ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

לא מה שחשבת

לקט של 12 רשימות מבלוג שכתבתי כאן בכלוב בשש השנים האחרונות. הבלוג נסגר באוגוסט 2017, ונפתח מחדש במאי 2019.
לפני 10 חודשים. 4 בינואר 2024 בשעה 16:58

היום נסעתי להתנחלות כלשהי לנחם אבלים. להגיד שלא חששתי? בטח שחששתי. הרצתי סרטים שזהו, היום זה יקרה לי. זרע ישמעאל יגיח מן הגבעות ויתקע לי כדור בין העיניים.  אבל זה לא קרה. לא היום. במקום זה הגעתי לאיזשהו מקום שלא ממש הרגיש כמו מה שאני רגיל אליו. נוף קדומים שובה לב, בתים יפהפיים ללא גדרות ביניהם, איזו מן פסטורליה שכאילו נלקחה מתוך רומן של תומס הרדי. תיכף בתשבע אברדין תופיע מעבר לפינה על סוס אנגלי גבוה וכל החיילים מיד יתאהבו בה, אבל רק אחד מהם ישבור את ליבה הרוטט. אבל אני סוטה מהנושא. 

נכחתי כשחתכו לו, ז״א, כשהכניסו אותו בבריתו של אברהם אבינו, ועכשיו, ממש עכשיו, לפני כמה ימים, הוא עלה על מטען  בעזה שאיזשהו נצר של אברהם אבינו הטמין שם, וכך הוא כבר לא איתנו. כמו כל האחרות, והאחרים,שכבר לא איתנו. איזו מן חיה זו שבלול, שר אריק איינשטיין. למה שבלול, אריק? איזו מן חיה זו אדם?! איזו מן חיה באמשך?! לקחתי את זה כל כך קשה. בכיתי, ושתיתי יותר מהרגיל.  זה הכי קשה כשיש איזושהי זיקה. בטח שכואב לי על האחרות והאחרים. בטח. זעם דחוס גועש בי כמו כספית במדחום שהוכנס למים רותחים. ולא שאין לי הגנות. בטח שיש לי. אבל כאן הן נחלשו משהו. אחרי הכל,  ישבתי עם ההורים שלו שעות על שעות במרפסת כשהוא עוד היה בעריסה ודיברנו על העתיד, ועל העבר, ועל העולם. ופתאום הוא לא כאן יותר. עוד לא נשק שפתי אישה. אבא שלו, עיניו טרוטות ודש בגדו קרוע,  מתקן : ״לא סיפר לי כלום, אולי כן, אולי כן היתה מישהי ופתאום היא תופיע ותגיד: אני חברה שלו. אני ולא אחרת.״. והתסכול כל כך אינסופי, ואין נחמה, ואין נקמה, אנושית ככל שתהיה, כי רק אווילים חושבים שנקמה אינה אנושית, שתפייס את האובדן הזה. אבל אני שוב סוטה מהנושא. 

 

בתוך כל הגיהנום הזה, עיניי תעו אל הריצפה, לרגליה של אישה אחת שבאה לנחם אבלים, ועד עכשיו אני חושב על רגליה. אין לי תקנה, אבל גם זה אנושי, כמו נקמה.

 

 

 

 

לפני שנה. 24 באפריל 2023 בשעה 16:43

זוהי תגובה שכתבה אחת, מגי אוצרי שמה, לאחד, ישי כהן שמו, בערב יום הזיכרון בשנת ה 75 למדינתנו הנפלאה.

 

ישי היקר,

התלבטתי ביני לבין עצמי כיצד לענות לדברים שלך, ולהאשמה שלך שאני מסיתה ומפלגת,

ובסוף אמרתי שפשוט אכתוב מהלב, כי זה המענה היחיד שאני יכולה, בסופו של דבר, לתת.

כי כל דבר אחר יהיה חצי אמת, או רבע אמת, או התפלפלות של סתם.

אז הנה, אני כותבת מהלב

רק על עצמי ורק על רגשותיי שלי. ואני כותבת את הדברים בעצב רב ובכאב אמיתי, ואפילו קצת בדמעות,

כי אני יודעת שהמדינה שלי נשברה. שמה שהיה הוא כבר לא מה שיהיה. שפעם היו תקוות, ועכשיו הן נגוזו. וזה עצוב. עצוב מאד.

במשך שנים ניסיתי להבין ולהכיל. במשך שנים למדתי והשכלתי וכיבדתי והרכנתי ראש.

רציתי להכיר ורציתי להבין. הלכתי לכל קורס אפשרי במשפט עברי, על דיני ראיות,

ועל פסולי חיתון ועל התפלפלויות של רבנים על דת יהודית ומדינה יהודית ומה לא. הלכתי בבני ברק בחצאית,

ולקחתי מן הנערות את נרות השבת.

ואמרתי "צריך לכבד" ודיברתי בזכות רב תרבותיות וחופש הדת וחופש הפולחן.

וחטפתי מכות קטנות. סטירות קטנות. בתחילה של אדנות ושל התנשאות.

ואחר כך של אמירות מפורשות, ואז של חקיקה ולבסוף הנה הגענו עד הלום. 

אבל לא דיברתי כי מאד מאד רציתי למצוא חן. מאד רציתי להיות בסדר.

