סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

כל העולם מראה - או הערות שוליים

הדברים שמגלים כשמסתכלים במראה ..

כל הזכויות שמורות למוח הקודח שלי
לפני 10 שנים. 20 באוקטובר 2013 בשעה 19:30

הכסוף של הירח נשפך על הגוף, מסתיר פה, מדגיש שם, אבל אני הרי חשופה בפניו, מכיר כל קימור וכל פתח, גם כאלה שלא נפתחו עדיין, כמו ששערי השמיים נפתחים ונוזל ניגר מתוכם.

הכסוף של הירח שוטף את העולם מסביב באור חלומי, לוקח למקום אחר, משתקף בעיניים, משחק עם תווי הפנים והנה מולי אדם אחר, איש זר ואני נבהלת לרגע.

תביאי ענף אומר הזר הקשוח הזה, ואני ממהרת על ארבע לשיחים הקרובים, מחפשת בחושך ענף שלא יהיה עבה מדי וגם לא דק מדי וגמיש מספיק והוא סופר בקול רם, כל שנייה מוסיפה לכמות המכות שאקבל.

המקל בין שיני חוזרת, מניחה אותו ביד המושטת.

על הברכיים ! -הוא מורה ואני יורדת, מקווה שזה אכן רמז לבאות, והוא מהנהן, מרשה לפתוח את כפתוח מכנסיו ואת הרוכסן עם השיניים ולמצוץ, בזמן שחוטפת את המכות עם הענף. הענף בדיוק כמו שצריך להיות, והוא מרוצה.

הבאת ענף כל כך טוב שחבל לבזבז אותו. מה את אומרת שנכפיל את הכמות?

וגם אם הייתי רוצה לא הייתי יכולה לומר כן, כי הפה מלא בכל טוב וידו מחזיקה חזק בשיער, אז רק מרימה עיניים והוא מצחקק - נכון, את לא יכולה לדבר. שקט הוא סימן להסכמה - הוא מסכם והענף ממשיך בתנועותיו ואני בתנועותי, עד שמגיעים לסיום ההגיוני של הטיול הזה, הענף על הגב, על התחת, על צדי הגוף והפה שלי על הזין שלו. הגענו יחד לקו הסיום המסומן בלבן מריר, הוא שבע רצון, נושם עמוק ואני נושמת לא פחות עמוק, מרימה עיניים מבריקות מדמעות ומלקקת שפתיים.

שולח אותי להביא את התיק התלוי על ענף נמוך, ומוציא מתוכו שוט חדש.

קומי. תעמדי ישר. ידיים מאחורי הראש - קולו השקט מהפנט, ואני מבצעת עוד בטרם סיים לדבר. הגוף מתוח כמו מיתר, מוצאת נקודות אחיזה לרגליים היחפות, שאיפה של הכסוף, נשיפה של הקסום והצלפה נוחתת על הגוף, כמו ציפור המודיעה על בואה במשק כנפיים ומחבקת, עולה ונוגעת שוב, שוט אכזרי,זנבות עור עבים בקצוות כדורי ברזל קטנים, מבריקים, כמו זנב של כוכב שביט שנופל עלי, הגוף מתקמר, גניחה נפלטת, ומיישרת שוב את הגב, מציעה אותו להצלפות.. שאיפה, להחזיק, להחניק, נשיפה.. תודה אדוני.

תנועה קלה עם היד ומפסקת רגליים. הוא נותן לי לעמוד כך, רוח הלילה מלטפת את סימני ההצלפה, מקררת אותם מעט, מטיילת בין הרגליים, נושאת את ריח הכלבונת המיוחמת, מייבשת את הזיעה והדמעות על פני. ידית השוט מטיילת בין הרגליים, משחקת בפתחים ואני נעה לקראתה, מאחרת ברגע קטן לעצור את עצמי וחוטפת הצלפה שכמעט ומעיפה מהרגליים. מתאזנת, חוזרת לנשום, תנוחת מוצא, שוב הידית עושה שמות, הפעם מחזיקה בלי לזוז קצת יותר אבל כשהיא בפנים, בנקודה הכי רגישה אין מנוס מלנסות ולהתלבש עליה עוד קצת,ושוב חוטפת, הפעם כפול, תופסת את הרגליים בידיים כדי לא ליפול, כי אם אפול - נוסעים הביתה.

