לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

בין פראצ'ט, גיימן, ואדמס

לפני חודשיים. 21 במרץ 2024 בשעה 21:26

השקר הנפוץ כאילו פלדה היא מתכת חזקה יותר מברונזה.

 

ברונזה היא מתכת חזקה בטירוף, חזקה הרבה יותר מברזל, ולמעשה חזקה יותר מרוב סוגי הפלדה הלא מודרניות. היא לא מתעוותת ונחלשת כשהיא מחלידה (למעשה, היא נהיית חזקה אפילו יותר),  היא דורשת חום נמוך בהרבה לייצור, והיא קלה יותר. במובנים רבים ברונזה היא *יותר טובה* מפלדה.

 

אז למה בכל זאת האנושות עברה מברונזה לפלדה? ובכן, יש לזה מספר סיבות אמיתיות ומצויינות:

1- פלדה היא "קפיצית" באופן טבעי, יש לה סוג של "זכרון" צורה. זה אומר שלהבים שעשויים מפלדה, כאשר הם מתעקמים, שואפים לחזור להיות חדים בצורה קלה יותר מאשר ברונזה.

 

2- פלדה אפשר תמוד להמיס חזרה לצורה המקורית שלה ולמחזר אותה. ברונזה זה הרבה יותר מורכב למחזר.

 

3- הסיבה העיקרית, היא שברונזה דורשת סחר כדי להתקיים. נחושת ובדיל, שתי המתכות שדרושות כדי ליצר ברונזה, לא נמצאות לעולם באופן טבעי באותו המקום. זה אומר שנדרש מסחר כדי להעביר אותן למקום משותף כדי ליצר את הברונזה. לעומת זאת, פלדה דורשת רק ברזל (מתכת מאד נפוצה באופן טבעי) ופחמן (שמילולית נמצא בכל מקום). זה אומר שאין תלות בסחר כדי לייצר פלדה, ובתקופות של מלחמות, שאז הדרישה למתכת היא הגדולה ביותר, ואז גם בדיוק הסחר הכי נפגע, קל הרבה יותר לייצר פלדה מאשר ברונזה.

 

איך כל זה מתקשר לכלוב ולבדסמ?

אין לי שמץ של מושג, תדמיינו איזה שקר כלשהו שקשור לאביזרי מין או כלובים שעשויים ממתכת, סבבה?

מה לא ברור ב"דברים שמציקים רק לי"?

קופיאלה - האמת שזה היה מעניין
לפני חודשיים
הלן הדובה - יש לך מספר טעויות פה ידידי. אני מאוד אוהב חישול פלדה ומתכות בכלל ויש לי מעט הבנה בנושא.

ברונזה היא מתכת רכה יותר מפלדה אבל נכון לומר שברונזה מחושלת חזקה יותר ממה שאנשים חושבים. אבל הרבה הרבה יותר קל להתיך ברונזה מאשר פלדה. חום נמוך יותר וגם אפשר לצקת ברונזה לתוך תבנית בניגוד לפלדה שאותה חייבים לחשל עם פטיש.

בנוסף - הקפיציות של הפלדה תלויה בסוג הפלדה והמינוח "חזרה להיות חדים" לא נכון כי החוד מדבר על הלהב ולא על מבנה העצם.

בכל אופן. אכן. עברנו להשתמש בפלדה מכיוון שיותר קל לייצר אותה בכמויות גדולות ויש לה חוזק שאין לברונזה.

בעולם המודרני לברונזה ונחושת יש המון שימושים. במיוחד בכל הקשור במים שכן היא איננה מחלידה. נפוצים מאוד גגות נחושת למשל ופסל החירות הוא ברונזה. ה"חלודה" של הברונזה היא הירוק הקלאסי שרואים בבניינים ישנים.
לפני חודשיים
Master Bruce - הסיבה העיקרית לנפילת השימוש בברונזה היא המלחמה נגד "אנשי הים" שהרסה את האימפריות שנתיבי הסחר היו תלויים בהן. אימפריות שבהן הסחר המשיך להתקיים ללא פגע המשיכו להשתמש בברונזה במשך מאות שנים נוספות
לפני חודשיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י