עד שהבנתי שהרצון הזה הוא חד צדדי. עד שבאתם לקחת את ציפור הנפש שלי.

אתם אומרים – את אומרת "אתם", וזה לא בסדר, כי אין "אנחנו" ואין ”אתם".

 אבל יש. אתם הלכתם לקלפי. אתם בחרתם את נציגי הציבור שלכם שייצגו את האינטרסים שלכם.

אתם עשיתם זאת בידיעה מוחלטת שהם יגדישו את הסאה. 

אתם ידעתם שדמוקרטיה לא מעניינת אותם, ושהם ימכרו אותנו, החילונים,

כדי לממש את השאיפה לשריין חוקית את הזכות שלכם לא להתגייס ולא ללמוד לימודי ליבה. לא רק שידעתם. רציתם בזה.

אתם בחרתם, והכלל הוא, שעל אדם לקחת אחריות על בחירותיו. אנחנו תמיד לקחנו.

ועכשיו אתם לא מבינים למה התהפכנו ככה. למה אנחנו מקשים את ליבנו. אבל אנחנו לא מקשים. פשוט הבנו. 

פשוט הבנו שכל השנים היינו אישה מוכה שבתחילה האלימות כלפיה הייתה רק דחיפות קטנות. ואז סטירה פה ושם. ואז מכה. ואז אגרוף.

ולפני שהספקנו להבין מה קורה, פתאום מצאנו את עצמנו שרועים על הרצפה ומתחננים על חיינו, ואין מי ששומע.

עכשיו, בוא ואגיד לך משהו על טבע האדם, ישי. ביחסים בין בני אדם יש קו, שלאחר שהוא נחצה, הדברים לא יכולים לשוב להיות כפי שהיו.

הם יגורו תחת אותה קורת גג, וישנו באותה המיטה, אבל ביניהם תמיד יהיה טריז בלתי נראה.

ואי אפשר לחיות ככה. ולא מגיע לאף אחד לחיות ככה.

כשבאתם לעלות על הדמוקרטיה כדי להרגה, חשפתם את השאיפה האמיתית שלכם.

חשפתם את מה שאנחנו מבינים כעת שהוא פרצופכם האמיתי.

 

אתם לא רוצים ללכת לקראתנו. אתם לא מעוניינים למצוא פשרה. חלומכם האמיתי,

שאותו טיפחתם עד כה בסתר, והיום אתם מודים בו גלויות, הוא לא להתגייס לעולם.

לא ללמוד ליבה לעולם. להמשיך להתבדל מאיתנו. אתם אומרים לעצמכם "קדושים תהיו", ובכך אומרים שהקדושה מאיתנו והלאה.

אתם אומרים לעצמכם "חדש אסור מן התורה", ובכך אתם אומרים שאורחות המודרנה שלנו הן איסור מדאורייתא.

אתם רואים את עצמכם טובים מאיתנו. זו האמת. אל תתכחשו לה. אנחנו הפסקנו להתכחש.

והנורא מכל הוא שיש דרך אחרת. הגננת שהייתה לבתי היא אישה חרדית. 

למרות זאת, היא באה ללמד במוסד חילוני ולימדה את הילדים, גם את בתי, ערכים של חילוניות.

היא לימדה על משפחות חד מיניות. היא לימדה על דתות אחרות. חסכה מן הילדים הטפות דתיות. 

האם היא פחות דתיה בשל כך? האם היא פחות ראויה בשל כך?

כמה עצוב לי להבין שלדעת רבים מן המחנה שלך, ישי, התשובה היא "כן".

אנחנו עומדים בפתחו של יום הזיכרון. גם ביום הזיכרון הזה, כמו בכל יום זיכרון,

אני אגיד לעצמי שלא אפתח את הטלויזיה, כדי לא לראות. גם ביום הזיכרון הזה, כמו בכל יום זיכרון, אני אצפה בסוף בכל התכניות.

אני אביט בתמונות הנופלים, והם יהיו יפים מנשוא, וצעירים עד כאב, ותום נעוריהם יהיה חקוק בפניהם,

והם יהיו כל מה שנחמס מעצמם ומאיתנו. 

וברקע של כל זה, אני אזכר גם בעיתונאי ההוא שאמר שאנחנו צריכים להבין אותו על כך שאינו עומד בצפירה.

ואני אזכר גם במילים שלך, על ”ההתקרבות" שלכם ליום הזיכרון, שתיגדע מפני שהעזנו להשמיע את הכאב שלנו.

שיום אחד בשנה החלטנו שסיימנו להכיל. שסיימנו להתרפס. שמותר לנו לכעוס.

אתם כל הזמן נותנים לנו מכות קטנות, ישי. אתם אף פעם לא מרכינים ראש בפנינו, ישי.

כמה פעמים הרכנו ראש בפניכם?

לא עוד.

אני מביטה בכל מה שחשבנו ואני תוהה מה אני מנסה להגיד. הרי בעומק ליבי אני יודעת שאין כבר תקנה.

שהשבר נשבר. שקרענו קריעה. שנותר רק להתאבל. לא משנה כבר מה תעשו, אנחנו נדע – אתם, בעומק ליבכם,

רוצים לקחת מאיתנו את כבשת הרש שלנו. את בבת עינינו. את התכלית לקיומנו כאן, כיהודים חילונים.