כל הגוף רועד ורוטט, כאב, חרמנות על סף גמירה, שרירים מתאמצים, הכל מהול באור הכסוף של הירח המביט מלמעה, ואני מציעה את שדי, מנוחות על כפות הידיים.

ראש למעלה !

נפגשת במבט הירח, מאבדת אותו לרגע, כשהשוט נוחת על שתי הפטמות יחד, גל של רעידות בגוף, רק לא ליפול, רק לא ליפול, מתייצבת שוב, הפעם הצעקה נחבאת בכתף ימין, משאירה סימני שיניים, מתיישרת, שאיפה, נשיפה, אש כסופה נשפכת על השדיים, סימני שינים מופיעות בכתף שמאל.

כועס.

רק אני משאיר סימנים!

ואכן משאיר, ולא מפסיק עד שגופי מעוטר מכף רגל ועד ראש בסימניו, עד שאור הירח הכסוף נמהל באדום הכהה הנוטף לאטו על העור, עד שהקול ניחר, עד שהרגליים רועדות ללא הפסקה, עד שסימני השיניים מכסות גם את אמות הידיים וכפות הידיים, עד שהכל חמוץ, מלוח ומתוק לאין כץ.

ואז מחבק אותי אליו ומרשה לגמור, ואני מתפרקת על היד שלו, הגוף הופך נוזלי ונוטף על האדמה, משאיר סימנים על בגדיו והוא אינו מפסיק, ממשיך להדליק לי כוכבים בעיניים, חברי נפש של הירח, עד ששוכחת לנשום, שוכחת להיות, שטה לתוך חשכה.

ובחזור ברדיו

לפני 10 שנים. 19 באוקטובר 2013 בשעה 8:40

בקרים מלמטה מתחילים בלפתוח את העיניים, לקלוט את גל האושר - אני כאן, לצידו! להתפנק מעט על החום שעובר בלב ובגוף..

לקום בשקט בשקט, להתקלח ולחזור למרגלות המיטה, להוציא לשון וללקק את אצבעות הרגליים, ליקוק ומציצה לכל אצבע בנפרד ואז לעבור למציצת הבוקר, להרגיש אותו מתעורר בפה, מרים ראש ומתיישר, להרים מבט ולראות את עיניו נפתחות, מצועפות משינה ותענוג ראשון של היום, להרגיש את היד מונחת על הכתף, מעסה ומכוונת בו זמנית, להחזיק את הידיים בכוח מאחורי הגב, רק עם הפה, כי ככה אוהב, להתעלם מהרגליים שאיבדו תחושה בתנוחה הזאת, לקחת עמוק, להשתנק, להחנק, לחזור לשחק עם הלשון, תנועות ראש קצובות ומהירות, הוא מכוון עם היד ולא משנה שהצוואר והלסת נתפסו, היד שלו מורידה את הראש למטה, עד הסוף ואני מקבלת את מנת יוגורט הבוקר, מלקקת שפתיים ולוחשת בוקר טוב בשפתיים לחות ששאריות הטעם עוד נשארו עליהן.

הוא מתיישב במיטה, מניח אותי על ברכיו, כך שהשדיים נמחצות על הירך, ביד אחת מפליק על התחת, נגיעות עדינות כמעט, אבל על הסימנים של אתמול כל מגע מרגיש פי כמה וכמה, וביד השנייה משחק בי, חש את החום והלחות הנוטפת, לא מרשה לגמור עד שלא מתחננת בייבבות ואז מתפרצת ומתפרקת על ברכיו בגמירה, שאור הזריחה כלום ואפס לעומת הזיקוקים המתפוצצים אצלי בראש ומלטף אותי בזמן שמסדירה נשימה, ואז מניח את גופי החם לצדו, מחבק ואני..

