לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

ללא חמלה

"תאווה הנה אם כל התשוקות . . . אכזריות, רדיפת בצע, נקמנות, כולן מושתתות על תאווה. את התאווה יש לשרת. היא דורשת, היא דוחפת, היא רודה" (המרקיז דה-סאד)

"ללא חמלה" הוא סיפורו של אופנבך גולדהארט. דמות מעונה ונכה פיזית ורגשית המגלה את עולם השליטה כדרך להעצמה עצמית תוך ביטול האנושיות של אחרים. בניגוד לרבים הרואים בשליטה אפיק להבעת כבוד ואהבה ועסוקים עד מעל לראש במילות ביטחון וגבולות - תוך שימוש בדימויים סכריניים ומלאי אהבה עצמית הנטולים מעולם הפיות, המלכים והקוסמים החכמים וטובי הלב - הרי שעולמו של אופנבך נטול אהבה, נטול חמלה, קר ומנוכר. הוא אינו מעוניין בהנאת האחר, אלא רק בהנאתו שלו. אדרבא, האחר לדידו אינו אלא חפץ לשימושו הפרטי. ככזה, עולמו נטול גבולות, מופרע, אלים ומפחיד. לא לרכי הלבב.

הסיפור יתפרסם בחלקים לפי קצב כתיבתי ומצב הרוח (שכן רוב הזמן אני שמח וטוב לבב).
לפני 18 שנים. 24 במרץ 2006 בשעה 16:20

אופנבך ישב על כיסא הגלגלים באמצע שדה פרגים. השמש זרחה באור יקרות והשתקפה מאלפי מראות זעירות על גבי טיפות הלחות שעיטרו את עלי הכותר סביב. השדה כולו נצנץ כאילו יד נעלמה זרתה עליו אבקת כסף. אופנבך נשם עמוקות והאוויר שיצא את שפתיו התאבה מיד בענן סמיך של אדים לבנים שכיסה את משקפיו הגדולות. הנוף מולו היטשטש ונגלה שוב לאיטו. תחילה נקודה ירוקה קטנה שהלכה וגדלה ככל שהאדים הוסרו באיטיות מהזכוכית כרעלה. למרות שהיה זה יום מקסים בתחילת האביב, האוויר בחוץ היה קפוא ואופנבך ישב מכוסה שמיכת צמר חומה, צעיף סגול מלופף כמה פעמים על צווארו וכובע צמר אדום על ראשו. כמה שיערות בלונדיניות דלילות ברחו מתחת לכובע והתבדרו ברוח הקרירה והמחושבת, מכות מידי פעם בהצלפות עדינות על מצחו.

שדה הפרגים היה מצולק. שובל פרחים שבורים היכן שעברו גלגליי הכיסא ולצידן טביעות גדולות של נעליים שמעכו את עלי הכותר העדינים לעיסה. בוריס עמד מאחורי אופנבך כמגדל, עטוי מעיל אפור וארוך. הוא הרים ראשו ונטל לגימה עצומה של אוויר דרך נחיריו משחררה בפרץ קיטור מפיו, שיערו האפור העבה רוקד ריקודים סלוניים איטיים על פדחתו, שתי כפות ידיו העצומות מונחות על ידיות העץ של הכיסא, אוחזות בהן כברכוש רב. בוריס הרכין עיניו וחזר להביט בסצנה למענה הסכים אופנבך לחרוג ממנהגו ולצאת מהבית. שתי הדמויות הגרוטסקיות עמדו על תלולית קטנה, מביטות על מספר אנשים שהיו עסוקים במלאכתם. בעודם מביטים, נזכר בוריס במשפט שפעם אמר מפקדו בצבא בעת שהתפעלו משריפות קוצים: "ישנם שלושה דברים בפניהם אדם אינו יכול להישאר אדיש", אמר והוסיף לאחר כמה שניות הפסקה לטובת המתח המתבקש, "אישה יפה, אש בוערת ואנשים זרים העובדים עבודת כפיים". מולו היו כל שלושת הדברים הללו והוא מצא עצמו מהופנט.

ההינטרלנד סביב האחוזה היה זרוע כמה כפרים קטנים אותם אכלסו רועי צאן וחקלאים. אנשים פשוטים ויראי שמיים שעבדו קשה רוב ימות השנה, מוחזקים יחדיו במבנה קהילתי איתן ועתיק יומין. את דמויותיהם הקטנות היה ניתן לראות מחלונות הבית הגדול, מנקרות כעורבים בשדות סביב. אך אלו לא היו התושבים היחידים של עמק הפורה. היערות העבותים שכיסו את ההרים השחורים סביב היו מאוכלסים בסוג אחר של אנשים, הציידים. קבוצה מוזרה ומסוכנת של גברים שנעו בחוליות קטנות, מנותקים למשך חודשים ארוכים מכל מגע עם אחרים. לעיתים היו מגיחים מהיער וגולשים לכפרים בעמק, מגודלי זקנים ועטויים מעילי פרווה מלוכלכים, מוקפים כלבים גדולים ורעים למראה, סוסיהם רתומים לעגלות מאולתרות עמוסות בפרוות שנגררו על הקרקע בשאון רב. צחנת המוות שהביאו עמם נשאה למרחקים. בדידות מזהירה של חודשים זה בחברתו של זה הייתה נפרקת בפרץ אדיר של מאוויים גבריים. הכפריים השלווים, בדרך כלל, נמנעו מלצאת לאזורים הציבוריים ולבית המרזח המקומי עד עבור זעם וקולות הצחוקים הרמים וריח הבשר הנצלה על האש נישאו למרחוק. כעת אופנבך ובוריס הביטו על קבוצה כזו של כעשרה אנשים או יותר שהתמקמה לה בשדה הקטן לא הרחק מהאחוזה.

האנשים מולם היו בתזזית של פעילות. שאון של צעקות, מלמולי דברים, נביחות כלבים, רקיעות סוסים, להבות לוחשות, פעיות מבוהלות של כבשים, ניצוצות של להב על אבן משחזת, נפיחות חלולות של בדים מתנופפים, קריאות של עורבים מולהבים ממרומי העצים, רחש ובחש שהתערבב יחדיו בסימפוניה קקופונית שלמה של קולות וריחות, נישאת במערבולות עם הבריזה הקלילה, מתנפצת לרסיסים כנגד חומות השקט והשלווה בפאתי היער. המחנה המאולתר היה מורכב מכמה אוהלים בחצי מעגל כאשר באמצע הועמדה מדורה, מעליה סיר גדול עם מים רותחים שגעשו והתיזו מידי פעם קיטונות של זעם על שוליו. עדת כלבים גדולים ומצורעים למראה הייתה קשורה יחדיו ליתד אימתני שהיה נעוץ עמוק עמוק בקרקע. המפלצות לא חדלו לנבוח, לנהום, ולמשוך באלימות בחבלים הקשורים לגרונם, שיניהם חשופות, מפזרים ריר לכל עבר. אחד מהם, שחור ושתום עין עם צלקת גדולה ומכוערת על ראשו וכתם לבן מלוכלך על גחונו, נראה כאילו מכוון את זעמו כלפי אופנבך שישב על כיסאו כמה מטרים משם על תלולית קטנה ולא נראה מוטרד במיוחד. ליד הכלבים היו זרוקים שני שקי יוטה גדולים, תכולתם מתנועעת וחיה.

בצדו השני של המחנה עמדו מבוהלות, קשורות זו לזו, כארבעה כבשים שהתגודדו יחדיו בערמה של צמר ופעיות, חגות סביב עצמן בצפייה מתוחה לבלתי נמנע. מאחוריהן עמדו כעשרה סוסים עצומים ומרשימים, שריריהם מתוחים ומבריקים בשמש והם רוקעים בקרקע מידי פעם, מבזרים את שמלות השיער שכיסו על פרסותיהם, נושפים מאפם אדים דרקוניים. בינות לתזזית הפעילות התמקדה עינו של בוריס באדם מזוקן, ראשו מורכן כלפי מטה בריכוז בעודו מעביר קדימה ואחורה סכין על משטח אבן למרגלותיו. עם כל מעבר ניצוצות זהובים ניצתו לשבריר שנייה ונעלמו כגחליליות עד המשיכה הבאה של מתכת על אבן. לידו עמד אדם נוסף, גדול ממנו פי שניים, עטוי מעיל פרווה חום ששיווה לגופו מראה גדול עוד יותר. האיש היה כולו בתנועה. אגנו התקפל מעט מטה, נוטל תנופה, זרועותיו העצומות הונפו באיטיות מעלה, אוחזות פטיש פלדה שכובדו כופף את כל גופו אחורנית כאלון עתיק בסופה, ואז, בתנועה חדה, הונחת, חותך את האוויר, על ראשו של יתד מתכת שננעץ עוד כמה סנטימטרים באדמה הקפואה והקשה. מטבעות הכסף שציפו את אבנט המתכת שהידק את המעיל לאגנו, רשרשו עם כל תנועה אימתנית. בומים חזקים נשמעו מעל השאון הכללי עם כל הנחתה אדירה, מספקים קצב מוזר להתרחשות.

שריקה עזה נשמעה. האנשים במחנה עצרו באחת את מלאכתם ומבעד הדממה הפתאומית התבוננו מעלה על בוריס שהוציא את אצבעותיו מפיו וצעק לכיוונם "חברים, הבא נמשיך, המסטר הצעיר מתחיל להיות חסר מנוחה". האוחז בסכין סימן לבוריס בראשו, ניגש לאחד האוהלים וצעק משהו לתוכו. לאחר כמה דקות הגיחה מתוכו באיטיות דמותה של תמרה. נשימתו של בוריס כמעט ונעתקה.

שיערה הצהוב היה קשור בעשרות צמות קטנות וארוכות שנפלו כשיבולים על צווארה וכתפיה. היא הייתה עירומה לחלוטין, גופה התמיר והחם מפיץ אדים במפגשו עם האוויר הקפוא. עיניה היו כחולות כים האגאי, עיגולים שחורים מצוירים סביבן. כל כולה הייתה מעוטרת קעקועים מרהיבים. שיח שושנים מפותל צמח ממפשעתה, עשרות ענפיו מכוסים פרחים אדומים קטנים כנשיקות על עורה הצחור וקוצים שפצעו את בשרה בעשרות נקודות מצוירות. גזעו המחושל עולה משיערות ערוותה הצבועות חינה ומטפס במעלה ביטנה, שלוחותיו מתפצלות אל אגנה וסביב שדיה, ענפיו הולכים ונעשים עדינים ורבים יותר ויותר, מטלטפים כחוטי משי במעגלים סביב פטמותיה שנצבעו אדום אדום. שני ענפים עבים התפצלו ימינה ושמאלה שולחים עבותיהם משני צידי חזה, מתפתלים סביב כתפיה ומקיפים בשבילים הרריים את זרועותיה, בסוף כל אחד מהם, על פני כף ידה שושן אדום ופתוח, עלי הכותר נעים בבריזה הקלה של תנודות שריריה. רגליה היו מכוסות שיירות של אותיות, מילים ומשפטים בכתב שחור מוזר ומעוגל. המשפטים עלו כשיירת גמלים במעגלים שהלכו ונהיו יותר ויותר צפופים מכפות רגליה ועד אגנה, שם התלכדו בנקודה סגולה על טבורה. על צווארה סגרו בעבודת מחשבת גיאומטרית פיתוחים שחורים עדינים שדמו לטפרים של ציפור ציד, המשכם יורד על גבה במפלים של דיו. דמותה הייתה מכשפת ומטרידה באחת ונראה שלרגע הטבע כולו עמד דומם וירא כבוד מולה. עם כל תזוזה מדודה שנטלה, נוף שלם, ענפים, פרחים, קוצים, אותיות ומילים, קווי אופק וזרועות דיו דקיקות, התנועע עמה בהרמוניה פראית של תנועה וחושניות. אם אי פעם הילכו אלים על פני הארץ.

האנשים במחנה עזבו את מלאכתם באחת והחלו להתגודד סביב המדורה במרכז המחנה. חמישה מהם נשאו תופים בגדלים שונים, כאשר פני העור המתוח של הגדול מהם היה עצום ונדרשו שני אנשים לשאת אותו. החמישה התיישבו בחצי מעגל מאחורי האש והעומד מאחורי התוף הגדול, פלג גופו העליון חשוף, שריריו העצומים משוכים צבע חמרה חם, נתן את אות הפתיחה כאשר הכה בפני התוף בכף ידו. החלל כמו התפוצץ בסופרנובה של צליל ותחושה. שלושת הנגנים האחרים נכנסו לפעולה בקצב מדוד ואיטי. בום, בום . . . בום, בום, בום . . . בום, בום . . . תמרה החלה לנוע לכיוון ההתרחשות, צעדיה מלווים בקולות התופים ששברו את האוויר לרסיסים והרעידו את הלבבות. הכלבים נראו כמשתגעים, קופצים באלימות בניסיונות להתנתק מכבליהם, נוהמים ונובחים. העורבים מהעצים סביב לא חדלו מלצעוק בפגאניות מקפיאה.

