לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

באופן פרדוקסלי למדי.

לפני 4 שנים. 1 ביוני 2019 בשעה 10:50

אני מעשנת באופן דיי קבוע כבר כמעט שנה. לא הרבה מאוד, בערך חפיסה בשבוע-שבועיים. כשהלכתי לעשות בדיקות והאחות שאלה עם אני מעשנת ועניתי לה שבערך אחת בממוצע ליום, היא צחקה ולא ממש האמינה לי. לפני כמה זמן פגשתי את המפקדת שהייתה לי רוב השירות וישבנו ודיברנו קצת. כשהצעתי לה לצאת איתי לסגיריה היא הייתה בהלם. אני ילדה טובה, לא עישנתי אפילו סיגריה אחת עד גיל 20. זה הגעיל אותי. 

איך הגעתי לזה? פשוט החלטה, אני מניחה. עבדתי במקום כמה חודשים וכבר התחלתי להתרגל לשגרה, לחברים. הייתה חבורה די נחמדה ויצאנו כמה פעמים ביחד. אחת הייתה מביאה קצת חומר לגלגל בדרך כלל אבל בין לבין היינו מדליקים גם סיגריות. פעם אחת בדרך חשבתי על זה שלא נעים לי לבקש כל הזמן מאחרים אז קניתי חפיסה. אחר כך התחלתי לעשן איתם גם בהפסקות בעבודה - רק בעבודה. אבל אז כמה אנשים עזבו והחבורה התמוססה אבל הסיגריה נשארה.

 אתמול ישבתי וניסיתי לחשוב כמה חפיסות של סיגריות קניתי בחודש האחרון. אני חושבת שאתמול התחלתי את הרביעית מאז פסח. הייתי אחרי העבודה ועייפה, די בטוחה שנראית מאוד חרא. נכנסתי לקיוסק ליד הבית שלי והמוכר ביקש ממני תעודה. זה לא קרה לי הרבה זמן. כשהוצאתי את הרישיון הוא היה נראה קצת מפודח, אבל אפילו לא היה לי כוח להגיד "זה בסדר, אני יודעת שיש לי בייבי פייס". נראה לי זה הלחיים.

השאלה הטובה יותר היא לא איך, אלא למה. אז הרהרתי בזה בזמן האחרון ונראה לי שהבנתי. למה אנשים לא מעשנים, למה אני פעם לא עישנתי? כי זה רע, זה מסוכן, זה יכול להרוג אותך - זה הרג את סבא שלי, לעזאזל. אבל, וזאת כנראה הנקודה החשובה - לא אכפת לי. לפחות לא בשלב הזה. אני לא רואה את העתיד שלי, אז למה שיהיה אכפת לי מה יקרה בו? בעצם הבחירה שלי להדליק את הסיגריה אני לוקחת החלטה קטנה שהיא שלי לגמרי. לא נובעת משום גורם חיצוני אחר, לא גלגול של בחירה שלי או של ההורים שלי או של החיים שאני בוחרת לחיות. 

וכן, אולי הבחירה הזאת רעה בשבילי. היא בוודאות פוגעת בי לטווח הרחוק. אבל אני כבר יודעת הרי שיש בי צד קצת מזוכיסטי, אז אולי יש פה קשר. אני ממש לא בטוחה שזה רעיון טוב להאכיל את השד הזה, אבל קשה לאנשים להפסיק עם דברים שעושים להם טוב, ובגלל שאני כזאת דפוקה אז כנראה שאצלי זה הפוך.

יוצר יצרי - "בעצם הבחירה שלי להדליק את הסיגריה אני לוקחת החלטה קטנה שהיא שלי לגמרי."
כל-כך לא נכון. ישבו אנשים ובמשך שנים פיתחו את מה שאת מעשנת. השקיעו הון עתק שלא ניתן לדמיין כדי לשלוט ברצון הזה ולעודד אותך לעשן. אז הנה את נשלטת, איך התחושה שאת השולט שלך מעניין רק דבר אחד- הנאתו, גם אם זה על חשבון בריאותך, שליטה עד למוות.
לפני 4 שנים
ShyE​(אחרת) - אני חושבת שפיספסת את המהות של הבלוג. הכי אני אוהבת את אלה שחושבים שהם יודעים הכי טוב.
לפני 4 שנים
יוצר יצרי - בחרתי להתייחס למה שניראה לי חשוב. הכל באהבה.
לפני 4 שנים
הענק בגנו - עישון סיגריות כהגשמה של מזוכיזם? רעיון מעניין.
תודה.
לפני 4 שנים
orian - אהבתי את הכנות, דמיינתי אותך יושבת ברוגע עם ידידה שלי ושתיכן מעשנות ומשוחחות על החיים. מי יודע, אולי יום אחד זה יקרה...
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י