אני פורסת כנפיים, יותר גבוה מהציפורים, מהעננים, מהשמש ואין שום דבר אחר מלבדו בעולם, גם לא צריך כלום, אלא רק להניח את הראש ולנשום את הריח שלו, לשמוע את הלב דופק, להרגיש את החום, את היד המשחקת בהיסח דעת בשיער, עד שנעצרת.

הוא שוב נרדם ואני ממשיכה לעוף על כנפי הלב..

 

הבקרים מלמטה הם אלה שמרימים הכי גבוה.

לפני 10 שנים. 5 באוקטובר 2013 בשעה 7:55

כחול ולבן הם הצבעים של המדינה.

אדום ולבן הם הצבעים של המדינה הקטנה שלי. עם חוקים משלה, גבולות ודיקטטור אחד אהוב.

למדתי לחבב את השילוב של הצבעים האלה, במיוחד כשהוא מופיע במראה, מתגלה לו לאט לאט מתחת לבגדים שמורידה. וכל פס הנחשף לאוויר מזכיר את הכאב שהביא איתו, את הגניחה שנפלטה מבין השפתיים, את רעידת הגוף בהצלפה ה----ים, את התודה שנצעקה.

את הים אוהבת מכמה סיבות. את השקט שלו, את השלווה, את הגלים האינסופיים שמזכירים שאנחנו פה לתקופה קצובה ועדיף לנצל אותה ללא חרטות.. ועוד אוהבת אותו על התזכורת שנותן, כשמי המלח שוטפים את הפסים האדומים והכועסים, גלים גלים של כאב, ואז כולי במים והכאב מוסיף עוד כמה טיפות של מלח, עד שהופך לחום המלטף את הגוף בכל תנועה במים, ושחייה נמרצת שעושה נעים בשרירים ומשאירה שובל של כאב ואז אוויר הבוקר הקריר (סוף סוף קריר!) על פני העור, מלטף את העור, מזקיר את הפטמות, מייבש את המלח, מקבע את העקצוץ.

כואב לשבת, כואב להשען אחורנית, כואב להצמיד רגליים, כואב להתכופף הצידה כדי להוציא את הרישיון מהתיק ולהראות לשוטר תנועה.. הוא רואה כנראה משהו בפנים ושואל האם הכל בסדר. הכל מצוין, אני עונה לו, מאחלת בוקר נפלא וממשיכה בדרכי.

בחזור - מציצת הבוקר, הפרס שלי על כך שהייתי טובה אתמול, ארוכה ומושקעת, ושוב חם לי, והזיעה מוסיפה את המלח שלה על סימני אתמול, ואדוני מעסה את הכתפיים ואת השדיים בדרך לגמירה שלו, מעסה את המלח פנימה ואני מייבבת לתוך איברו, יודעת שנהנה, שהנה שוב עושה טוב והוא מרשה לי לגמור יחד איתו, ואז לשטוף אותו במקלחת חמה, ומחזיר לי באותו מטבע. יד מצליפה, יד מלטפת.. זאת אותה היד ואוהבת את שתי הפנים שלה. 

צלצול בדלת.. רגע, זה הטלפון, לא בעצם שיר ברדיו, לא בעצם.. 

 

שעון מעורר. מתמתחת, הגוף מתעורר מהשינה ,העור לבן וחלק. ממתין לסימנים. 

לפני 10 שנים. 2 באוקטובר 2013 בשעה 18:02

הדבר הכי פשוט, הכי וונילי שיש - הליכה.

ספורט, jogging, בקיצור הזזת הגוף על פני משטח רחוב כזה או אחר לצורך שחרור לחצים גופניים ונפשיים ושמירת הגוף במימדים הרצויים.

מזג האוויר מאפשר ומצב הרוח דורש, אז הנה - נעלי ספורט, מכנס קצר, אזניות ויאללה. מה שהאזניות לא מצליחות להשתיק זה את המחשבות. 