הכבשים שעמדו לא רחוק החלו לפעות בעוצמה הולכת וגוברת, מתכנסות זו לתוך זו בבליל של צמר ופחד. אחד האנשים מהקבוצה, פרא עצום ממדים, ניגש לחיות המבוהלות שהחלו להסתובב סביב עצמן, תפס אחת מהן, כבשה לבנה צחורה, בצווארה ועם סכינו חתך את החבל שקשרה לשאר הקבוצה. הכבשה ניסתה להתנגד, רגליה האחוריות ננעצות בקרקע ומגרונה פעיות מהירות ומשתנקות, אך כוחו של האיש היה רב מידי והיא נגררה, מותירה אחריה שובלים בקרקע, לכיוון האש והתופים. שני גברים אחרים, חסונים לא פחות, ניגשו לשני שקי היוטה המתנענעים, הניפו אותם על כתפיהם ונשאו אותם למרכז המחנה. שם פרמו את ראשם ומתוכם נשפכו שתי נשים צעירות, אדומות שיער שאך יצאו מכלאן ניסו להימלט, גוררות רגליהן על הקרקע. ידיים גדולות תפסו אותן. הנשים צעקו וצרחו, אך קולן כמעט ולא נשמע מתחת לחרדת התופים. הן השתוללו ובעטו ונשכו, מכות את הגברים שתפסו אותן ללא הואיל. הנשים הורדו לקרקע וידיהן ורגליהן נקשרו מפוסקות לארבע יתדות, כעת כל שיכלו להזיז היה ראשן ואגנן, אותם הזיזו בתזזית מבוהלת. אחד הגברים ניגש לאחת הנשים המבוהלות ובתנועה אחת אדירה קרע מעליה את שמלתה ואז את תחתוניה, מותירה עירומה, פטמותיה הקטנות זקורות מהקור והפחד וערוותה האדומה בוהקת כנגד עורה הלבן. זרמים של דמעות זלגו על לחייה והרטיבו את הקרקע תחתיה. האישה השנייה לצידה איבדה את הכרתה ושכבה כעת כגוויה, רק בית חזה עולה ויורד בנשימות חלולות.

תמרה הגיע למרכז הקבוצה והאש הרותחת מהמדורה הפכה את עורה החיוור לאדמדם, מדגישה את הציורים על גופה. בידה היא אחזה בידית הקרן של סכין שבהקה בכתום וכחול לאור האש. היא הרימה את הסכין מעל ראשה בשתי זרועותיה, מותחת את כל גופה כלפי מעלה. קולות התופים הלכו וגברו, הלכו וגברו. הגברים היושבים סביבה החלו נוהמים. הכבשה שכעת כבר הייתה בתזזית של תנועה, מנתרת וקופצת לכל עבר בניסיונות נואשים להשתחרר, הובאה לפני תמרה שם הושכבה על גבה ונאחזה על ידי שני גברים, שרירי זרועותיהם זעים כנחשים במאמץ. קולות התופים היו מחרישי אוזניים, מתעלים מעל לכל. תמרה הורידה את הסכין ובתנועה אחת עשתה לעצמה חתך על גבי אחד הענפים מעל לשדה השמאלי. דם החל זורם מהפצע, מתעקל סביב שדה ונאסף במהירות לתוך קערה שהחזיק תחתה אחד הגברים. הגבר זז ותמרה הניחה את כף ידה האחת ונתנה לעורה להיספג באדום שנטף בין אצבעותיה ועל כפות רגליה ולאחר מכן חזרה על הפעולה עם כף ידה השנייה מרימה את שתיהן אל מול הקהל המשולהב, רוכנת מטה ומטביעה את חותמה, שתי טביעות ידיים אדומות, על בטנה של הכבשה. עיניה נעצמו בעודה חשה את פעימות ליבה המהירות של החיה, מתערבבות עם פעימות התופים. בתנועה אחת חדה תקעה את הסכין במותנה של הכבשה שקפצה מעלה וקול צעקתה גבר לרגע על שאון התופים. לאט לאט החלה תמרה לפעור פס מדמם בצידה של החיה המתפתלת והצועקת. נהר של דם זרם על ידה של תמרה ועד רגליה ולתוך אותה קערה שאספה את דמה שלה. הסכין החליקה עד שהגיעה כמעט עד רגלה הקדמית של הכבשה, כעת הוציאה תמרה את הסכין ונעצה אותה במכה חדה בתוך הקרקע שהפכה בוצית תחתיה. עם ידה האחת עדיין על ליבה של החיה, הרימה ידה השנייה לכיוון הקהל ובצעקה עזה הכניסה אותה לתוך השסע שפערה בגופה של הכבשה ממששת את דרכה ובתנועה אחת שולפת אותה החוצה, מתרוממת לרגליה ומחזיקה מעל ראשה את ליבה, דם זורם מעורקיו הקרועים על שערותיה, פניה וגופה המצויר בנחלים אכזבים המתמלאים חיים בגשם הראשון. התופים חדלו לפעום בבת אחת ודממה מוחלטת השתררה למעט צעקתה של תמרה שהדהדה בחלל, מותחת את יכולות ריאותיה עד הקצה וכאשר לא יכלה עוד, השפילה מבטה והטילה את הלב המת לתוך האש החיה שאספה אותו אליה בחיבוק משולהב. התופים חזרו להרעים.

כאשר רק עיניה בוהקות כחול מבעד למסכה האדומה שכיסתה את פניה, ניגשה תמרה לאישה העירומה שהייתה קשורה ומפוסקת, עיניה פתוחות לרווחה בזוועה טהורה ממאנות למצמץ, נשימתה מקוטעת ומואצת, שדיה הקטנים עולים ויורדים במהירות. תמרה רכנה לכיוון האישה שעצמה את עיניה למראה דמותה מעליה, טבלה את הסכין המגואלת בקערת הדם לידה כמכחול ובתנועה איטית ציירה על גופה הרועד צלב מדמם שנמתח תחילה במאוזן על פני חזה ומתחת לשדיה ואז במאונך בין שדיה ועד מפשעתה. הסכין גלש באיטיות אל בין רגליה של האישה, שם נעצר. שריריי ידה של תמרה התכווצו והיא חרטה פצע דק על פנים הירך. דם מחומצן החל זורם, נאסף גם הוא לתוך הקערה. האישה למרגלותיה איבדה הכרתה וכעת, כחברתה לידה, שכבה דוממת על הקרקע, ממנה עלו, כמתוך השאול, אדים לבנים.

מאחורי תמרה היו עסוקים שני גברים שהפשטת העור מהכבשה. ראשה היה כרות והביט בעיניים מזוגגות ותמות על אופנבך שהשמיכה שכיסתה את גופו נפלה לקרקע וידיו רעדו בעודן אוחזות בעוצמה את ידיות הכיסא, וורידיו בולטים ונשימתו מהירה. בוריס, מעליו, עטה על פניו ארשת מהופנטת, שרוך דק של רוק ירד מצידו של פיו ועל דש מעיל הצמר שלבש. "הבא נלך", צעק אופנבך לבוריס שנפל אחורנית במכה אדירה עת יצא בחטף מהחלום בו שרה. הוא הרים עצמו לרגליו וחצי מדדה ניגש לקבוצת האנשים. תמרה, מתעלת ממנו לחלוטין, חלפה על פניו ולפני שהספיק לזוז, כבר התנשאה לפני כיסאו של אופנבך. היא הושיטה את הקערה לכיוונו ואופנבך טבל בה את ידו, מרימה מגואלת בדם שעדיין היה חם ומהביל. תמרה הגישה את הקערה לפיה ונטלה ממנה לגימה אותה החזיקה בפיה ובנשיפה אחת התיזה את הדם על פניו של אופנבך שראשו הועף אחורנית. בוריס ניסה לרוץ לכיוונו אך שני גברים עצרו מבעדו. פניו של אופנבך והצעיף שלבש היו כעת צבועים אדום ותמרה ניגשה מעליו, הרימה את הקערה ובצעקה רמה שפכה את תכולתה באיטיות על ראשו. אופנבך הרים פניו לכיוונה מתענג על הנוזל החם שמילא את אפו בריח ברזל, ליבו איים לפרוץ מחזו מריגוש. כעת הסתובבה תמרה, חושפת את הקעקוע המרהיב על גבה, ובהרמוניה עם פעימות התופים חזרה לאוהל ונעלמה בתוכו. הגברים עזבו את בוריס שרץ מבוהל לאופנבך. "מאסטר, מאסטר, אתה בסדר?" שאל והטיל עצמו למרגלותיו. אופנבך נשם חזק וניסה לאסוף את עצמו מעוצמת החוויה. "כן", הוא ענה בקצרה. "הבא את הנערות ונלך". שני גברים מהקבוצה עם עקבו אחרי אופנבך ובוריס לכיוון הבית, הנשים המעולפות על כתפיהם. בוריס הסיע את כיסאו של אופנבך נושא על כתפו שוק ענקית של הכבשה. לכשהגיעו לבית סימן בוריס לגברים להטיל את הנשים על הרצפה בסלון הגדול ליד האח. זאת עשו והלכו. את השוק לקח למטבח והטילה במכה רמה לפני רוזה ההמומה.

לפני 18 שנים. 10 במרץ 2006 בשעה 15:07

"מוות הוא באמת עניין אפרורי ומייגע מאד" (ויליאם סומרסט מוהם)

לובנה של קובית הסוכר הועצם על פניה של כפית הכסף המעוטרת. שרכים זעירים ופרחים קטנים ועדינים חרוטים ביד אומן לתוך המתכת הרכה. היא אחזה בשתי אצבעות בידית הארוכה והדקה וטבלה את הכפית בנוזל הירוק והשקוף בתוך כוס הקריסטל שעל השולחן. הנוזל נספג מיד בקובית הסוכר שאיבדה מצורתה וכעת הפכה לערימה קטנה של סם ירקרק. היא הניחה את הכפית על שפתותיה של הכוס ובידה השנייה הדליקה גפרור. ראשו הג'ינג'י התלקח בהתפוצצות קטנה של גופרית וחמצן. שדונים של עשן שחור היתמרו לחלל והתפזרו. היא קירבה את הלהבה הזעירה ונגעה קלות בסוכר השיכור שהתלקח מיד לפיות ירוקות וכחולות וסגולות שריקדו להן על פני הכפית, מתחבקות, מתנשקות, חודרות זו את זו ברוך. נטיפים לוהטים של סוכר בוער וריחני החלו נוזלים באיטיות לתוך הנוזל בכוס דרך הנקבים הקטנים בתחתית הכפית. הנוזל נדלק אף הוא, מפיח בכוס חיים ככדור בדולח. קירות החדר האפל נצבעו באורות פסטל רכים ששיחקו מחבואים בין הצללים. היא הביטה בלהבות המלחשות, מסניפה את האוויר המתוק שהתמלא בריחות משכרים של אניס ולענה ומחשבותיה נדדו לשיר ערש קטן שסבתה הייתה נוהגת לדקלם. היא הביטה בצבעים המרקדים והחלה מהמהמת לעצמה, שוקעת בזיכרונות.


חיוך התפשט במודעותה בעוד הסוכר כולו נמס לתוך הנוזל והלהבות כבו. כעת ערבבה את המשקה עם הכפית החמה, הביאה את הבדולח לשפתיה ונתנה לנוזל המר מתוק ללחשש על לשונה. נוטלת לגימה זעירה מהמשקה. נותנת לו לחלחל באיטיות לגרונה. מתמסרת לחום העוטף, עוצמת עיניה ומרימה ראשה על מנת להתענג על הטעם המורכב . . .

נשימתה נעתקה.

היא פקחה עיניה בבעתה, שולחת ידה לגרונה. ממששת. מנסה להכניס אצבעות מטורפות מתחת לכבל המתכת הקר שסגר על צווארה בלפיתה איומה. פיה פעור כדג על האדמה, מכניס חמצן בלגימות מקוטעות ולחוצות. מהצד השני התלפף כבל שני וסגר כעת על אצבעותיה מצמיד אותן לגרונה. כעת נראתה כמי שחונקת את עצמה. כל גופה החל מזדעזע בכיסא, רגליה נשלחות לכל עבר בניסיון להשתחרר מהאחיזה. ניסתה לקום, אך ידיים גדולות וחזקות הצמידוה לכיסא והכבלים הלכו והתהדקו, חותכים באיטיות דרך הבשר של אצבעותיה. רקותיה החלו לפמפם והיא הרגישה את ליבה פועם כמטורף, מנסה לשווא לספק חיים לגוף הגוסס. בפרץ של כוח אחזה את הכוס שעל השולחן ובתנועה כמעט בלתי אפשרית ניסתה לשוברה על מי שעמד מאחוריה, אך ידה נעצרה במהלכה והוטחה על השולחן בעוצמה כה רבה שהכוס התנפצה בתוך כף ידה. שברים של זכוכית מהולים באלכוהול חודרים לבשרה. היא ניסתה לצעוק בכאב, אך קול לא הצליח להתחמק דרך לועה. מוחה הרעב לחמצן ניסה בתזזית להיאחז בדבר מה, בזכוכית הנוברת לתוך בשרה, בכבלים הסוגרים בכאב על אצבעותיה וגרונה, בידיים האוחזות אותה, בליבה הפועם בחוזקה . . .