אולי נסכים לנסות שלום בית. אולי אפילו נסלח לכם. אבל אנחנו תמיד נביט מעבר לכתף, בציפייה למהלומה הבאה.

ואי אפשר. אי אפשר לחיות ככה. לא מגיע לנו לחיות ככה. לא עשינו רע. ואנחנו לא מוכנים לחיות ככה.

אנחנו כבר לא מוכנים. זה נגמר. תם הטקס. לשירת התקווה הקהל מתבקש לעמוד. חוץ מכם.

 

האמת היא, שאני לא יודעת מה התכלית של הטקסט הזה. הרי, כפי שאני אומרת, לדברים אין תקנה.

אולי יש דברים שראוי שיאמרו, אפילו אם אין בסופם מעשה. אני יודעת שאת הדברים הללו אני כותבת מדם ליבי.

 


ואולי אני כותבת אותם בעיקר לעצמי.

לפני שנתיים. 11 בפברואר 2022 בשעה 14:33

המבט הראשון שמצטלב הוא בכלל סטטיסטיקה: לסוציולוגיה נכנסים רק ממבט שני ומעלה. מבט שלישי זה כבר ביולוגיה. היתה לי איזושהי מורה לביולוגיה אבל אני לא זוכר ממנה הרבה. חוץ מפנים ושיער בלונדי מת ומשקפיים וקול מאנפף. יכול להיות שלא היו לה בכלל רגליים אולי היא היתה על כסא גלגלים כזה- רק תחת ומה שמעל...אני לא אחד ששוכח רגליים. כן. בטח לא היו לה רגליים. אני באופניים אני אתלטי אני אירובי אני שורף קלוריות אני גבר-גבר אני מלך העולם כמעט לא מתנשף בעליות אני רואה מלא רגליים מדוושות באופניים ובא לי להיות דוושה. ל. צריכה ללמוד לרכוב על אופניים. התנדבתי לעזור, לרוץ מאחורה ולדחוף ולהחזיק ולרוץ ולהזיע. היא מחזיקה לי חזק חזק בעורף עד שזרמים חזקים של כאב משתלטים לי על הצ'י ועושים לי מה-זה-נעים ולא-נעים ונעים ובא לי לחבק אותה מרוב אושר והיא משגרת אגרופים קטנים לפנים שלי ונהיה לי חם מזה. חם. נהיה לי חם ושותים עוד אלכוהול ואם יש משהו לעשן אז למה לא. ממה אנחנו בורחים כל הזמן בורחים עם האלכוהול והעישון. חוזר הביתה ומסתכל על רחוב לינקולן. פתחו שם מקום חדש.  בשירותים יש ריח נעים ומרחב מרווח ואפשר להזדיין שם בכיף וגם גיר בצבעים ואנשים כותבים על הקיר ועל הדלת. כתבתי שהאינטגרל של אי בחזקת מינוס איקס בריבוע חלקי שתיים בין מינוס אינסוף לפלוס אינסוף שווה לשורש של שני פיי ובניגוד למה שאחרים כתבו, עובדה זו כבר היתה ידועה קודם לכן. למארחת קוראים הדר ויש לה אחלה רגליים והיא סופר נחמדה לכולם במעין סוג של אסטרטגיה שיווקית פונה לכולם בשם הפרטי ומדביקה נשיקות וחיבוקים כדי שאנשים יחזרו שוב ושוב ושוב ואפשר לצפות שהשיטה ממש עובדת אבל אני בכל מקרה הייתי חוזר כדי להיזכר ברגליים שלה כדי שיהיה לי על מה לאונן. אני כזה שפוט של רגליים חטובות. היא יכולה להיות סתומה ועילגת אבל אם יש לה רגליים, כמו, נגיד, לניקול קידמן או לזו ששיחקה בתחילת האייטיז בסרט המחרמן הזה עם ויליאם הארט, חום הגוף משהו. נו, טרנר. קתלין טרנר. שיואו. איזה רגליים היו לה לפני שהתנפחה. אני כל כך מתחרמן מרגליים כאלה שאני מוכן לסבול קשות בשביל להישאר קרוב אליהן. אני סוגד, נתין, צמית, פיאודל, סמרטוט לרגליים כאלה. אני מלקק את קימורי השוק מהקרסול עד הברך, מוצץ את טעם הגוף, מתגרד על אניצי השיער שהוכחש והודחק, מלקק את הברך משך דקות. כן, כן, זה לא מציאותי: היא לא יכולה סתם לעמוד שם ולחכות עד שתישכח תאוותי מקרבי. אבל למי איכפת מהמציאות ההפכפכה יום אחד בקיץ היא חמה ועוטפת, ויום אחר היא מביאה לך את עצמה בפנים עם שיניים עקומות ומבט רע בעיניים. איך הגעתי לזה בטח חשבתי על הטרילוגיה של סיפורי ניו יורק של פול אוסטר. טו-אוב האיש הזה. וההיא, פתאום בא לה לשיר איתי.... איזה קטעים. את פול אוסטר, אגב, הקראתי לעצמי בקול רם. במבטא בריטי. נהניתי מכל רגע. מישהו אמר לי פעם שהרומאים היו קוראים בקול רם. יש בזה משהו מגניב. זה מעצים את החוויה. קודם כל, אין דבר כזה שמדלגים על שורות בעיניים ובולעים את הכתוב כמו שבולעים נתחי בשר כמעט נא בגמיעות גסות כדי להשקיט רעב. לא. קוראים בנחת, מילה מילה, שורה שורה. וזו חוויה אחרת. גם הקול, גם התוכן. מגניב. אז רגליים יפות יש לך בעטי לי בפנים ברגליים האלה. תודה. עוד. אם למישהי, נגיד, אין רגליים משהו, אז אני יכול איכשהו לזרום. אם היא נורא יפה, נגיד. אם היא נורא יפה אני יכול ללכת לאיבוד בתוך העיניים שלה כשהיא מכאיבה לי נורא בפטמות ומכאיבה לי עד כדי כך שאני משעין מצח מיוזע על גב כף יד כמו איזה פרנציסקני קדוש בציור שמן נוטף צבע, או צבע נוטף שמן – הה! הייסורים במאה השש-עשרה: אין אהבה נקנית אלא בייסורים. וזה בסדר, אפילו שהרגליים שלה לא משהו.עדיין אחבק את שוקיה וקרסוליה ואלקק את הלכלוך מכפות רגליה ובבוקר כשהיא תעיר אותי במגע רגליה יעמוד לי קשה ורוטט. ואם היא גם קצת תאהב אותי, תגיד לי שהיא שמחה לראות אותי אחרי כל כך הרבה זמן שלא דיברנו, אז היא יכולה להיות גם לא יפה וגם נטולת רגליים יפות ואני אהיה עבד שלה עד קץ הימים. אם יש משהו שהבנתי מהבדסמ שלי זה שאין ייסורים נקנים אלא באהבה. זה קצת דומה לסיסמה של החומוס. אפשר לגרום לעבד לעשות ה כ ל. לקרוע את בתולי אחוריו, להותיר סימנים בגופו ובנפשו, לצוות עליו לנקות את השיט של אנשים אחרים שלא מנקים אחרי עצמם -- אבל רק עם אהבה. בלי אהבה, אין כלום. כלום. פוף. נאדא. נוטינג. נוטינג-היל. איזה סרט מתוק. ג'וליה רוברטס כזו מתוקה שם. וגם הוא, יו-הו גרנט, אם לא הייתי הומופוב הייתי רוצה שיזיין אותי בזין הלא-נימול שלו. אבל היא. מלכה. מלכה. אפשר ללקק לך את התחת את מלכה. יש לי דמעות על הלחיים מרוב שבא לי ללקק לה את התחת. אני תיכף הולך לאונן ולישון. בנזונה מי שמגלה על מי. סוליית הנעל של ג'וליה נדחפת לתוך הפה שלי ופי נבעל על ידי גרגרי לכלוך שנכפה עליי לבלוע. אני משפריץ זרע איכותי ומשובח לכל עבר. לא חבל יכול היה לצאת פיזיקאי-גרעין; או חוקרת-צפנים גנטיים. או תאומים. מוסיקליים. פסנתר וכינור. סונטת קרויצר. אחחח. איזה בטהובן מחרמן. עזבו. אני רק רוצה ללקק לה את הנעל. ואת התחת גם. למה שהיא תרצה להתנשק איתי אחר כך מה אני בעצם רוצה מג'וליה רוברטס שתאהב אותי. כן, גם היא. למה לא אני רוצה שכולם יאהבו אותי. גם אלה שלא אומרים לי את זה.