לאורך כל המסלול - בעלי ובעלות כלבים.. כלבים מכל מיני גדלים וצורות על רצועות וקולרים וכאלה שרצים ליד בעליהם בלי רצועה, מתוך רצון פשוט להשאר קרוב לדמות האהובה, רצים קצת קדימה וחוזרים, מביטים לעיניים, הזנב וכל גופם מבטא את האהבה, את ההתמסרות. ממושמעים ..

והמטאפורה ברורה כל כך שזה מעלה חיוך קטן על השפתיים.

הרי זאת אני.

בלי רצועה, אבל עם הרבה רצון. עושה סיבובים, מקשקשת בזנב, מסתכלת בעיניים, לפעמים רצה קדימה או קופצת לראות מה יש בשיח מסתורי במיוחד, אבל תמיד חוזרת למקום שמרגיש הכי נכון, הכי שלי - ליד רגליו, ממתינה ליד המלטפת או המחנכת ומודה, הן על זה והן על זה.

ככה זה כשהמציאות זולגת.

לפני 10 שנים. 9 בספטמבר 2013 בשעה 22:13

כשזה דוקר, זה דוקר..

חודר לנשמה, לגוף, לעור, לרקמה, למחשבות, לתודעה..

משאיר סימנים ..

טיפות אדומות, שבילים מלוחים, סימני ציפורניים בכף היד, סימני שיניים על השפתיים, קול ניחר למחרת.. למה צרודה? שתיתי מים קרים מדי כנראה..

כשזה דוקר.. זה ריח אלכוהול , צליל הבקבוקון המתהפך, מגע קריר של הצמר גפן, עקצוצים בכל הגוף, הכנה, המתנה, ציפייה של כאב, קול אריזת הפלסטיק/נייר הנקרעת, ידיים אחורה, ראש למעלה..

תסתכלי

עכשיו תקחי את המחט..

זה כבר בפנים?

לא, יש לך עוד שני שליש..

נושכת שפתיים, לחיצה עדינה עם היד הרועדת ו.. הופ, בפנים..

זה כואב רק בהתחלה , בכניסה, כמו לאבד בתולין מחדש..

כחול, ירוק, וורוד, כתום, צהוב.. כתמי צבע, הראש במקום אחר, התודעה במקום אחר, נמרחים בשדה הראייה בגלל הדמעות..

שנמשיך?

כן, בבקשה

את מאוננת?

כן.

יופי, תמשיכי. לא לגמור!

לא גומרת.

והתודעה מתפצלת.. להחזיק על הקצה, לא לגמור.. להחזיק את הצעקה, לא לצעוק. להחזיק את הגוף, שרק מבקש להתקפל ולנשק את כף היד בהכרת תודה שמאיימת להטביע.

תגישי את שדייך. לקקי את הפטמות. טעים לך, ערפדית קטנה?

הנרות הם לשונות אש בתוך ריק.. לשונות חום מלקקים את העור, הלשון עוברת על השפתיים, שאיפה, הכנה, הנשיפה נתקעת אי שם בקנה הנשימה, לא מצליחה לצאת למרות הפה הפעור..

תנשמי.. עוד.. שנמשיך?

כן בבקשה.

כתמי הצבע מתווספים, צורות של פרחים או ספירלות או עיגולים והדופק רץ , מטורף, טיפות מסביב, סימני שיניים על גב כף היד, אגלי זיעה מוסיפים את תרומתם הקטנה, רגליים רועדות, הגוף גומר ולא שואל והנה הן יוצאות, אחת אחת..

תחזיקי את הפד פה, את מטפטפת לי..

אתה לא יודע עד כמה.. או שכן יודע? בוודאי שיודע.. זה כלום, יש לי עוד כמה ליטרים כאלה, אם תרצה - כולם שלך.

גמרת בלי אישור. איזה עונש לדעתך מגיע לך?

עוד סשן כזה.

כלבונת תחמנית - הוא מחייך, מלטף את הראש. היה לך טוב.

זאת לא שאלה, קביעת עובדה.

וכתמיד, כרגיל צודק.

תודה לך.

 

לפני 10 שנים. 2 ביולי 2013 בשעה 6:13

למה סוסים?