החלל מולה התפוגג לשחור ובתוכו צבעים משתוללים ולאט לאט לבן ולבן ולבן. מודעותה נאחזה בלובן שהיווה פיתוי גדול מנשוא, כטובע האוחז בכבל הצלה הנזרק לכיוונו. מולה הופיעו אותיות, ניגרות כדם על הנייר ומסביבה שמעה במעורפל קולות צחקוק ולרגע הפכה ללביאה שזה עתה שיספה את גרון קורבנה ופיה התמלא חום נעים וטעמים עזים ובעודה בוהה בתקרה התמסרה לידיים המלטפות את צווארה וכל גופה התכסה זיעה קרה שהתנקזה על הרצפה, הסתלפה, הסתובבה והתעקלה והפכה לעשן ירוק שהתאדה והתאדה והתאדה . . .

מודעותה חזרה לשנייה והיא החלה רוקעת עם רגליה בחוזקה על הקרקע. הזרועות מדביקות אותה באלימות לכיסא, נוגסות לתוך כתפיה. פיה התמלא קצף שנזל משפתיה והנה היא צוללת בתוך מערה מנסה לשווא לפרוץ דרך קירות הבטון על מנת לשאוף אוויר. סבך של אצות דגדגו את עורה, התלפפו סביב רגליה כמנסות למשוך אותה מטה. חייה הלכו והתקצרו וקולות פנימיים הדהדו בתוכה, מתערבלים, והשדים, ששלטו בחייה, נבהלו שמא קורבנם יימוג וכעת זרו על גופה אבקת קסמים, משכחת כאבים, מרגיעה פצעים פתוחים, זרעים קטנים ומכל נקבובית בגופה החלו לצמוח פרחים מלבלבים, סוגרים עליה מכל הכיוונים ושוב לא ידעה אם חיה היא או מתה, אך אם מתה לא רצתה לחזור לחיים.

הכבלים התהדקו עוד ועוד, נמשכים בעוצמה מטורפת על ידי ידיים בלתי נראות. דם מידה הכלואה החל נוטף על צווארה ומתחת לשמלתה, מציף באיטיות חמה את שדיה ואת ביטנה, נספג בבד שנצמד לגופה. נשימתה הפכה כמעט בלתי אפשרית. כל זרזיף חמצן מכאיב וצורב בכניסתו לריאותיה היבשות. רעידות קטנות עברו בה מעת לעת וכוחה אזל בבת אחת. כובדה נשמט על הכיסא והיא איבדה הכרה. עברה עוד דקה ואז הכבלים הושמטו באחת, משחררים את ידה שנפלה כצלופח לצידה. הידיים הענקיות סביב כתפיה הרפו והיא נפלה הצידה, ידה מתחת לגופה, ראשה נחבט בקרקע בעוצמה. נעל שחורה וגדולה נתנה דחיפה קטנה, הופכת אותה וכעת שכבה על גבה, ידיה לצדדים. הרגל הונחה על בית חזה ונתנה דחיפה חזקה, דוחפת זרם אוויר מאולץ לריאותיה. עיניה נפתחו בחטף, כעיני גוויה שקמה לתחייה. עמליה הביטה למעלה ומבעד לדמעות ראתה את צלליתו של אופנבך ישוב בכיסאו, הכבלים בידו. היא הסיטה עיניה ומיד מעליה, כמגדל אפל ודומם, עמד בוריס. "אופנבך?" היא מלמלה בקושי, ספק בשאלה, ספק בתדהמה. "סיים את העבודה", אמר אופנבך ובוריס הניח את רגלו על צווארה ולחץ חזק עם כל משקלו. לעמליה כבר לא עמדו הכוחות להילחם ולאחר כמה שניות ראשה נפל הצידה. כל כולה נדמה. רוח החיים עזבה אותה וכעת האוויר מעליה נראה כמשקולת, לוחץ את גופה כלפי מטה. עיניה פקוחות ובוהות בתקרה.

אופנבך הביט בעוד בוריס מוריד את טבעת היהלום מעל לאצבעה החמה של אימו המתה.

לפני 18 שנים. 3 במרץ 2006 בשעה 15:43

עמליה קמה ממקומה וניגשה לצידו השני של החדר הענק. להבות קטנות של אור אדמדם מהקמין הבוער שיחקו על הקירות ועל רהיטי העץ הכבדים. נקישות נעלי העקב של עמליה הדהדו בחלל. היא התקדמה לאט ובצעדים מדודים. בשמלתה השחורה ושיערה השחור המלופף סביב ראשה נראתה כרקדנית פלמנקו. זרועותיה הדקות התנענעו בחן לצד גופה בהרמוניה מושלמת עם אגנה. הלק האדום אדום על ציפורניה הארוכות נשבר כנגד דמותה האפלה. כעת הילכה בין לחשושי האור, ניגשה לשידת עץ ליבנה ענקית וליקטה במיומנות תקליט אחד מבין מאות התקליטים שהיו מסודרים במדפים כחיילים. ניכר היה שהיא שמעה תקליט זה פעמים רבות וידעה בדיוק היכן למוצאו בערמת השחת. היא הניחה את עטיפת הקרטון על כף ידה ובעדינות הוציאה מתוכו דיסק שחור, קירבה אותו באיטיות מכוונת לשפתיה ונשפה קלות על פניו, מנשקת את האוויר. עם ידה השנייה איזנה את התקליט והניחה אותו על פטפון. באצבע דקיקה הסיטה מנוף קטן בצדו הימני והדיסק החל מסתובב. עם אותה האצבע הניחה ברגישות את המחט על גביו. נפצוצים זערוריים נשמעו עת המחט החלה מתנועעת על פני הדיסק בחושניות. החלל התמלא במערבולות עשן מתוק של צלילים.

ראשית קולות תופים חלשים, כמעט ואינם נשמעים . . . טה דם . . . טה דם . . . ולאחר רגע, מעליהם, קולות שמימיים של מקהלה מהמהמת ובעדינות כה רבה עד שכמעט לא הורגש, מילים בקול טנור מלאכי . . .

Señor . . . ten . . . piedad . . . de . . . nosotros
Señor . . . ten . . . piedad . . . de . . . nosotros
Señor . . . ten . . . piedad . . . de . . . nosotros

אופנבך שכל העת הביט על אמו ממקום מושבו, היה מהופנט מהמוזיקה. הוא לא הבין מילה, אך הצלילים מילאו אותו בחום. הוא בהה בחלל. מבטו חודר דרך הרהיטים, דרך קירות, דרך המציאות והתמקד לבסוף בציור העצום שהיה תלוי מולו. על הקנבס נראו שני גברים חסונים, האחד לבוש שריון מתכת ורכוב על סוס אצילי ואילו השני עומד תחתיו חשוף חזה, מאחוריו סוס לבן שהתרומם על רגליו האחוריות, צוהל. שני הגברים הוקפאו בעודם חוטפים שתי עלמות עירומות. מורידים אותן לקרקע בכוח. הבגדים, בהם היו עטופות, מערסלים כעת את גופן הענוג והלבן. מה יעוללו להן הגברים? המוזיקה וריח הפחד והמין באוויר גרמו לאופנבך לשקוע בחלומות. הדמויות שעל הבד קמו לפתע לחיים. הסוסים רקעו ברגליהם והעלו אבק סמיך ושתי הנשים העירומות צעקו לשווא לעזרה, מבקשות בסתר ליבן להילקח, להיאנס. על צווארו של אחד הסוסים נאחז תינוק מכונף, אינו מביט במתרחש תחתיו, אלא ישירות לתוך עיניו של אופנבך.

יוליה התקדמה לכיוונו של בוריס מרחפת בתוך הצלילים הענוגים. היא רכנה למרגלותיו והחלה אוספת למטלית הרטובה את שלולית הקיא. עמליה הגבירה את המוזיקה כך ששום דבר אחר לא נשמע זולתה. המקהלה השמימית ליוותה את תנועותיה של יוליה ולרגע נראה כאילו גופה מתנועע בתוך נוזל . . .

Ten piedad . . . Señor
Ten piedad . . . de nosotros

בוריס רכן למטה, מבהיל קמעה את יוליה, ונטל את בקבוק הוודקה מהרצפה. קולו של הטנור ליטף את האוויר שנדחק מעלה עת גבו העצום של בוריס התרומם . . .

Cristo . . . ten piedad . . . de nosotros

Ten . . . piedad

ענתה המקהלה בחרישיות.

הפוגה קלה בצלילים, שבריר שנייה והנה גיטרה ספרדית מפלרטטת ותופים התפרצו לחדר, ממלאים כל פינה . . בם בם. . בם בם . . בם בם . . בוריס שלף את פקק השעם החלוץ למחצה עם שיניו, הסיט ראשו כלפי מעלה ורוקן לקרבו בלגימה ארוכה כרבעו במכה אחת . . .

En las alturas

הדהד קולו של הטנור בקול אדיר ועמו המקהלה, קולותיהם משתלבים בהרמוניה אלוהית . . .

Y en la tierra
Paz a los hombres
Que ama el Señor

בוריס נבהל לשבריר שנייה משינוי הטמפו הפתאומי וכמעט נחנק, יורק וודקה על גבה של יוליה תחתי שעצרה לשנייה את מלאכתה ואז המשיכה. הוא נטל עוד לגימה אימתנית מהבקבוק, מרוקנו כמעט לחלוטין. עיניו היו אדומות והוא הזיע. גופו החל מתנועע קלות קדימה ואחורה. לפתע, תפס את יוליה בשיער באלימות והרימה מעלה, שרירי זרועו משתרגים. כל גופה התרומם באוויר. כפות רגליה מחפשות משען כלשהו להיאחז בו, קבקביה נושרים מרגליה בנקישה. היא זעקה ומפיה שרה הלהקה וקולות תופים וגיטרות עשו אהבה עם להבות האור . . .

Glorificamos
Te damos gracias
Gloria inmensa gloria

בכל כוחה ניסתה להשתחרר מהלפיתה, אוחזת בהיסטריה בזרוע האימתנית, נאבקת. כאשר הביאה לגובה פניו, תפס בוריס את צווארה בכף ידו השנייה, מקיף אותו כמעט לחלוטין. נשימתה נעתקה, הסמרטוט בידה צנח על הקרקע. הלפיתה הלכה והתהדקה. הניחה ידיה על הזרועות, מנסה להשתחרר, לדבר, לצעוק. לחץ הדם החל מפמפם באוזניה וכל ראשה בער. החלה בועטת עם רגליה, מחפשת משהו לנעוץ בו ציפורניה. אך מאום, כאילו היד הנה ישות נפרדת, עמידה בכאב. והתופים והקולות האנושיים מחרידים את הקירות . . .

Y en Jesu cristo creo
Su único hijo
Nuestro señor . . .
Del Espíritu Santo

חסרת אונים. דם החל מטפטף על הרצפה. על כפות רגליה. נתזים חמים קרים מהפצעים שפערה על גבי הזרוע שלא הזדעזעה וכוחותיה לא עמדו לה. ידיה נשמטו לצדדים וכעת הייתה כבובת סמרטוטים. כבושה. נטולת כוחות. מרוקנת. כעת, בעודו מחזיקה מגרונה, תפס בוריס את צווארון שמלתה ובמשיכה אחת תלש אותה מעליה. כל גופה הזדעזע. היא הביטה לתוך עיניו. פעורות לרווחה, אדומות, אישוניו האפורים ענקיים. פיו היה קפוץ ורסיסי רוק פרצו מבין שפתיו החתומות. היא יכלה לשמוע את שיניו חורקות זו כנגד זו. בתנועה נוספת קרע מעליה את חזיתה. זרזיף של דמעה ירד מעינה, התעקל סביב לחיה, התמהמה על סנטרה ונחת באיטיות כבדה על הרצפה, מתנפץ לדמעות של שקדים והיד הרפתה. זרם אדיר של אוויר זרם לריאותיה בעודה נופלת כשק על הרצפה. ערימת בשר בתוך שלולית קטנה של דם ודמעות ורוק . . .