גם הפלסטינאים. גם פלסטינאים שוחרי שלום וזכויות אדם, במיוחד זכויות נשים שמאלניות -- שמטרידים מינית פעילות-שמאל שבאות להפגין בשייח-ג'ראח ואחר כך הבלוגוספירה של השמאל גועשת על זה. והסדנה להתמודדות עם הטרדות מיניות בהפגנות שהתפרסמה באינדימדיה ומייד הורדה משם והשתיקו את זה כי הם קלטו שזה משחק לידי הימין. תגגלו חנה בית הלחמי ונעמה כרמי או קרני או משהו אם אתם לא מאמינים לי. כן, שגם אלה יאהבו אותי. שכל הפמיניסטיות האלה, הפלסטינאים האלה, פעילי השלום האלה, שכוווולם יאהבו אותי. זה ממש חשוב לי עכשיו. 

שלום ואהבה עכשיו. לא. אהבה עכשיו, שלום אחר כך. אני מסטול אני מפיתום. חח, פעם בצבא חזרנו מאיזה תרגיל של שלושה או ארבעה ימים ובקושי ישנתי והייתי צריך להישאר שבת והיו לי מלא עבודות לעשות והייתי כל כך עייף שפחדתי שאאבד את הנשק אז קשרתי את עצמי אליו והגעתי למרפאה, לאוהל של החובשים והייתה שם גיטרה וביד הקשורה לנשק ניגנתי ואילתרתי איזה בלוז והם היו משוכנעים שאני על לסד או משהו. לסד. לא סתם דומית. זה היה כ"כ משעשע. בסוף נרדמתי בשק"ש שלי באוהל שלי קשור לנשק שלי בבגדים וישנתי 22 שעות רצופות. היה לי טוב והיה לי רע והיה לי קצת יותר רע מאשר טוב אז הלכתי ולא היו יותר מילים להגיד, כי כל המילים שהיה להגיד כבר נאמרו ואי אפשר, אי אפשר להגיד פעמיים מילים שנאמרו ולא חזרו כי צריך לחכות לכל מילה שתחזור כדי שנוכל להגיד אותה שוב והמילים שנאמרו שוב לא תחזורנה.