כי בימי הביניים ( ואולי גם היום) האיכרים בכפרים היו מאלפים סוסים.

איך היו מאלפים? האיכר היה מעמיס על הסוס, עד שבקושי עמד על הרגליים ואז מריץ אותו, כמעט עד כלות הנשמה המסכנה שלו. כשהסוס עוד רגע ונופל - היה האיכר מוריד ממנו את הכל, נותן לנוח, לשתות, מלטף ומרגיע אותו. והסוס, חיה טפשה שכמותו, היה מקשר מייד בין ההקלה לבין היד המלטפת והמטפלת.

וכך אילף האיכר גם את הסוסים הכי פרועים וסרבנים.

אנחנו לא כמו הסוסים, כמובן.

בן אדם, נצר הבריאה, ייצור חושב וכל זה..

 

או שבכל זאת קצת כן?..

 

 

Childhood living is easy to do 
The things you wanted I bought them for you 
Graceless lady you know who I am 
You know I can't let you slide through my hands 
Wild horses, couldn't drag me away 
Wild wild horses couldn't drag me away 

I watched you suffer a dull aching pain 
Now you decided to show me the same 
No sweeping exits or off stage lines 
Could make me feel bitter or treat you unkind 
Wild horses, couldn't drag me away 
Wild wild horses couldn't drag me away 

I know I've dreamed you a sin and a lie 
I have my freedom but I don't have much time 
Faith has been broken tears must be cried 
Let's do some living after we die 
Wild horses, couldn't drag me away 
Wild wild horses we'll ride them someday 
Wild horses, couldn't drag me away 
Wild wild horses we'll ride them someday

 

לפני 10 שנים. 25 במאי 2013 בשעה 21:54

שיר קטן מתנגן לי בראש..

מנגינה פשוטה ומלים לא מסובכות.

הוא לא מתחרז, וגם לא יגיע לארוויזיון או למצעד גלגלצ..

ומילותיו הן כאלה:

אין ולא יכולה להיות ידידות נטו בין גבר לאישה. לפחות לא אחרי הגיל שבו נגמלים מטיטולים ומפסיקים לשבת אחד ליד השני על סירי לילה בפעוטון.

אין ולא יכולה להיות שיחת חולין של סתם בין שולט לנשלטת, בייחוד כשהיא משויכת.

וגם אין טעם לנסות לעקוף את הגבולות, הם שם מסיבה מסוימת. וכנראה הסיבה מספיק טובה.

ולא, שיטת המצליח לא עובדת. כי לרוב לא מצליחים. וגם אם כן - טעם ההצלחה כביכול יהיה מר ומגעיל. כי האמת תצא לאור ולעור והעולם הוא עגול ומדינתנו, מה לעשות, קטנה.. עוד ניתקל אחד בשני.

 

וכן, כל זה בעקבות מספר שיחות כאלה ואחרות בצ'ט..

בזאת תמו שידורנו להיום.

שיהיה שבוע נפלא.

לפני 10 שנים. 15 במאי 2013 בשעה 12:28

בדרך מנקודה א. לנקודה ב (אנחנו תמיד בדרך מנקודה לנקודה הרי) ראיתי בזווית העין אישה עומדת בתחנת אוטובוס. משהו בה משך את העין. לא שמלת הג'ינס שנבחרה בטוב טעם, לא השיער השחור המונח ברישול אמנותי על כתפיה, לא הרגליים הנעולות בסנדלי עקב מדויקות עם פדיקור מוקפד..

הצוואר שלה תפס את מבטי, הצוואר והקולר השחור והדק שהקיף אותו.

רצועת עור שחורה, המשתלבת בסגנונה עם סנדלי העקב והתיק.

רצועת עור שבעבר לא הייתי מקדישה לה מחשבה נוספת והיום - הרצועה מובילה את הדמיון, לוקחת אותו לטקס הקילור שלה, להוראה להסתובב איתו, לתחושה שלה של להסתובב עם הסממן הזה תחת קרני השמש, והרי הוא שייך לעולם שאחרי רדת החשיכה..