Porque tú
Solo eres santo
Solo tú
Señor tú solo

הדהדו הקולות כאדי אלכוהול בתוך ראשה הסחרחר והנה שמעה את קולה של עמליה לוחש, קרוב קרוב, מתחת לצלילי המוזיקה. הבל פיה מחמם את אוזנה. "עכשיו גררי עצמך, קחי את הזין הזה מעליך בידייך הקטנות, הכניסי אותו לפיך והתחילי לנקותו עם הלשון. פנימה והחוצה, פנימה והחוצה". יוליה בקושי נשמה, מתנשפת ונוטלת לגימות גדולות של אוויר, "אבל . . . אבל . . . אבל . . . ". "אבל מה?", המשיכה עמליה באותו טון מדוד ונעים, "אם לא תעשי מה שאני מצווה עליך, מיד, אזרוק אותך ככה עירומה ליער. הציידים הפסיכוטיים שם כבר ידעו מה לעשות איתך. אולי אין הרבה מה לאכול על העצמות הללו, אבל מעט הבשר הוורוד והצעיר שלך בוודאי יהיה ערב לחיכם". יוליה סובבה את ראשה וכעת הביטה ישירות לתוך עיניה השחורות של עמליה, התרוממה, אחזה את האיבר הענק מולה, בקושי מאגפת אותו בידה הקטנה, והכניסה את קצהו לפיה שנפער לקראתו כנותן לידה. בוריס נאנח ובתנועת אגן אחת הכניס כמעט את כל איברו לגרונה. יוליה השתנקה ורוק ניגר בחוטים עבים משני פינות שפתיה. עיניה נעצמו וכעת החלה לעבור על פני האיבר פנימה והחוצה, פנימה והחוצה. עמליה מאחוריה, אוחזת בשיערה ומפקחת על תנועות ראשה. "כן, ככה טוב". אמרה והלהקה ענתה לה . . .

Santo . . . santo . . . santo
Señor . . Dios . . . del univerrrrrso . . .

בוריס נאנח, ראשו כלפי מעלה, כפות ידיו על ראשה של יוליה, עיניו עצומות. כעת ניגשה אליו עמליה ודיברה לאוזנו. "אתה רוצה את הטבעת, אה?". "כן גברתי. כן, כן, כן", נאנח. "אל תדאג היא תהיי שלך" והיא רכנה ונגעה ליוליה בכתף מסמנת לה להפסיק. בוריס ניסה לתופסה, אך היא התכופפה תחת ידיו וכעת נעמדה מאחורי עמליה. בוריס רקע ברגליו "זזזוווווווננננננהההה", צעק, פקח את עיניו שהיו חרושות ורידים אדומים, ראה את עמליה, סובב גבו והשפיל מבטו מטה. המוזיקה נהייתה שקטה. קולות חרישיים, מלטפים, התערטלו סביבם.

"את רואה את הטבעת הזו?", היא אחזה בטבעת הגדולה מול יוליה, כך שגם בוריס יוכל לראות ולשמוע. האבן נצנצה באור יקרות, מיליוני להבות אש משתקפות בתוכה. "כן גברתי", ענתה יוליה. "אני רוצה שתיקחי אותה ותכניסי אותה לתוך רוזה". "מה?", שאלה יוליה בחטף. "אחזי אותה בין אצבעותיך והכניסי אותה לתוך המעי של רוזה, עמוק. יש לך יד קטנה. החלק העסיסי יהיה כשבוריס יבקש להוציאה. זה יהיה שווה הכל". יוליה ובוריס הביטו בה והאחד בשני בפלצות. "לא אעשה זו", פסקה יוליה. "רומוס, ראמולוס", קראה עמליה בקול ושני הכלבים הענקיים התרוממו ממרבצם והתיישבו על אחוריהם, אוזניהם משוכות לאחור. אופנבך התחיל לצחוק בקול רם וטיפשי למראה הסצנה שלא ממש הבין. "מילה אחת שלי והם עושים ממך קציץ בשר. הם יתחילו ברגליים וזה ייקח הרבה זמן. עכשיו לכי ועשי מה שאני אומרת . . . עכשיו", צעקה ויוליה קפצה אחורנית בפחד, נטלה את הטבעת וניגשה לרוזה שנשמה עמוק, ראשה שמוט כלפי מטה. אופנבך החל להכות כפיו זו בזו בחוסר סינכרוניזציה מוחלט עם המוזיקה סביבו, כל העת צוחק לעצמו בהתרגשות.

תחילה היססה יוליה. מקרבת ומרחיקה את ידה. אינה יודעת כיצד להתחיל. אחרי כדקה תפסה את הטבעת עם שלוש אצבעות והחלה חודרת את רוזה. "סליחה", מלמלה תחת שפתה. רוזה צעקה בהפתעה וכל גופה קפץ בבת אחת מרעיד את השולחן. יוליה נבהלה וידה נרתעה לאחור כקפיץ. עמליה ניגשה לאישה הקשורה, לחשה משהו לאוזנה וזו השתתקה. עם ראשה סימנה ליוליה לחזור למלאכתה. זו החלה כעת דוחפת את שתי אצבעותיה לתוך רוזה שהתנשפה בכבדות. יותר עמוק ויותר עמוק ואז אצבע רביעית. השרירים סביב פי הטבעת של רוזה החלו להתרחב ויוליה נתנה דחיפה חזקה מכניסה כמעט את כל כף ידה פנימה. רוזה זעקה בכאב והחלה לחרחר ואגנה רעד. עוד דחיפה וכל ידה של יוליה הייתה בפנים. היא דחפה עוד קצת וכעת גם חלק מזרועה נדחפה פנימה. רוזה השמיעה זעקת שבר, ראשה נשמט והיא השתתקה. דם החל זורם באיטיות מצדדיו של פי הטבעת.

יוליה החלה בוכה ולפתע הרגישה את עמליה מאחוריה, קרוב, שמלתה מלטפת בנעימות את גבה החשוף. יד עדינה הסיטה את שיערה שהיה כבר לח מזיעה ונגעה קלות בצווארה. רעד קל עבר בכל גופה. "אני יודעת מה אמרת עלי", לחשה באוזנה. "אופנבך סיפר לי. אני לא אתן לך להרוס הכול". יוליה לא הצליחה לומר מילה וזרועה של עמליה התעקלה סביבה ולפני שכלל יכלה לזוז נסגרה על צווארה בלפיתה חזקה. יוליה השתנקה, מנסה לשווא להכניס אוויר לריאותיה. בידה האחרת החלה עמליה מעבירה סכין משוננת באיטיות בקפל הקטן מתחת לשד השמאלי של יוליה. צרחת כאב פילחה את החלל בעוד הסכין נכנס עמוק לבשרה, מנתק רקמות ושרירים. גופה של יוליה החל מפרכס באלימות ונהר של דם זרם על בטנה ועל גבה, ניגר למרגלותיהן. ידה של יוליה שהייתה נטועה בתוכה של רוזה החלה לרעוד בתנועות עזות ורוזה החלה נאנחת בכבדות וריח חריף של נוזלי אורגזמה הציף את אפיהן של שתי הנשים מעליה. הסכין המשיך לחתוך, ידה של עמליה מתאמצת לאחוז בסכין שנהייתה חלקה. ריח הדם, הזיעה, והמיצים שהתפשט באוויר הגיע לאופנבך שהחל צועק וצווח בקולי קולות, נועץ את סכינו בנתח הבשר מולו שוב ושוב ושוב. הכלבים למרגלותיו החלו נובחים ומייללים. בוריס שראה את שלולית הדם ניגרת מתחת לנשים הבין את שקורה ונסוג לאחור בבעתה, עקבו נתקל בכיסא מאחוריו והוא נפל בכבדות על גבו, ראשו נחבט בשיש. המוזיקה מחרישת אוזניים. תופים וגיטרות ושירה רמה ואז . . . דממה.

עיניה של יוליה התגלגלו מעלה והיא איבדה הכרה, ראשה נשמט קדימה. עמליה עזבה את צווארה ופלג גופה העליון נשמט כשק על רוזה, רגליה התקפלו והיא נפלה אחורנית. ידה נשלפת באחת מתוך רוזה בצליל חליצה רועם. רוזה זעקה, זרמים של שתן ונוזלים יורדים מפותה על רגליה וסביב יוליה שכעת שכבה על גבה נושמת בכבדות, פלג גופה התחתון לבוש כותנת דקה של דם. עמליה שמה רגלה על בטנה והחלה לוחצת קלות. עם כל לחיצה נפער הפצע הפתוח מתחת לשדה של יוליה כלוע נטולת שיניים ונהר אדום פרץ ממנו. שלולית דביקה נקבתה סביבה, מרטיבה את שיערה שפלומות ממנו צפו והתנענעו כאצות בתוך הנוזל. נשימתה הלכה ודעכה ועורה הפך חיוור וכחלחל. כעת נראתה כפית מים. כה יפה הייתה, לבנה ושלווה, בתוך האגם האדום. ידיה פרושות לצדדים ובאחת מהן שוכבת לה הטבעת, נוצצת ושמחה. בוריס ישב על הרצפה בצד, איברו רפוי ושמוט, פניו חנוטות בתוך כפות ידיו, ממלמל שוב ושוב ושוב . . .

Agnus Dei, qui tolis peccata mundi,
miserere nobis
dona nobis pacem.

הוא הרים ראשו מעלה וזעק לשמיים . . .

Agnus Dei, qui tolis peccata mundi,
miserere nobis
dona nobis pacem.
שה האל, הנושא עוולות אדם
רחם עלינו
תן לנו שלום.
שה האל, הנושא עוולות אדם
רחם עלינו
תן לנו שלום.
שה האל . . .

לפני 18 שנים. 27 בפברואר 2006 בשעה 13:42

"אתה לא חייב לעשות כל מה שהיא אומרת לך", לחשה לו יוליה באוזן. היא ישבה לצידו על המיטה, קצוות שיערה הארוך נפלו על פניו, דגדגו את אפו. הוא התעטש, מבזר, לשבריר שנייה, את תלתליה הבהירים לצדדים. פתיתי הרוק הזעירים שנקלטו עליהם דמו לפנינים באור הדלוח שהשתקף ממנורת הלילה. מהזווית בה שכב, מביט עליה מלמטה, נראתה לו כפית מים.

אופנבך חש קירבה ליוליה מיד עם הגיעה לבית הגדול לטפל בו. היא הייתה יתומה, או כך לפחות הרגישה. היא נמכרה לעמליה על ידי אביה לפני כמה שנים בגיל 15 בעד כמה שקי תפוחי אדמה וחבית שיכר שזיפים. זאת לאחר שאימה מתה בניסיון ללדת בן נוסף. כוח עבודה לחווה הקטנה. הוולד מת בבטנה. אביה לא היה איש רע, אך לא יכול היה לפרנס שבעה ילדים ולכן שמר את ארבעת בניו ואת בתו הגדולה ואילו את שתי האחיות הקטנות, יוליה ורוברטה, מסר לשתי משפחות אמידות ובעלות קרקע. עמליה, שהפכה לראש בית גולדהארט המפואר לאחר שהוריה נפטרו, הסכימה לקחת את הקטנה מבין השתיים. יוליה אפילו לא בכתה. רק עמדה בכניסה לבית המפואר לבושה בשמלתה הטובה ביותר, שיערה הארוך קשור במטפחת משי ירוקה שקיבלה מאימה. רכושה היקר ביותר. היא כלל לא הביטה על עמליה שליוותה אותה לבית. אביה לא אמר מילה. העמיס את השקים וחבית השיכר על מושב העגלה, היכן שלפני שנייה ישבה בתו, ונעלם כלעומת שבא. יוליה נשארה. עמליה הייתה טובה אליה. מרעיפה עליה חום וחומר על צייתנות וקור ואיומים מרומזים על סרבנות. בונה בהדרגה את תלותה בה, ככלב התלוי בבעליו. יוליה לעולם לא יצאה מתחומי המשק הגדול שהקיף את הבית. כל חייה התנהלו סביב עמליה ואופנבך. בוריס היה בועל אותה לעיתים במוסך. הוא תמיד היה שיכור ומסריח כאשר רכן מעליה והרים את שמלתה, אבל הדבר נראה לה טבעי שכן ככה אמרה עמליה: "לבוריס יש צרכים. הוא יבוא ואת תעשי מה שהוא אומר לך. אולי זה יכאב בהתחלה, אבל זה יעבור. את מבינה?", "כן גברתי", ענתה. רוזה שימשה בעבורה תחליף אם ועל חזה הייתה בוכה מידי פעם מבלי לדעת על מה. הדמעות פשוט היו מציפות את גרונה. לרוזה היו צרות משלה, אך לא יכלה לעמוד בבכייה של האישה הצעירה עם העיניים הכחולות הגדולות ותלתלי הזהב והייתה אוספת אותה אל בין שדיה הענקיים. "יהיה בסדר", תמיד ניחמה מבלי לדעת כלל על שום מה היא בוכה.