 

 

 

 


הלילות בהירים והאויר צונן

יש עצמה ויש מרץ ואהבה אין

וכבר אין חיוך וכבר אין מלים

מלאכים בסולם לא יורדים ולא עולים

השירים, כדרכם, אינם מגלים 

אלא את הנתן להאמר במלים

 


דוד אבידן

לפני 3 שנים. 8 ביוני 2021 בשעה 11:57

האמת? מהדברים הגדולים כבר הפסקתי להתרגש ממזמן. אז יש לי ראש ממשלה מושחת. נו אז? הוא לא היחיד. גם לאמריקה היה נשיא מושחת, והנה, החליפו אותו בסבאלה חביב.

אז יש קורונה ואי אפשר לטוס לשום מקום. נו אז? יש קורונה בכל מקום כמעט (חוץ מאשר בסין). ומה, באירופה יותר טוב? בזכות מערכת שירות רפואי ציבורי מהטובות בעולם, ועל אפם ועל חמתם של כל מיני אידיאולוגים חסרי אחריות, חסידים שוטים של תיאוריות קונספירציה חלולות ושאר רחפנים, הצלחנו להתחסן. הראינו לנגיף מה זה. שילך לחפש. והוא באמת הולך לחפש. עד הודו הוא הגיע.

אז המלכה בתשלום היחידה בארץ שיש לה רגלים סוף, חסמה אותי. נו, אז? מה היא אשמה שנהייתי כל כך נידי? היא באמת לא צריכה לסבול את זה. אז אני אעשה ביד, מה קרה. 

לא, אלו לא הדברים הגדולים. אלה הדברים הקטנים שמשגעים אותי.

למשל, למה אף פעם הזין של המטען לא נכנס על הפעם הראשונה לכוס של הנייד? הרי אין בזה שום היגיון הסתברותי.  זה היה אמור להיות לפעמים כן, לפעמים לא, 50-50 כזה. איך זה שכל פעם -- אבל כל פעם! צריך לסובב אותו בתנוחה לא נוחה כדי להכניס? האם זו איזושהי פרפראזה סרקסטית של האינטרנט של הדברים שעושה עלי סיבוב? ווט-דה-פאק?

או נגיד, הקטע עם הגרביים. כאילו, די כבר, די כבר! לא יכול להיות שאני שם שלושה זוגות גרביים -- בעצמי ספרתי -- לתוך מכונת הכביסה ויוצאות לי שש גרביים נפרדות. זה לא אמיתי. מה נסגר אתכם? מישהו הציע לי לקנות רק גרביים מצבע אחד. נו באמת. גרביים צריכים להתאים למכנסיים. יש לי מכנסיים בלפחות שישה צבעים. אין מצב לגרביים מונוכרומטיים.

ויש גם את נותני השירות האלה שמתקשרים אליהם פעם ב, כי צריך אותם. אז בלי קשר לכלום, גם אם זה יום כיפור, הדבר הראשון שאומרים לך זה ״עקב עומס שיחות גבוה, זמן ההמתנה ארוך מהרגיל״. אחרי זה אומרים לך שאתה מספר 76 בתור. ואחרי זה, כל שלוש שניות קול צורם הולם לך באוזניים ״ לקוחות יקרים.... בלה בלה בלה. לקוחות יקרים... בלה בלה בלה״. פלא שאנשים נהיים אלימים? ואז הם אומרים לך - תשאיר את המספר ונחזור אליך. הם אף פעם לא חוזרים.

כל פעם שמישהו מצטרף לטלגרם זה עושה אותו סאונד כמו שמקבלים הודעה. זה פשוט נורא. אני לא מכיר את האנשים האלה בכלל. 

״רוצה להצטרף למועדון חברים שלנו ולקבל הנחה של 10%?״ לא, תודה. הכסף שתרוויחו מהפרופיל שתבנו עלי ברגע שאצטרף ל״מועדון״, הוא בערך פי 1000 מה 10% שאתם מציעים לי לחסוך עכשיו. בנוסף, מספר הפעמים בהן תשומת הלב שלי תיחמס באכזריות על ידי הודעות פירסומיות מטעמכם יהיה מספיק גדול כדי לקצר לי את החיים בכמה דקות. נראה לכם שכמה דקות של החיים שלי שוות רק 10%? לא תודה. 