ראשה מורם בגאווה, גבה זקוף, אישה מן המניין בסידורים של יום חול..

מוציאה את הכלבה הפנימית שלה לטיול בעולם של אנשי הווניל ומביטה עליהם קצת מלמעלה, כי יודעת את מה שהם לא יודעים, ולעולם לא יידעו כנראה.

ככה עולמות מתמזגים לפעמים

ואולי זה רק הדמיון.

אבל בלי הדמיון - החיים אפורים.

לפני 11 שנים. 30 באפריל 2013 בשעה 8:43

עם הקפה של הבוקר והחדשות על המסך (ביי ביי לעיתון הנייר שמלכלך את הידיים) נתקלתי בראיון עם אחד בשם דאגלס ראשקוף.

הבחור מדבר על איך שאיבדנו את הזמן שלנו, ואת עצמנו בעצם, ברשת.

הפסקנו לדבר והתחלנו להקליד.

מחפשים את הסמיילי במקום החיוך על הפנים, לייק במקום חיבוק.

וכמובן שזה נוח, וחסכני ויעיל ומהיר, אבל...

כשזוג שוכב במיטה לפני השינה ובמקום לדבר הם מעדכנים את הפרופיל מהנייד... וואלה, משהו פה לא תקין.

וכשבמעל מחצית הפרופילים כתוב "אני פה רק כדי לדבר"

כשהרוב המכריע התמכר להיי שבתגובה המיידית, למגוון, לעושר המזויף שמציעה הרשת..

ולא, אני לא מתכחשת למידע הקיים, לאפשרויות החיפוש, להזדמנויות להשביע את הסקרנות, אבל בסופו של יום אנחנו חיות חברתיות, רק שלאט לאט במקום ידיים גידלנו מקלדות ובמקום עיניים מסכים גדולים יותר וגדולים פחות.

איש חכם אחד אמר - שהאינטרנט הוא כלי לחסוך זמן לחכמים ולבזבז זמן לטיפשים.

מי ייתן ולא נהייה טפשים.

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3600799,00.html

 

לפני 11 שנים. 24 באפריל 2013 בשעה 5:09

נראה שזכיתי.

בנסיעה להולנד בלי לקום מהספה.

כי זה נראה כמו רובע החלונות האדומים באמסטרדם.

כל אחד ואחת בחלון שלו או שלה, מציגים לראווה את היתרונות (שואף לקדם אותך, מנוסה, קשוח ויודע ללטף או מצד שני הצייתנות, הכניעה, הרצון העז להתמסר. ולא, זה לא תלוי במין/מגדר הכותב).

העניין הוא שאת הקמטים, הכתמים ואת הכנפיים או הזנב המחודד אי אפשר להסתיר. אפשר לשחק עם האור והתפאורה, עם הביגוד והאיפור, אבל מה שיש זה מה שיש.

כמו בשוק מאכלי הים בהונג-קונג מוצגים לראווה המולים והדגים, השרימפס והייצורים המוזרים מהמעמקים שאף אחד לא ראה לפני זה ולא בטוח שאפשר לאכול אותם בכלל.

וככה דף ועוד דף, בלוג ועוד בלוג, עוד חלון ועוד דוכן, כשהמוכרים והסחורה צועקים בקולי קולות "קחו אותי! אני הכי טוב! " , וגם אלה שיש להם שם נוסף בסוגריים ליד שמם צועקים. כי האדם הוא חיה כזאת שמחפש קבלה והיכרות בו כמיוחד בכל מקום אפשרי, בין אם זה על הרצפה על ארבע , או עם השוט ביד, או בין הדפים המודפסים והוירטואליים.

ואני.. גם אני חלק ממצעד המכירות הזה, מחגיגת הייחודיות של כל אחד ואחת, מהארוחה האין סופית המתובלת בחמוץ ומתוק , בריח מוסק וטעם יוגורט.

וזה בסדר.

בעצם, הכל בסדר, כל עוד יודעים מה עושים ולא חיים בסרט. 

לפיליאס פוג זה לקח 80 יום. בעידן האינטרנט הכל מהיר יותר .