באופנבך טיפלה יוליה מיום הגיעה, זה כבר שלוש שנים. הוא היה הצעצוע שלה. חסר אונים ותלוי כל כולו בה. כך פיצתה את עצמה על אובדן זהותה. טיפלה בו מעמדה של כוח. הכוח היחידי שהיה לה. כעת שכב תחתיה, מביט בה בעיניו השקופות כפי שתמיד עשה. הוא תפס את ידה, היא אחזה בו בחזרה. לוחצת. "שמעת מה אמרתי?", שאלה. "כן", ענה אופנבך בקצרה. "ספרי לי שוב את הסיפור על פוקמיקורפי", ביקש. היא הביטה בו בחמלה ונאנחה חרישית. "חייבים לעשות משהו. זה לא טבעי מה שקורה כאן. היא מטורפת. היא עוד תרצח את כולנו בדם קר. היא איימה לשסות בי את הכלבים אם לא אעשה בדיוק מה שהיא אומרת. היא מהלכת עלי אימים ואז ניגשת נושקת למצחי כאם רחמנייה ומכניסה לי ממתקים לכיס הסינר. מה אעשה? שמעתי את השיחה שלה עם בוריס. היא תהרוס את רוזה. תרצח את נשמתה". היא הביטה באופנבך, הוא כלל לא הקשיב. "ספרי לי סיפור", הוא חזר על דבריו. "אתה כבר לא ילד אופנבכר. אתה כבר בן 14 . . . ", היא לא סיימה את המשפט. הבינה עם מי היא מדברת. "טוב סיפור. אתה אוהב את הסיפורים המפחידים שלי, אה?", צחקה את צחוקה העדין, הנשי. "כן", אמר, הפעם בהתלהבות, "פוקמיקורפי".

יוליה עצמה את עיניה, כפי שתמיד עשתה, שולפת את הסיפור מנבכי זיכרונה. היא החלה:
"היה זה יום יפה בעת הקציר. התקופה שכולם יודעים כתקופה העסוקה ביותר בשנה. ארבעת ילדיו של טום בוטומלס, שתי בנות, שרה ומיה, ושני בנים, נוט וקוב, ברחו כי לא רצו לעבוד ויצאו במקום לשחק בשדות. הם רצו דרך קני התירס הגבוהים שהשמיעו אחריהם קולות שירה. רצו ורצו, מתחרים ביניהם. לאחר זמן מה התעייפו והנה בקצה השדה ראו גל אבנים עם שיח תותי בר גדל לצידו. הם נשכבו על האבנים החמות מתנשפים בעייפות כאשר לפתע שמעו רחש מוזר. 'שמעתם משהו?', שאל קוב. 'משהו זז ליד שיח התות', ענתה שרה וקפצה ממקומה ללכת לבדוק. 'אל תזוזי', ציווה עליה נוט שאומנם היה גדול ממנה רק בשנה, אך היה הבכור ולכן האחראי. 'אולי זה נחש'. הילדים נותרו ללא תנועה, מקשיבים. "ששתת, שששתתת", נשמע לפתע רחש שהקפיצם. הם החלו נעים על קצות אצבעותיהם לכיוון השיח לראות מה מקור הרחש. לאט לאט התקרבו לשיח, מביטים דרך ענפיו העבותים. והנה, בגומחה בסלע בתחתית הצמח, ראו איש קטן, קטן יותר ממיה, הזעירה ביותר מתוכם. הם לא האמינו למראה עיניהם. האיש לא היה איש כלל, אלא שדון יער. פניו היו מקומטות, אוזניו מחודדות, ראשו היה קירח לחלוטין למעט שלוש שערות שצמחו ממרכז פדחתו. אפו היה עבה ופחוס, עיניו שקועות וכחולות ובפיו הוא החזיק מקטרת ארוכה והפריח עשן לבן. הוא היה לבוש כותונת סגולה ועל מותניו סינר מעור. לידו היה כד גדול שיכול היה להכיל רק אותו, קשור לשלושה בלונים ומהודק עם חבל לאחד הענפים כדי שלא יברח.

הילדים שמעו מסבתם סיפורים על פוקמיקורפי, שדון היער שעף ממקום למקום ברכב רתום לבלונים כדי לאכול ילדים שאינם מקשיבים להוריהם. כל הילדים פחדו מפוקמיקורפי ולכן סגרו את חלונות הבית לפני שהלכו לישון, אפילו בקיץ. לעולם לא ידעו אם להאמין לסבתם, אך הנה פוקמיקורפי יושב, בשר ודם, כאן מולם. הם פחדו להסיר עיניהם מהשדון שכן אומרים שרק הסט עיניך משדון והנה הוא נעלם כלא היה. הילדים, בהיותם ילדים, החלו להתקדם באיטיות לכיוונו. קרוב יותר ויותר, יותר ויותר ויותר . . . ובו".

אופנבך קפץ והוציא מפיו יללה זעירה. יוליה תפסה בידו. "זה רק סיפור", הרגיעה. היא המשיכה. "'מה שלומכם ילדים?', שאל לפתע פוקמיקורפי מבלי להסתובב לכיוונם. 'מדוע אינכם עובדים כמו כולם?'. 'זה ענייננו', אמר קוב בחוצפה וליבו החל פועם בחוזקה. 'אה, ילדים, מדוע להיות חצופים? רק רציתי להציע לכם ממתקים. רוצים?'. הילדים הביטו זה בזה משתאים. כמובן שרצו ממתקים, אבל סבתא הזהירה אותם מפוקמיקורפי. ממתקים, ממתקים, מילאו את ראשם. תמונות של שוקולדים עטופים בצלופן, סוכריות בכל צבעי הקשת, מרציפן . . . 'רוצים, רוצים', ענו הילדים במקהלה. 'אם כן בואו אחרי', אמר פוקמיקורפי".

"לאאאאאאאאאא", צעק אופנבך ויוליה שמה ידה בעדינות על פיו להשתיקו. "רוצה לשמוע את סוף הסיפור, או לא?". "כן, כן", ענה מיד. "'טוב', אמר פוקמיקורפי, 'אם כן בואו אחרי' וקפץ לתוך הכד, מתיר בדרך את החוט. הכד החל להתרומם עם פוקמיקורפי בתוכו, הילדים קפצו בצהלה ממקומם, ממתקים מסנוורים את עיניהם, ורצו אחרי פוקמיקורפי והנה הקרקע נשמטה תחתם והם נפלו לבור כל אחד על שיפוד חד. פוקמיקורפי נחת ליד הבור, הביט למטה וצחק. 'איזה ילדים טיפשים. מסנוורים מממתקים'. הוא החל רוקד סביב הבור בו גססו הילדים, גופותיהם מפרכסים, ממתין למותם כדי לבשלם וכל העת שר את שירו המתוק":

"הביאו לנו ילדים ורודים
נבשלם עם תפודים
מעט שיכר וקצת טבק
אנחנו שדונים שמחים.

אל תחסכו בעוללים
נשפדם על עמודים
הם כה רכים ונימוחים
נלך לישון מלאים"

יוליה ואופנבך החלו לשיר יחדיו. שרו ושרו והיה שמח. "נלך לישון מלאים. נלך לישון מלאים", שר אופנבך ועיניו החלו להיעצם. יוליה כיסתה אותו, קמה ממקומה, כיבתה את האור ויצאה מהחדר. למחרת סיפר אופנבך לאמו את כל מה שיוליה אמרה עליה. עמליה רק הקשיבה וכשסיים נתנה לו פיסת שוקולד ונשקה למצחו. "תודה", היא אמרה, "אתה ילד נפלא".

יוליה חזרה לסלון הגדול עם דלי מלא מים וסבון, מטלית ומגב. מתחת לבית שחיה בקבוק וודקה. היא התקדמה לתוך החדר לאט, משתדלת לא להפילו. עמליה ליוותה אותה עם עיניה בלכתה לכיוון בוריס כדי לנקות תחתיו, משחקת בידיה עם הסכין החד.

לפני 18 שנים. 25 בפברואר 2006 בשעה 15:43

בוריס הסתובב עם תמונת הטבעת בראשו כל אותו היום וכל אותו הערב. הזוהר של היהלום מילא אותו, השתלט עליו, התפשט בנשמתו כמו סרטן. מוחו עבד ללא הרף. אלפי מחשבות חבטו במציאות אותה הכיר ללא רחם. מפרקים אותה לרסיסים. כעת ישב בתוך רכבת דמיונית מביט החוצה על חייו הופכים למריחה צבעונית. בדמיונו כבר ראה עצמו לבוש בחליפות טובות, מעונב. נעליו החדשות מצוחצחות. מגולח ומריח מבושם יקר. אך רק התיישב לו במסעדת יוקרה ויד נעלמה מילאה שולחנו בכל טוב נקניקים ודגים מלוחים ותבשילי קדרה, והנה אשתו הופיעה מולו אוחזת בידיה שלושה תינוקות צווחים וסביבה עוד מאות ילדים, בוכים. משהו זז בתוך בטנה הנפוחה. ירכיה מכוסות דם עכור. הוא הסיט מבטו בחופזה והנה הוא שקוע עד ברכיו בחרא של חזירים. מרוח על הכול. טעם של חרא בפיו, חרא באוזניו ובנחיריו. משהו נגע ברגלו, היה זה אחד מילדיו. מזדחל מתוך הצואה כתולעת, מטפסת במעלה רגלו. הילד פתח את לועו וזו מלאה ניבים חדים, עיניו צהובות, נשך את אשכיו. בוריס קפץ בבעתה והתולעת נפלה על הקרקע, נמעכת לעיסה תחת כף רגלו הענקית. אך כעת חש לשון חמה על איבר מינו. נעים. הוא התמסר בקלות להרגשה. הניח ידו על ערימת שיער יבשה. הביט למעלה ורוזה הביטה בו בחזרה בעיניה המקומטות. היא התרוממה והפכה ברפרוף כנף לוואגינה ענקית שבלעה את כולו. כעת טבע בתוך נוזל סמיך. ריח חריף של כוס במחזור הציף את חושיו. הוא לא יכול לנשום, משתנק לאוויר והנה נפלט, עירום ורטוב על חוף עלום. מחזיר נשמתו, פותח עיניו והנה עמליה מעליו, אוחזת בידה מגל ובתנועה אחת כרתה את איברו הזקוף. קילוחים אדירים של דם וכאב הציפו אותו. בוריס קפץ מהמיטה, מפיל את בקבוק הוודקה הריק על הרצפה. קולות הזכוכית המתגלגלת על קורות העץ העירו אותו. הוא שפשף עיניו, העביר יד מבוהלת על איבר מינו לוודא שזה עדיין שם, ניגש לחבית המים מחוץ למוסך, שטף פניו לאור הירח ובכה.