 

אבל יש איי-מתיקות בתוך המרירות המאפיינת את הנכתב לעיל. כמו למשל אותו יום בו גיליתי ספר קטן של הרמן הסה בספרייתי הזנוחה משכבר, ״זאב הערבה״ שמו. אמנות, לימד אותנו גדול המשוררים האנגלים, מציבה מראה מול פנינו. חווית ההזדהות עם יצירה של אחר היא מהותה של החוויה האמנותית. וכשהארי האלר, גיבורו של הסה, פוגש זונה בבית מרזח, שאיתה הוא מרגיש נוח לדבר על מוצארט, גתה, ושאר דברים שברומו של עולם, הוא משתעבד לה, הופך להיות עבדה הנרצע, והיא אומרת לו:

״כשראיתי אותך..., נכנס פנימה, עייף כל כך וכולך כאילו בעולם אחר, כמעט כבר לא בעולם הזה הרגשתי מיד: הנה, זה יציית לי, זה משתוקק לכך, שאצווה עליו! וזאת אמנם אעשה, ... תקבל ממני פקודות רבות ותציית להן, פקודות נחמדות, פקודות נעימות, ינעם לך מאד לציית להן. ובסופו של דבר, הארי, גם את פקודתי האחרונה תמלא.״

 

מתוק, לא?

 

 

 

 

 

 

 

 

לפני 3 שנים. 25 במרץ 2021 בשעה 11:54

אני מפתה את שנתי באלכוהול:
מקריב לה מנחה משובחת;
אך היא בְּשֶלהּ,
טרם בַּשְלה,
עפה במאגר שינה עולמי
לא נגישה.

אני מפתה את שירִי בנדודי שנתי:
מעלה לו לעולה ממיטב שרעפיי;
והוא בשלו,
לא נגלה אף צילו,
שט בינות לכל שירים שבעולם,
נכס לא נזיל.

אני מפתה את נפשי בשירִי:
ראי הנפש, ראי.
אך נפשי לא מתפתה;
לא שיר כאן,
לא שינה.

לפני 3 שנים. 2 בינואר 2021 בשעה 15:58

אילו הייתי צ׳רלס בוקובסקי

הייתי אולי כותב שורות ארוכות

של הגיגים בנאליים

ופורס אותם לשורות קצרות יותר

ועל ידי כך יוצר מצג-שווא 

של שירה

כאילו

שלשורות ארוכות ובנאליות

חסרות קצב, פעימה או נשמה

יש מצבי צבירה כמו בתורת הקוונטים

המאפשרים להן לקפוץ בבת אחת

ממצב של בנאליות מעוררת שיעמום

למצב של שירה

אילו הייתי צ׳רלס בוקובסקי

הייתי מתרונן על כל נאד וציפורן חודרנית

על כל עצירות שלא השתחררה

על כל אישה שהעמידה לי

בסבבה שלי

אבל אני לא צ׳רלס בוקובסקי

אהבה בשבילי היא לא כלב משוגע

אלא גרגרי מדבר ערבי שנדבקו לסוליות סנדליה

של אחת שעשתה לי את זה

שורות ארוכות בנאליות הן לא הקטע שלי

 

 

לפני 3 שנים. 1 בדצמבר 2020 בשעה 11:44

 

יששכר בן-יעקב בראיון עבודה

--------------------------------------

מתישהו בשנת 2019, יום שטוף שמש בעיר הגדולה. יששכר בן-יעקב מגיע לראיון עבודה אצל הדומית הכי מפורסמת בארץ. לא נגעתי.

 

בוא, אני לא באמת צריכה אותך. אחד המשרתים שלי הכין לי רשימת קשר של כמה מאות שמות. כל מה שאני צריכה לעשות זה ללחוץ send, וכל העבדים האלה מקבלים הודעת ״תביא את התחת המשומש שלך לפה במיידי״. תוך פחות משעה, אני יכולה לגייס מאות לוזרים מריירים מחוץ לדלתי, כולם על ארבע, עם כרטיסי אשראי בין שיניהם, ודמעות התרגשות והוקרה בעיניהם. אתה לא מבין איזו זיקפה הם מקבלים כשאני מושיטה יד ענוגה אל פניהם ושולפת את הכרטיס מהפה שלהם, תוך ליטוף אגבי על ראשם של הכלבלבים, שלאחריו אני רומסת להם את הראש ומכריחה אותם לאכול עפר לרגליי. עומד לך כבר? הפרצוף שלך אדום והעיניים שלך פעורות לרווחה. ברור שאתה מגורה. תירגע, תרגיע. איך אמרת שקוראים לך?

 

תבין, יש לי יותר כסף ממה שאני יכולה להוציא, הודות לעבדי הפינדום שלי שדואגים לנזילות קבועה. יש לי כל כך הרבה זוגות נעליים, שאפילו אם מהיום והלאה הייתי נועלת זוג אחד חדש בכל יום בשארית חיי, לא הייתי מספיקה להשתמש בחצי מהם. יש לי עשרות מכוניות, כ״א שווה 200 אלף לפחות, ורשימה אינסופית  של נהגים פוטנציאליים, המתחרים זה בזה עבור הזכות להסיע אותי. יש רק שיר אחד שמותר לו להתנגן כשהם מסיעים אותי ״ baby you can drive my car ״ מצחיק, לא? 

 

יש לי אחוזה ענקית בכמה ערים ראשיות, כולן מאויישות על ידי צוותי השירות הטובים ביותר שאי פעם שירתו מישהו ברדיוס של אלפי קילומטר. אני חכמה ומוצלחת, יפהפיה שאין דברים כאלה, ובלי להגזים, נסגדת על ידי מאות אלפי עוקבים. אנשי עסקים ופוליטיקאים מתחננים שארשה להם להזמין אותי לארוחות מפוארות. נשים רואות בי מנטורית. ומי אתה? אני לא מכירה אותך, קרוב לוודאי שלעולם לא אראה אותך, ושלעולם לא תצליח לגרום לי לענות לך להודעות. אז תגיד לי, שטיחון, באיזה מציאות אתה מעורר בי גרם קלוש של עניין? פשוט תקבל את זה. זו המציאות. זה אמיתי. מצידי תדפוק את הראש בריצפה, תאכל לכלוך ולך לישון מרוב ייאוש.

