמנא ליצלן, גם את העניין של… ובכן, מערכת יחסים. מפתיע, אני יודע 😲.

יש מקום לרומנטיקה בכל מערכת יחסים, יש מקום לבילויים משותפים שאינם כוללים סקס/בדס"מ, יש מקום להביע רגש ויש מקום למחוות רומנטיות. כך נראית מערכת יחסים, בין אם היא כוללת שליטה או לא.

 

ברחבי המרשתת, אני רואה את זה בעיקר בקהילות פוליאמוריות, אבל אני מניח שזה קיים בכל מרחב וקהילה, יש המון שיח לגבי "שפת אהבה", יש כתבה (או מאמר) נהדרת שמחלקת את העניין לחמישה סוגים שונים וכו'. למה אני מספר לכם את כל זה? כי שפת אהבה היא הדרך שבה אנחנו מביעים את אהבתנו, את הרגש שלנו, והיא נכונה ומתאימה לשלב מתקדם של מערכת היחסים. אם מישהו ינסה לספר לכם, בחודש הראשון של מערכת היחסים, ששפת האהבה שלו לא כוללת הבעת רגשות בצורה מילולית (או כל צורה לגיטימית אחרת, לשם הדיון) - הוא משתמש בכלי הזה בצורה מאד מניפולטיבית. בשלב הראשון של מערכת יחסים מדברים בכל השפות, כמעט בלי קשר לשפה המועדפת עבורך. אני מדבר על שלב "ירח הדבש" של מערכת היחסים. אחרי תקופה כלשהי אפשר להתחיל לדבר על "איך אני מביע רגש" או על "איך אתה מקבל הבעת רגש", אבל בטח שלא מתחילת מערכת היחסים.

 

לסיכום:
גם אם מצאת לעצמך את השולט המושלם, הוא מתנהג כג'נטלמן מושלם, הוא מעניין, חכם, מצחיק, והוא עושה לך רטוב בכל מיני מקומות… אבל הוא לא מביע את האהבה שלו אלייך, הוא לא נותן מקום לאינטימיות, הוא לא משאיר אותך קרוב מעבר לסיפוק הצרכים שלו - הוא לא באמת מתעניין בך, את חשובה בעיניו כקליפת השום, והוא לא רואה בך מעבר לסט יפה של חורים לסיפוק הצרכים שלו.
התחזית שלי: על פי רוב הוא לא יהסס להחליף אותך ב"דגם חדש" יותר ברגע שתקרה בדרכו ההזדמנות.

 

https://www.youtube.com/watch?v=knLzElyCr-k


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י