בשעה 22:00, על הדקה, נכנס בוריס לסלון הגדול באיטיות זהירה. ערום למחצה. את תחתוניו לא העז להוריד. הוא ידע שיהיה מחיר. עם כל פסיעה לתוך החלל הגדול התגלתה לעיניו פיסה נוספת מהתמונה הביזארית. ראשית ראה את עמליה. ישובה אצילית וזקופה, שיערה השחור, הארוך והמבריק קלוע כחלה בצמות עבות סביב ראשה ומהודק למעלה בסיכה מרהיבה מזהב. קצה הסיכה היה מעוטר בפסלון קטן ועדין של פיה מאבן ברקת ירוקה וחצי שקופה. היא הייתה לבושה בשמלה שחורה יפיפייה ומעוררת השתאות. השמלה התחילה בצווארה, סוגרת מעליו בחניקה ענוגה, נצמדת ברוך לשדיה, מדגישה את צורתן היפה, הבד כמעט נמס סביב פטמותיה הזקורות. על אגנה התרחבה מעט ומשם נפלה כמפל על ירכיה. היא ישבה אל מול שולחן העץ הענק ולכן לא יכול לראות את המשכה. כמה רצה שתקום. מולה הייתה צלחת גדולה ועליה נתח בשר צלוי עצום שוחה בתוך שלולית נוזל אדומה. אפונה ירוקה ליד הנתח וגם בריוש עם כיפה מבריקה. עמליה החזיקה בידיה העדינות מזלג וסכין ופרסה לעצמה באיטיות מרגיזה נתחים זעירים מהבשר. כמעט ואינה מותירה בו סימן. כעת הרימה את המזלג לפיה ותוך כדי כך הרימה מבטה, ראתה את בוריס, קמה ממקומה במהירות ולפני שיכל כלל להזיז את גופו המגושם בעטה באשכיו. בוריס התמוטט על הרצפה בכאבים, כולו מכונס כעובר. כעת רכנה לעברו, קפלי שמלתה ליטפו את רגליו העירומות. "מה אמרתי לך?", היא שאלה בעדינות של אם המשוחחת עם ילדה הקט. בוריס חיפש אוויר לנשימה. מביט בה בעיניים דומעות. עמליה תפסה את רצועת תחתוניו וביתקה אותן עם הסכין בידה. איברו החצי זקוף נפל כצלופח על פנים ירכו. "מה אמרתי לך?", היא שאלה שוב והצמידה את המזלג לשק אשכיו. "אמרת לי להגיע ערום", אמר בוריס דרך נשימות כבדות. "אז למה לא עשית מה שאמרתי?". "התביישתי", ענה. "היא דחפה את קצוות המזלג החדות עמוק יותר ובחוזקה לתוך הבשר הרך של אשכיו, מאיימת לחוררם. כל גופו הזדעזע מכאב. "היית רוצה שאשפוך את הביצים שלך כאן על הרצפה ואתן לרומלוס וראמוס לאכול אותן?". קור הרוח בו אמרה את הדברים זעזעו את אמות הסיפים של תודעתו וכעת כל גופו רעד. "לא גברתי", ענה. מזווית עינו יכול היה כעת לראות את שני הכלבים הדניים הענקיים והשחורים יושבים ללא זיע בצייתנות מוחלטת, שריריהם מתוחים, ליד כיסאה של עמליה. מביטים במתרחש בעיניים שחורות ואטומות. היא הסירה את המזלג מאשכיו ובוריס הוציא משב אוויר אדיר של הקלה מראותיו. עמליה התרוממה וכעת עמדה מעליו, שמלתה מכסה את אגנו. "אתה תעשה מה שאומר לך מעכשיו?", שאלה בקול רם. "כן גברתי", ענה. "מה אמרת, לא שמעתי" והפילה את המזלג ליד ראשו. המתכת קיפצה לה על רצפת השיש מותירה שובל קול מתכתי. "אני אעשה כל מה שתאמרי לי גברתי", אמר במהירות ובקול הרם ביותר שיכול היה להפיק. "מצוין. עכשיו תרים את עצמך ואת הזין המדובלל שלך מהרצפה שלי ולך לעמוד שם בפינה, ליד האח". היא הסתובבה וחזרה לשולחן עוברת בדרך לצדו של אופנבך, מפטירה לעברו כבדרך אגב "אתה רואה יבחוש. למד מאמא. ככה משיגים מה שרוצים". אופנבך לא העז להביט בה בחזרה. בוריס, בתורו, התרומם בקושי מהרצפה. משפשף את אשכיו בהקלה. גורר עצמו לפינה. מנווט לפי החום, עיניו סומות מדמעות כאב ופחד. לאט לאט התבהרה מודעותו וכעת יכול היה לראות את החדר כולו.

מולו, בצידו השני של השולחן העצום ישב אופנבך על כיסא גבוה. מלפניו גם כן עמדה צלחת זהה. לידו עמדה יוליה, המשרתת, שעסקה בפריסת נתח הבשר והבאת מנות קטנות לפיו של אופנבך שאכל בשקיקה ובפה סגור. יוליה הייתה אישה צעירה, למעשה בקושי אישה. היא הייתה קטנת ממדים ודקיקה. מבעד למדיי המשרתת שלבשה, היה ניתן לראות את צורת שדיה החצופים. בוריס תמיד הביט אחריה, נובר בעיניו בתחת ההדוק שהציגה. היה מפנטז עליה בלילות. כעת עמדה בשקט מעל אופנבך. סינר לאגנה. על פניה נראה היה שבכתה.

יללות דקיקות משכו את תשומת ליבו של בוריס לצידו, לחלל מול האח הגדולה שדלקה באור יקרות, מטילה צלליות על קירות העץ ועל רצפת השיש השחורה. שם על גבי שולחן הייתה קשורה רוזה. מפושקת. היא נקשרה עם פניה לכיוון השולחן. רגליה מהודקות לשתי רגליו בצידו הצר וידיה מתוחות ומהודקות לשתי הרגליים בצידו השני. היא הייתה עירומה ובטנה ושדיה הענקיים נזלו מתחת לגופה כמו שלולית שומן מומס. המסה שלה עולה ויורדת מזיזה את כל משמניה כמו לוויתן גוסס שנסחף אל החוף. התחת הענק, המקומט והנופל שלה היה מופנה לכיוונו וכמה שניסה לא להתרכז במחזה, לא יכול היה בוריס שלא להבחין באיבר מינה המפושק כאוהל סיירים. קצוות שיער מדובללות מצידיו כמו דשא שיבש. בוריס הרגיש את מעיו מתמרדים כנגדו ופרץ אדיר של נוזל אפור, ירקרק וצהוב זרוע בפיסות של מזון לא מעוכל פרץ מלועו והציף את מרגלותיו. ריח של קיא, דגים מלוחים ווודקה התערבב עם ריחות הבשר הצלוי וריח הפחד שמילאו את האוויר. עמליה כלל לא הרימה מבטה מהצלחת. היא רק סימנה עם ידה לכיוון יוליה ואמרה "לכי לנקות את זה והביאי לו מגבת לחה עם בושם להתנגב בה ובקבוק וודקה מהמזווה". יוליה עזבה את מקומה מצידו של אופנבך, שכעת הביט דרך בוריס בעיניו השקופות, וניגשה למלא אחר הוראות גבירתה. בדרכה החוצה הביטה על רוזה שתחתוניה הענקיים והלבנים כיסו את פניה, ספוגים בדמעותיה ורוקה.

לפני 18 שנים. 22 בפברואר 2006 בשעה 15:14

קולות בכי ושבר הדהדו ברחבי הבית העצום. "לא גברתי, אני מתחננת, אני חייבת את העבודה הזו. הילד שלי לא יחזיק מעמד בלי הכסף שאני מביאה". רוזטה, או כפי שכולם כינוה, רוזה, הייתה על ברכיה. כפות ידיה לפניה ספק בתחנונים, ספק בתפילה. היא הייתה אישה מבוגרת, מקומטת, עייפה. גופה השמן והנוזלי היה עטוף בשמלה שחורה מרושלת, שיערה האפור ומדובלל אסוף מעל ראשה בגולגול, קצוות ממנו דבוקים למצחה שהבריק מזיעה ולכלוך. היא הביטה מעלה על עמליה, בעלת הבית, דומעת. כמה טיפות צנחו על מגף העור השחור של עמליה. זו, בטבעיות השמורה רק לאלו היודעים שמגיע להם הכול, הרימה אותו ובעוד רוזה מתייפחת למרגלותיה, ניגבה את קצהו על שמלתה השחורה מתחת לשדה השמאלי, מרטיטה את כל מסת הבשר הגמלונית מתחת לבד. הדבר הצחיקה והיא צחקה, מהבטן. צחקה וצחקה ורוזה, כעת על כל ארבעת גפיה, בכתה ובכתה, ראשה שמוט מטה. עמליה נכנסה להתקף צחוק.

"גברתי, גברתי, בבקשה, בבקשה, אני מתחננת. את יודעת כמה אני צריכה את העבודה עכשיו שיואכים נפטר והשאיר אותי עם כל החובות ועם רופוס שמצבו רק הולך ומתדרדר ועוד שאר הילדים . . . ". "טוב, תסתמי כבר את הלוע שלך זקנה מטומטמת", צעקה לפתע עמליה ושקט מוחלט השתרר בכל החלל העצום. קולות של מתכת מתחככת במתכת נשמעו מלמעלה. עמליה הרימה ראשה בחטף, רק כדי לראות את כסא הגלגלים של אופנבך מנסה לחמוק מבעד לפינה. "אתה, יא מנובל", היא צעקה לעברו, "חשבתי שאמרתי לך לא לצאת מהחדר". "מטרד מזורגג", היא סיננה מתחת לשפתה. "אל תדאג אני כבר אטפל בך מאוחר יותר", הפטירה לעברו. כעת שפכה מבטה על רוזה שלא העזה להביט למעלה. "מכאן את נראית כמו גוש בשר אחד שחור וגדול", אמרה. "תראי מה זה, הציצים שלך כל כך גדולים שהם מתחברים עם האגן ונשפכים על קרקע. חבל שאני משקיעה בכלל בסמרטוטי רצפה. אני פשוט יכולה לתקוע לך מקל בתחת ולומר ליוליה לנקות איתך את הבית . . . לא, זה לא יעבוד, את שוקלת יותר מאלביס לפני שמת. השרמוטה הקטנה לא תצליח להזיז אותך". רוזה הביטה בה. מלמטה נראה שעמליה ממש חוככת ברצינות את דברי ההבל שזה עתה אמרה. כמה שרצתה לבכות, בראשה ראתה עצמה רוזה בתור סמרטוט רצפה מגודל עם מקל תקוע בתחת ויוליה, חצי העוף שהיא, גוררת אותה בכבדות על פני הפרקט. חיוך ענק ומטופש התפרץ עליה. היא פלטה נפיחת אוויר מצידו של החיוך. "משהו מצחיק אותך אנטרקוט מיושן?". "לא, לא גברתי", אמרה במהירות. "טוב, הרימי את התחת הענק שלך ועופי מכאן. לכי למצוא לכלוך. אני אחשוב כבר מה לעשות איתך". רוזה קמה מהרצפה בכבדות, מסדרת את שמלתה, מושכת באצבעותיה את תחתוניה מבעד לבד, משחררת אותם מקפלי השומן סביב החריץ. "ותאמרי לבוריס, הדוב המטומטם הזה, שיבוא לכאן. אני רוצה לדבר איתו".

לאחר כמה דקות הופיעה דמותו המגושמת של בוריס בפתח הספרייה. הוא היה איש גדול וגבוה. תמיד שמעו אותו מגיע ממרחקים. נעליו הענקיות מכות על הקרקע כמו זנבו של לוויתן על פני המים. היו לו לבוריס פנים נעימות, ארוכות ומלאות קמטים אורכיים ששיווהו לו מראה עצוב. עיניו היו קבועות קרוב מידי אחת לשנייה וחצי סגורות מקפלים של עור תחתן. הוא היה איש פשוט, מסתפק במועט. לאחר שעבד בבית החולים כמה שנים, נשכר על ידי עמליה כאיש התחזוקה של האחוזה ועבר לגור בחלל שיצר לעצמו במוסך ליד הבית. שולח כל חודש למשפחתו, אותה לא ראה זה שבע שנים, את מרבית הכנסתו הצנועה מהעבודות הפיזיות שעשה. הבל נשמתו תמיד גרר עמו ריחות של צ'ובאי ודגים מומלחים ווודקה זולה. כעת עמד בפתח הספרייה, נטע זר בסרבלו הכחול אפור מנגד עץ המהגוני המהוקצע והיקר ששלט בחלל.

"אה, בוריס", הכירה עמליה בנוכחותו רק לאחר שעמד כבר בפתח כמה דקות תמימות, "אני רוצה שהיום בערב תזיין את רוזה בכל החורים בסלון", אמרה בפשטות וחזרה לעיין בספר מולה. התדהמה על פניו של בוריס הייתה כה ברורה שהקפלים הכבדים מתחת לעיניו נמתחו לפתע כמפרשים. עמליה הישרה אליו מבט. "מה לא ברור?", היא שאלה. "אבל גבירתי", הוא גמגמצעק, הבין שצעק והנמיך קולו ללחישה מגומגמת. "רררוזזזה אישה מכובדת, מבוגרת, אלמנה טרייה . . . אאאאא . . . מז'תומרת? מה לעשות לה?", הוא היה לבן כולו. "לזיין אותה בוריס. לזיין אותה בכוס ובתחת ובפה. חזק. אתה יודע בוריס, כמו שבני עמך עושים עם כבשים ושאר בהמות חצר". "אבל . . . אבל . . אב . . ", השתנק בוריס. "אל תדאג", היא אמרה ושלפה מכיסה טבעת שנצנצה בחלל. "זו טבעת יהלום של קרט וחצי בוריס. אתה יודע כמה היא שווה?". "לא גבירתי", ענה בוריס בלחש מהוסס. "אאא, בסך הכול כשנתיים משכורת שלך ושל רוזה ושל יוליה ביחד ועוד יישאר כסף לשלוח הביתה. אתה תעשה מה שאני אומרת לך ואני אתן לך את הטבעת". בוריס צנח לברכיו. ראשו נעלם בתוך כפות ידיו העצומות. עמליה התקרבה אליו, התכופפה, הרימה בידה העדינה את סנטרו הגס ובידה השנייה החזיקה את הטבעת מול עיניו. הוא הביט בטבעת מהופנט. "אל תגיד כלום", לחשה לו, "היום בשעה 22:00 בדיוק תהיה בסלון הגדול. תגיע כבר ערום, אין לי כוח למשחקים מקדימים. עכשיו לך מכאן". הוא רצה עוד לומר משהו, אבל כשקם עמליה כבר הייתה עם הגב אליו, הופכת דפיו של ספר עתיק עם סכין מכתבים.