 


מה אתה אומר? יש לך רשימת הצעות? אתה באמת חושב שאמצא בך איזשהו שימוש? מה למשל, סמרטוט? אה-אה-אה. סתום. אתה לא מדבר עד שקיבלת רשות. זחל לפה. שים את הפרצוף שלך על הריצפה. תביט בנעליים שלי. לא אמרתי ללקק, אידיוט! צריך הרבה הכשרה כדי לעלות לדרגת מלקק-נעליים שלי. פשוט שים את הסנטר על הריצפה ותמתין להוראות, בתשומת לב מירבית. טוב. בוא נראה מה יש לך ברשימה.

 

אתה מציע את עצמך בתור ״ליצן-צמוד-למסיבות-כדי-לשעשע-חברות-שלי״? איזה מתוק! אבל אין לך מזל. יש לי כבר 5 כאלה. אתה לא תאמין כמה נמוך הם ירדו רק בשביל שאגרור אותם בקולרים שלהם, על ארבע, מול החברים שלי. אתה חייב לשמוע מה קרה בפעם שעברה! זה היה יום הולדת למישהי, ובתור מתנה, הבאתי את המרצה שלי מהמכללה, ארוז בתוך קופסת מתנה גדולה, בעירום מלא, ידיים קשורות מאחורי הראש, ומברשת קשורה לפה. שלוש שעות הוא חיכה בתוך הקופסה, בחושך. איזה צחוקים היו כשפתחנו את המתנה! אל תשאל.


״מצחצח נעליים״ — נו באמת. נראה לך?? יש לי איזה 300 סמרטוטי נעליים. הם קונים ממני נעליים ישנות, קונים לי נעליים חדשות, וניזונים מהאדמה שאני דורכת עליה. תמיד מצחיק אותי כמה אושר מביא לאנשים הלכלוך בסוליות הנעליים שלי. מעולם לא חבו גברים רבים כל כך, אורגזמות טובות כל כך, לנעליים של בחורה אחת קטנה — מואה.


״מימון מלא לארוחות ערב ״ — אווווו - מעניין. אבל איחרת קצת. יש לי 10 כאלה. לא שילמתי על ארוחת ערב מ 2013.  אני בוחרת מישהו מהם אקראית, והם מיד משלמים. חוצמזה, המקומות בהם אני מבקרת למטרות ארוחות ערב הם  way over היכולות שלך, חמוד.


״אם ארוחות ערב תפוסות, אז נסיעות לחו״ל״ — אתה צוחק עלי?! אני ההתגלמות הנשית של יורדי הים הקדמונים, אלה שהיתה להם אישה בכל נמל. יודע למה? כי יש לי עבד בכל שדה תעופה! הם מחכים לי, לבושים בחליפות ארמאני שלהם והשעונים שלהם שעולים 4 ספרות מינימום ביורו, עם הקלאסה והסטייל האירופאי המאופק שלהם. כשאני צועדת לתוך אולם הנכנסים הם מנשקים אותי בעדינונת על הלחי, נושאים את מזוודותיי כמו משרתים, משכנים אותי בסוויטות הפאר המדהימות ביותר שאפשר למצוא, ומשקיעים את מיטב מרצם וזמנם בסגידה הארד-קור. הם כאלה חמודים! לא, סנטר-בריצפה קטן. אתה לא בליגה שלהם. אבל אתה ממש מנסה! אתה יודע מה? אני מרשה לך לנשק את סוליית הנעל שלי.


״אם שום דבר אחר לא פנוי, אז יועץ אישי״. אתה רוצה להיות מה?! יועץ אישי?! חחח. איזו מקוריות. חייבת להגיד, דבר כזה עוד לא שמעתי. הם רוצים שאזיין אותם, ממש או מנטלית, או שהם רוצים להיות עבד רגליים, או קוקולדים. כמה מהם רוצים להיות עבד שירותים שלי, בעלי רעב וצמא תמידיים לכל הפרשה שלא תבוא מהגוף האלוהי שלי. אחרים בקטע של פינדום, מאושרים לממן את סגנון החיים שלי, ויש כאלה שרוצים להיות נהגים  שלי, שמחים להמתין לי שעות ליד מכון כושר, מועדונים, מסעדות, ומה לא. אבל יועץ אישי?! זה חדש. אתה בטח ממש נואש! אתה יודע מה? אין שום דבר שאני יכולה לעשות איתך. אתה לוזר מושלם, חסר שימוש טוטאלי. אתה מוכן להקריב את חייך בשבילי, להרוס את כל מה שאולי אי פעם בנית, ולהקדיש את עצמך לגמרי לשירותי. וואו, אני כמעט מרחמת עליך.אבל אתה יודע מה, אני לא אעיף אותך ככה סתם. אתה כבר פה, זוחל על הריצפה מתחתיי, אז תסיים ללקק את כל הלכלוך מסוליות הנעליים שלי. אני אניח רגע את הרגל על הפנים שלך. יש לך כמה שניות לסגוד - רק במבט — לרגליים שלי, לפני שהנעל שלי תכסה את שדה הראייה שלך, וכל מה שתראה זה לכלוך שהיית יכול לקבל אחריות עליו, אבל אפילו את זה לא קיבלת. בערך בעוד 30 שניות, אתה תלך מכאן עם טעם מריר בפה של לכלוך מהנעליים שלי, וטעם עוד יותר מריר מזה שאתה כישלון גמור, אחד מני רבים, ואין לך מה לעשות חוץ מלקבל את זה. עכשיו תתנדף, סמרטוט. תלקק את הנעל ותעוף מפה.