לפני 18 שנים. 17 בפברואר 2006 בשעה 10:30

אף אחד לא הזכיר עוד מעולם את התקרית עם אנה, אך מאותו היום הריחוק הרגיל שבו ניגשו אליו האחיות הפך ממש לאוטומציה זהירה. אופנבך אהב לנעוץ את עיניו השקופות והבלתי ממצמצות לתוך הגולגולות של הצוות. היה מכור ליכולתו לנטוע טרור באנשים מבלי לזוז. בסך הכול ילד נכה בן שש, אבל אפילו בוריס, הסניטר הענק שהופקד להעבירו לכיסא הגלגלים, כעת שהיה גדול וכבד יותר, היה נמנע בכל מחיר מליצור עמו קשר עין. מסובב את ראשו כל אימת שאופנבך ניסה להביט לעברו. הדבר הפך מעין משחק. יהודית, אחות הבוקר, הייתה נתקפת בגל של רעידות זעירות וכמעט בלתי מורגשות בכל פעם שנאלצה לגעת בו. אופנבך הרגיש. היה מעביר עליה את אצבעו בכוונה. חש את השערות הקטנות על ידה סומרות. ליבו היה מתחיל לפעום בחוזקה. הוא הבין. הוא לא הבין הרבה, אבל הוא הבין. פחד. פחד נותן לו כוח. אהבה, חמלה, חום ומגע, אותם כל כך רצה, להם ייחל, בהם לא יזכה מעולם. אבל הוא יכול לגרום להם לשים אליו לב. הם יפחדו ממנו. ירעדו. חיוך קטנטן עלה על פניו והוא הישר מבט במהירות, ככדור מאקדח, לתוך פרצופה של חווה, מחליפתה של אנה, שנשימתה נעתקה לשנייה לפני שהשפילה מבטה ונטלה צעד זהיר אחורנית. למחרת היא כבר לא הגיעה. את מקומה החליפה שולמית. שולמית לא ידעה את מה שאירע לאנה ואף אחד כבר לא העז לספר. הכול נשמע בכל מקרה כבדיה. רק הזהירוה שהילד מוזר, מפחיד. "הוא סתם גוזל מסכן ונטוש", ענתה שולמית ועיניה הכחולות התמלאו אדווה קלילה של רחמים ואנושיות.

שולמית התיישבה בכסא ליד מיטתו, הניחה כמה חפצים מתכתיים על השידה לידה ותפסה בידו בעדינות. "מה שלומך גוזל?", שאלה. היה זה זמן קציצת הציפורניים השבועית. אופנבך תמיד חיכה לרגע זה. אז יכול היה להטיל חיתתו על האחיות שמיהרו לסיים מלאכתן ולצאת. דואגות כל העת לשמור מרחק ביטחון מהמפלצת. משחקות בראש תרחישי הימלטות. אופנבך ראה דרכן. "איזה עור חיוור", אמרה שולמית וליטפה את כף ידו. "מחר חייבים לפתוח כאן את הווילונות, לתת לשמש להיכנס". אופנבך היישר אליה מבט, אך היא הביטה חזרה וחייכה. "למה אתה לא ממצמץ חמוד? זה לא בריא". היא נגעה באצבעה באישון עינו וזו נסגרה לשנייה. אופנבך התכווץ לאחור והיא חזרה לכיסאה. "טוב, הבה נקצוץ את הציפורניים הקטנות האלה ונשכיב אותך לישון. מה אתה אומר?", היא שאלה את אופנבך. אף אחד מעולם לא שאל אותו מאום. הוא היה חפץ. המילים האחרונות ששמע מכוונות אליו היו לפני חצי שנה, אז אימו הגיע לביקור נדיר ואמרה לו שכנראה יאלצו להעבירו למקום אחר. הוא לא ענה, רק הביט בה במה ששנים אחר כך יבין כשנאה. אך כעת האישה הזו לידו דיברה אליו. שאלה לרצונו. הוא שתק, אך בזהירות הרים את כף ידו ונגע לשבריר שנייה בלחייה. היא נרתעה לרגע ואופנבך משך מיד את ידו לאחור, מסובב ראשו. אך שולמית תפסה את ידו ברוך והחזירה אותה ללחייה. "נעים לך?", שאלה. אופנבך, רק הביט בה, ממצמץ בכבדות באישוניו, מעביר את אצבעותיו על פניה החמות. לשנייה רצה לקרוע ממנה את העור. לתלוש את שיערה. התגעגע לתחושה של אגודלו בתוך עינה. אך המחשבות הללו התפוגגו וחיוך ילדותי עלה על שפתיו. "איזה חיוך יפה", אמרה. "טוב, בוא נתחיל" והיא נטלה את ידו הקטנה והחלה קוצצת בעדינות את ציפורניו מלטפת את ידו כל אימת שעברה אצבע. אופנבך עצם עיניו והתמכר למגע. רעידות קטנות של הנאה עברו בגופו. הוא לא הבין כלל מה שחש ולפתע נוזל חם התפשט בין רגליו וריח של שתן עלה באוויר. "אוי", אמרה שולמית בהבנה אימהית, "לא נורא, זה קורה. בוא נרים אותך ונחליף לך פיג'מה ומצעים" וכך עשתה. היא הרימה את אופנבך לכיוונה ורכנה מעליו על מנת למשוך את כותנתו ופניו היו כעת בין שדיה הגדולים. הוא הרגיש את הבל פיו בגומחה שבינו לבינה ובאופן בלתי רצוני איגף את מותניה כמה שיכל וחיבקה. חזק. היא חיבקה אותו בחזרה. חיש מהר ניקתה אותו במטליות לחות, החליפה את בגדיו ומצעיו וקצצה את ציפורניו. כל העת מלטפת את שיערו, מחייכת ושרה שיר בלתי מזוהה מתחת לשפתה. לכשסיימה התרוממה מכיסאה, אספה את כל החפצים, שמה ידה על מצחו ושאלה "עוד משהו גוזל לפני כיבוי האורות?". אופנבך לא ענה, הוא לא ידע מה לענות. רק הביט בה בעיניים גדולות מלאות במה ששנים מאוחר יותר יבין כאהבה. היא הנהנה בראשה, התכופפה, נשקה למצחו ויצאה מהחדר לא לפני שכיבתה את האור וסגרה את הדלת בעדינות.

לאורך ימים ארוכים טיפלה בו כך שולמית במסירות ובאהבה והוא החזיר לה באלפי דרכים. ללא דיבור. במבטים קטנים של תודה. משתדל לא לתפוס את עיניה. נבוך. מחייך לפרקים. שלא תראה. היא הייתה מדגדגת אותו והוא היה צוחק חרישית, מתמוגג. בכל פעם, לפני שעזבה, הייתה מחבקת אותו ונושקת למצחו. לא היה אכפת לו כבר כל השאר. התעלם מהטיפול הקר של אחיות הבוקר והצהריים וממגעו הגס של בוריס. הייתה לו שולמית. שולמית שלו שבאה כל ערב ב19:00 בדיוק. כך עברו להם חמישה חודשים וביום השישי לחודש השישי אמר אופנבך בפעם הראשונה "שולמית" והביט לעברה. "גוזלי, אתה מדבר", הביטה בו בהפתעה ואז חיבקה אותו חזק. "שולמית, שולמית, שולמית . . . " אמר שוב ושוב והם צחקו יחדיו. שנה עברה ושולמית עשתה לה מנהג לשבת בכל יום ולספר לאופנבך סיפור. היא קראה לו אגדות מכל העולם ושירים וקטעים מהאנציקלופדיה לילדים. הוא אפילו למד לומר "פלטפוס". אופנבך היה מאושר.

השעה הייתה 19:00 בדיוק ודלת חדרו של אופנבך נפתחה. כולו היה דרוך מצפייה לשולמית. כל גופו צחק. בפתח עמדה יעל, המנהלת שמידי פעם נכנסה לראותו. "שולמית", אמר אופנבך חרישית, ספק בשאלה, ספק בתחינה. "שולמית מתה. הייתה לה תאונה", ירתה יעל לעברו ומיהרה לעזוב את החדר.

עברו כמה דקות של דממת מוות. אופנבך החל דופק את ראשו בגב המיטה המתכתית. תחילה חלש ואחר כך חזק יותר ויותר, עד שכל המיטה הזדעזעה. מפיו מלמל בלופ אין סופי "מתה, מתה, מתה, מתה . . . ". מכה ועוד מכה, "מתה, מתה . . ." יותר חזק ויותר חזק ויותר חזק. צעקה. ראשו מכה בברזל לפי הקצב. נוזל חם החל נאגר על עורפו והכרית האדימה לאיטה. בום, בום, בום. מכה וצועק, מכה וצועק. כל העת בוהה בתקרה מבלי למצמץ.

כמה חודשים לאחר מכן, מבלי לדבר עמו כלל, הלבישו אותו האחיות, ארזו את מעט חפציו ובוריס בא וגלגל את כסאו לרכב גדול שחנה בכניסה. "אמא שלך לוקחת אותך הביתה", אמר. אופנבך לא ידע מה זה הביתה, אבל נהנה מהנוף שחלף מבעד החלון. היה שקוע בו לחלוטין. לאחר כשעתיים נסיעה, חנה הרכב ליד בית גדול ועתיק ובוריס גלגל את אופנבך לרחבת הכניסה הענקית. אופנבך הרים ראשו מביט על המנורה הגדולה התלויה מעליו. כשהוריד את עניו ראה את עמליה, אמו, עומדת מולו. "שלום בני", אמרה, "אל תדאג, מעכשיו אני אטפל בך".

לפני 18 שנים. 15 בפברואר 2006 בשעה 11:32

החדר היה שומם כרגיל. קירות חשופים, לבנים, ללא אף תמונה, למעט שלט אחד עם כיתוב אדום על גבי לבן - "העישון אסור". ליד אחד הקירות, אל מול הדלת, שתי מיטות בית חולים מאלומיניום, ביניהן וילון בד. ליד כל אחת מהן שידה מנירוסטה. על אחת המיטות שכב אופנבך, גופו הצנום אינו מותיר כל חותם מתחת לשמכת צמר מוסדית אפורה ורק ראשו הצנום מסגיר כלל את העובדה שדבר מה חי נמצא בחדר. השעה הייתה שעת לילה מאוחרת, אך אופנבך לא ישן. עיניו השקופות היו פקוחות לרווחה, בוהות בתקרה מבלי למצמץ. דקות ארוכות יכול היה להחזיק כך את עיניו. למביט מהצד היה נראה כגופה. האחיות שהיו נכנסות מידי בוקר להעבירו לכסא הגלגלים על מנת לשנעו לשירותים כבר היו רגילות. הן כלל לא ניסו להחליף דברים עם הילד הקטן והמוזר בעל העיניים השקופות והמתות. הכול נעשה בדממה. הוא לא היה זקוק להן, היו לו חברים משלו. הם באו לבקרו בכל פעם שנמנע מלמצמץ בעיניו. יוצאים מתוך מערבולות הצבעים השקופים שהתהוו בחלל. יצורים מופלאים, נטולי צורה, מרחפים מעליו, מדגדגים אותו בכנפיהם שנראו כעשן. לפעמים היה מרים בכבדות יד כדי לגעת בהם, אך התזוזה הייתה מוציאה אותו מריכוז ואישוניו היו נסגרים לשבריר שנייה, מספיק על מנת לאפשר ליצורים המרהיבים להתחמק לתוך האפלה. הכי טוב לא לזוז כלל וכך עשה. שעות על גבי שעות. ממתין לרגע בו יפתח החלל מולו והיצורים המרהיבים שאירחו לו חברה יופיעו. כמה שאהב אותם.

כעת שכב בחדרו המנוכר, בוהה ביצורים הרוקדים בחלל. לפתע נפתחה הדלת והיצורים חמקו דרכה. לפניו, באור הדהוי שהתגנב לחדר מהמסדרון, ראה שתי דמויות. אישה וגבר. את האישה זיהה מיד. הייתה זו אנה, האחות שטיפלה בו מידי ערב לפני שהלך לישון. הם מעולם לא החליפו מילה. היא הייתה מפשיטה אותו, מנגבת את גופו במטליות לחות ומחזירה אותו למיטתו עטוף פיג'מה לבנה. לעיתים עורו היה מתחכך בעור החשוף של ידה. הוא זכר כל רגע כזה. מחזיק באלו כבתמונות בארנק של בני משפחה אהובים. כעת עמדה בחדר, שיערה סתור קמעה ומאחוריה צללית של גבר אותו לא ראה מעולם. "יוהאן, אנחנו לא יכולים, המפלצת כאן", אמרה לגבר. "עזבי אותך שטויות, הוא זומבי ובכלל מה הוא מבין, למי הוא יספר? נו בואי יש לי זקפה של החיים. תביאי את הכוס שלך לכאן" והוא נתן לה מכה חזקה על התחת על מנת לדרבנה. אנה פלטה צחקוק נשי מטופש והסתובבה לקראתו. "כן, הוא באמת לא מגיב לכלום. לפעמים אני חושבת שהוא מת. ממש פריק שואו. אף אחד לא מדבר עליו, אומרים שהוא יורש או משהו כזה שהוא . . . ", יוהאן סתם את פיה עם ידו בעוד את ידו השנייה השחיל מתחת לחלוק האחיות והצמיד אותה אליו בחוזקה. היא נאנחה בעוד ידו משחקת מתחת לתחתוניה, מותירה שובלים מתחת לבד החלוק הדק. לאט לאט, החל יוהאן להרים אותו מעליה, חושף לרגע קט את עכוזה הקטן. אנה השתחררה מאחיזתו ופסעה אחורנית לתוך החדר, הוא אחריה, סוגר את הדלת בעדינות עם רגלו. במהירות צמצם את המרחק בינו לבינה, תפס את מותניה ובתנועה אחת הרימה על המיטה הפנויה. "אההההה", זעקה אנה ואז בלחישה "הוא יתעורר". "אז שיתעורר המפלץ", ענה יוהאן, "לא יזיק לו להיות עד למעט פעילות אנושית בריאה". הוא עמד מעליה מקלף את חולצתו מעליו. אנה זזה פנימה על המיטה ויוהאן ניצל את ההזדמנות, תפס ברגלה הימנית והסיר את נעל האחיות הכעורה. אנה עשתה ניסיונות כוזבים של התנגדות בעוד יוהאן מסיר את גרבה ובבת אחת מכניס את הבוהן שלה לפיו. אנחת הנאה שברירית נפלטה מפיה והיא החלה מתפתלת על המיטה. יוהאן הרפה וכעת התיישב מעליה, מושך את החלוק מעל ראשה. "יא זונה, אוהבת ללכת בלי כלום מתחת, אה?", הוא הפטיר לעברה בצחוק ותפס את שתי שדיה הקטנים בידיו. אנה השתחררה מיד, הסתובבה וכעת הייתה מעליו. היא פיזרה את שיערה ובבת אחת פרמה את מכנסיו ומשכה אותן מטה ביחד עם תחתוניו. אופנבך, שסובב את ראשו בכבדות, ראה את ראשה של אנה עולה ויורד מעל לאגנו של יוהאן בעוד זה נאנח חרישית, ידו האחת מעל עיניו והשנייה מושכת בשיערה של אנה. "בואי מעלי", אמר לפתע יוהאן ואנה צייתה. המיטה החלה חורקת ומתייפחת תחתם כאשר סביבם מרחפים יצורים צבעוניים. אופנבך חייך וניסה לגעת בהם, אך במקום זאת הפיל על הקרקע בנקישה מחרידת אוזניים את קערת הנירוסטה שעמדה על השידה ליד מיטתו. יוהאן ואנה קפצו כאחוזי תזזית. "מה זה העיניים המפחידות האלה", הוא זעק לכיוונו של אופנבך. "אמרתי לך שזה לא רעיון טוב, יא מטומטם אחד. תתלבש מהר. עוד יפטרו אותי", זעקה אנה בבהלה. "שיט", ענה יוהאן, מגשש לבגדיו באפלה היחסית. אנה מצאה את החלוק והחליקה אותו מעליה במיומנות. עם נעלה האחת בידה דחקה ביוהאן החצי לבוש והם רצו מהחדר לא לפני שהסתובבה לכיוון אופנבך והפטירה, "מה אתה מחייך? אתה מגעיל אותי".

בכל יום המחרת נותר אופנבך ערני. הוא דאג למצמץ בעיניו והתנגד לתחנונים של חבריו הצבעוניים להיכנס. הוא המתין לבואה. בדיוק בשעה 20:00, כבכל יום, נכנסה אנה לחדר. יוהאן עצר מלכת. אישוניו חדלו לפעול וכל גופו קפא. אנה התיישבה בכסא ליד מיטתו, הניחה כמה חפצים מתכתיים על השידה לידה ותפסה בידו בחוזקה. הכאיבה לו קמעה. היה זה זמן קציצת הציפורניים השבועית. אופנבך תמיד חיכה לרגע זה. אז אנה הייתה נוגעת בעורו למשך דקות ארוכות. אך כעת אחיזתה הייתה שונה. היא נעצה את ציפורניה לתוך בשרו, התקרבה לאוזנו ולחשה בכעס דרך שיניה, "יא פריק, נהנית אתמול?" ובידה השנייה הסירה לפתע את השמיכה מגופו של אופנבך ותפסה בחוזקה באשכיו, חוט של רוק ברח משפתיה הקפוצות ונחת על לחיו הסמוקה. אופנבך התקפל מכאב ופלט ציוץ חסר אונים מגרונו. "אתה אוהב את זה, אה? רק תעז לספר למישהו מה קרה אתמול ואני אמלוק אותו, מבין מפלצת?", היא זעקה חרישית לתוך אוזנו וחיזקה את אחיזתה. דמעות הציפו את עיניו של אופנבך שהתכווצו בכאב והוא התהפך לכיוונה, ראשו ספון כעת בתוך חזה. באינסטינקט הרים מהשידה את הפצירה שהייתה מונחת שם ובתנועה אחת בלתי רצונית תקע אותה בעינה הימנית של אנה. הפצירה נכנסה בקלות כחצי הדרך וידה הרפתה. אנה פלטה זעקת שבר מצמררת והתרוממה על רגליה מנופפת בידיה לכל הכיוונים כמחפשת משהו, אך רגליה כשלו. כל גופה נפל כעת קדימה וראשה נחבט בעוצמה אדירה בזווית השידה. קולות פיצוח נשמעו וגופה של אנה התמוטט אחורנית. הכלים המתכתיים שעל השידה התפזרו על הרצפה, ממלאים את החלל בקולות מלחמה. השידה הכבדה ביצעה מספר תנועות ריקוד אחורה וקדימה ואז התמוטטה מעל לאנה שפלטה אנחת מוות.

אופנבך הסתובב באיטיות וגרר את גופו לשולי המיטה. הוא הביט למטה. למרגלותיו, גופה של אנה פרכס כולו וזרמים אדירים של דם פרצו מעינה וכיסו את פניה ואת רצפת הלנוליאום דמוית השיש. ראשה היה רכון על כר של דם. מפיה הפיקה קולות בלתי מזוהים, משתנקת לאוויר, יורקת דם וקצף. בית החזה עולה ויורד כמשאבה שהשתגעה. מבין רגליה הזדחל לו בנחיל דקיק נוזל צהוב וריח חריף מילא את האוויר. אופנבך הרגיש כפי שלא חש מימיו. כל חושיו התחדדו והוא הרגיש את האוויר סביבו סוגר עליו בחיבוק חם. רעידות עזות עברו בו ופניו הרגישו אדומות מהתפרצות הדם והאדרנלין למוחו. הוא אהב מה שראה ומה שחש וכעת הפיל עצמו מהמיטה על גופה של אנה ובצרחות האדירות ביותר שריאותיו האומללות יכלו להפיק החל הולם בפרצופה עם אגרופיו. על שפתיו הרגיש נוזל חם עם טעם מוזר. טעם ברזלי, דומה לטעמו של קצה המדחום שאחות הבוקר הייתה מידי פעם דוחפת בגסות לפיו. בית החזה שלו היה על שלה והוא הרגיש את פעימות ליבה המקוטעות. תחושה אדירה של עוצמה התפשטה בגופו הקטן והנכה. הוא המשיך להלום בפניה וכעת תפס בשיערה, שהפך לפקעת לחה, והחל מושך בכל כוחו, אחוז טרוף. גרונו מפיק קולות בלתי מזוהים, חייתיים, חלקי משפטים, יללות. כל העת לא מצמץ ולו פעם אחת. הוא היה צלול כפי שלא היה מעולם. אנה הוציאה קולות משונקים שעצבנו אותו. בניסיון להשתיקה הניח את כף ידו על פניה וכעת חש את קצה הפצירה עדיין נעוץ בעינה, מדגדג את אגודלו, ובתנועה חדה דחף אותו פנימה עם הפצירה לתוך גולגולתה, הבשר סוגר מעל אצבעו. אנה פלטה יבבה ומפיה נפלט פרץ של דם ורוק שכיסה את פניו של אופנבך, שורף בעיניו, מתערבב בדמעותיו. הוא שלף את אגודלו מתוך בית העין ותחושה עזה של כעס אצילי הציפה אותו. כעת תפס בצווארה עם שיניו והחל נושך בכל כוחו. פיו התמלא כולו בנוזל החם והסמיך שחדר לגרונו ולקיבתו, מחממו, עושה לו נעים. הוא הרגיש תחת לשונו את בשרה נחתך ומשך בכל כוחו. פיסת בשר נקרעה מגרונה וגופה קפץ מעלה בעוצמה אדירה מעיף אותו מעליה לתוך שלולית של דם, שם נותר מתנשף ובאפיסת כוחות עד שידיים בלתי נראות תפסו בו והוא חש דקירה קלה בישבנו.

החדר היה שומם כרגיל. קירות חשופים, לבנים, ללא אף תמונה, למעט שלט אחד עם כיתוב אדום על גבי לבן- "העישון אסור". ליד אחד הקירות, אל מול הדלת, שתי מיטות בית חולים מאלומיניום, ביניהן וילון בד. ליד כל אחת מהן שידה מנירוסטה. על אחת המיטות שכב אופנבך. גופו הצנום אינו מותיר כל חותם מתחת לשמכת צמר מוסדית אפורה ורק ראשו הצנום מסגיר כלל את העובדה שדבר מה חי נמצא בחדר. הוא בהה בתקרה שואב בחוזקה אוויר דרך אפו, מוציאו בעדינות דרך פיו, מסנן כל מולקולת דם, וזיעה וחרדה שעוד נותרה בחלל החדר. פיו התמלא ריר. הוא נשך את שפתיו בחוזקה מתענג על הטעם המוכר. עיניו השקופות עצומות. סביבו שיחקו יצורים צבעוניים.

לפני 18 שנים. 12 בפברואר 2006 בשעה 9:32

לאחר שלוש עשרה שעות של צירים וצרחות עקרו אותו לבסוף האחיות מבטן אמו עם מלקחיים מנירוסטה שהותירו בו מומים. מהרחם יצא כחול ועברו מספר דקות עד שהמכות שהרביץ בו הרופא חילצו ממנו בכי דק ומתנצל. לאחר מכן הסבירו לאמו שהילד יסבול מפיגור שכלי קל וסביר להניח שיהיה בכסא גלגלים כל חייו. "לא, לא בגלל המלקחיים", כך הם אמרו, אלה רק יגרמו לראשו להיראות כמו ביצה, אלא בשל הסמים והאלכוהול שאמו המפונקת צרכה בעודו ברחמה. ככל שניסתה, לא הצליחה האם הצעירה להסתיר את סלידתה ממראה היצור שילדה. היא כלל לא התכוונה להיכנס להיריון. הרי נסיכות כמותה יכולות לעשות ככל העולה על רוחן מבלי לשלם את המחיר. גם הפעם המחיר לא שולם.

את שנותיו הראשונות העביר אופנבך בין הכתלים הלבנים והמנוכרים של בית חולים פרטי. אחיות משועממות ומרוחקות היו מטפלות בו כחפץ. הופכות אותו וצובטות בבשרו עם כפפות כירורגיות. "המפלצת מקומה חמש", היו מכנות אותו, מנצלות את העובדה שקרובי משפחתו, אמו הצעירה והמפונקת וסבו וסבתו המושאים מעם, מיעטו, אם בכלל, לבוא לבית החולים לבקרו. אם יכלו, כך נראה, היו שוטפים אותו באסלה מיד עם לידתו. הם לא יכלו ובמקום, עשו מה שידעו. שילמו לאחרים לעשות את מלאכתם. לגדל את נכדם. ואופנבך בכה. בכה ובכה, אך ללא הועיל. בכיו נבלע בקירות הקרים ובלבבות האטומים, עד שגם ליבו נחמץ והפך ללא יותר ממשאבה. חושיו כהו ובגיל שנתיים, שלושה חודשים, עשרים ואחד יום, בשעה 22:32:04 הפסיק אופנבך לבכות. דמעותיו יבשו. הוא לא יבכה עוד לעולם. לא על מר גורלו ולא על גורלם של אחרים.