לפני 4 שנים. 29 באוקטובר 2020 בשעה 22:46

אנומליה קוסמו-פיזית

 


בשנים מסויימות היה ספינקס חש באביב המתגנב ובא לעולם כשם שחיות חשות 

בשינויים בטבע – הרבה לפני שבני אדם חשים בהם. חש באביב ושאל את 

עצמו מה נשתנה במרתה אוסוולד מכל הנשים. שכל הנשים באות והולכות, ומרתה 

אוסוולד נשארת בראשו ומושלת בחלומותיו. אולי היתה זו נוכחותה הפיזית 

המרשימה. כשהיה קרוב אליה, אל גופה, חש שהוא מאבד שליטה. פטמותיו 

הזדקרו, נשימתו הפכה סמיכה וגרונית וחמימות נעימה ומורגשת התרוצצה יחפה 

בחלציו. אולי היה זה זיק הטירוף שהיה ניצת בעיניה כשהיתה משפדת אותו 

במבטה. אולי חיוכה היודע-כל כשהיו עיניהם נפגשות לאחר שמבטו טרף את גופה 

בתשוקה חייתית. אך אולי, יותר מכל האוליים האחרים, היתה זו המבוכה שניטעה 

בו נוכח יצריו שלו כלפיה, שהתחלפו תדיר בין יצר ראשוני לחדור אליה כשכפות ידיו 

על כפות ידיה, פטמותיו על פטמותיה, שפתיו על שפתיה – ובין היצר המורכב, 

האינסופי, לרדת על ברכיו לפניה ולהתחנן שתניח לפרצופו להירמס תחת סוליות 

נעליה עד שעור פניו יהפוך חשוף ופגיע. כן, היצריות הדו-פרצופית הזו תעתעה בו 

חזור ותעתע וכבלה את אהבתו אליה בשלשלאות-נצח. כשהיה מהרהר בכך היה 

שב אליו זכרון ראשון, שש או שבע שנים לאחור, כשעמדה מעליו, מוחצת את לחיו 

בכף רגלה ובתוך כך מחלצת מנבכי פנימיותו הסתורה את תשוקותיו השמורות 

ביותר ושפתיה נעות וקול חרישי בוקע מהן: אתה שלי; כל כך שלי. ובתוך האנומליה 

הקוסמו-פיזית המאפיינת כל כך את ההוויה המבעיתה ממנה נגזרות פיסות חיינו, 

ישבה ערב אחד מרתה אוסוולד, ידיה מחבקות את ברכיה והרהורי נפשה 

מכרכמים את פניה היפות כשספינקס, אולי האיש היחיד על פני האדמה שרואה 

תוכה כברה, בא אצלה להמציא לה מעט מן הנחמה המתוקה שהיא כה זקוקה 

לה, והוא מחליק על שיערה וכתפיה ולוחש באוזנה -- שפתיו נוגעות בתנוך הרך -- 

תרגום אהוב לשירתו של וירגיליוס עד שידה מוסטת לאחור ונצמדת אל ידו שלו, אות 

וסימן לכך שנתרצתה, מנוחמת. 

 


Nor sleep nor ease the furious queen can find 

Sleep fled her eyes, as quiet fled her mind 

Despair, and rage, and love divide her heart 

Despair and rage had some, but love the greater part

לפני 4 שנים. 12 באוקטובר 2020 בשעה 3:23

ואחרי כל הסמול-טוק, והטראש-טוק והסקס-טוק, הידיים והרגליים על הפה והפנים, הציטוט של עמיחי (׳אנשים משתמשים זה בזה׳ וכו),

מה שהשתלט על שדה הראיה שניה לפני ההתפרצות הוולקנית הגועשת, לא היה שחור-מלבושי-העור, לא היתה השוק החטובה מעל כף רגל על צוואר,

גם לא שאר הפירוטכניקה מעצימת ההורמונים. מה שהשתלט היה קירבתה של קווצת שיער שדגדגה את הלחי, שריחה טרי ומרענן ועם זאת עתיק יומין כמו האהבה עצמה. והמחשבה הזו עד כמה זה פשוט ובשביל מה כל ההכנות המרובות אולי כבר חלפה בראשה של לאה גולדברג, כשכתבה ׳ופשוטים הדברים ומותר בם לנגוע׳.

לפני 4 שנים. 19 במאי 2020 בשעה 9:47

לנגן פנטזיה-אימפרומפטו 66 של שופן ובאותו זמן ללקק את נעליה של אמו של בני הממזר.